MP4 omzetten naar WAV of MP3

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    MP4 omzetten naar WAV of MP3

    Ik ben op zoek naar een programma waarmee ik MP3 en MP4 bestanden kan converteren naar WAV formaat. Dit omdat de USB speler in mijn Roland mengtafel enkel maar WAV bestanden af kan spelen.
    Mijn zoektocht op internet levert enkel een hoop verschillende programma's op die gratis zouden zijn maar na het downloaden wordt je toch even verzocht geld over te maken om je te kunnen registreren.
    Zijn er gratis werkende programma's hiervoor?
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!
  • Gitarist 62
    • May 2006
    • 278

    #2
    Als het voor een enkele keer is: met zamzar.com kan je online converteren. Gratis account duurt even, maar werkt verder ok.
    Ik heb zelf nog een oude versie van adobe audition. mp3 file inladen en mat save as opslaan als wav gaat ook. Weet zo niet of mp4 ook te laden is.
    Verder kan je audacity gebruiken (gratis) Ik heb het lang niet gebruikt, destijds moest je een extra bestandje downloaden om mp3 te kunnen lezen en schrijven (ivm rechten)
    ~Clearsound~

    Comment

    • jadjong
      • Oct 2003
      • 654

      #3
      Met ECDDA software moet dat lukken
      Easy CD-DA Extractor: CD Ripper, Music Converter, CD/DVD Burner by Poikosoft

      Comment

      • stainz
        • Sep 2009
        • 609

        #4
        Ik gebruik altijd "AVS Audio Converter" is een prachtig programma dat alle mogelijke formaten kan omzetten.

        Comment

        • VanVoorstStudio
          • Dec 2008
          • 35

          #5
          Tja, ook een veel gebruikte die het kan is Nero. Niet echt PRO maar hij kan het wel. Gebruik ik weer voor de DS en MP3 speler van mijn kinderen.

          Comment

          • MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

            #6
            Ik heb Nero op mijn pc staan maar kom er niet achter hoe ik dat voor elkaar krijg....
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

            Comment

            • VanVoorstStudio
              • Dec 2008
              • 35

              #7
              Tja, Ik blijk er nu zelf ook even niet meer uit te komen met Nero. Had hiervoor versie 8 en dat ging heel eenvoudig. Die had gewoon een convertor hiervoor. Nu heb ik net mijn hele systeem plat gehad. (Kapot moederbord) En nu staat er vanalles nieuw op. Dus ook Nero 10. En daar kan ik het zo 123 ook niet meer vinden.

              Ik wil nu dus ook wel een eenvoudige tool hiervoor. Mijn dochter moet namelijk mp3 hebben en mijn zoon mp4 voor zijn DS...... Lastig. Weet het even ook niet meer.

              Comment

              • laserguy
                • Jun 2003
                • 2755

                #8
                Free Studio, Oxelon, ...
                Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                Comment

                • Freek Fokker
                  • Aug 2003
                  • 495

                  #9
                  Audacity met MP3 plugin. (hoewel die plugin volgens mij enkel nodig is om MP3 weg te schrijven.)
                  SR20DET

                  Comment

                  • laserguy
                    • Jun 2003
                    • 2755

                    #10
                    De klassieke versie van Audacity ondersteunt geen MP4, enkel de nieuwe die nog in beta-stadium verkeert doet dat.
                    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                    Comment

                    • MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

                      #11
                      Heb Oxelon geïnstalleerd en dat werk super.
                      Tnx voor de tips.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                      Comment

                      • MusicSupport
                        • Feb 2006
                        • 1016

                        #12
                        Heren, dit kan al jaren met Winamp. Gewoon de output (bij Preferences) op DiskWriter output zetten en Winamp maakt supersnel er WAVjes van!

                        Zou een goede update voor de M400/M380 zijn dat tie ook MP3 speelt...
                        d&b Audiotechnik

                        Comment

                        • AH
                          • Apr 2004
                          • 248

                          #13
                          any video converter, is super simpel en free.
                          Anne Homan

                          Comment

                          • mrVazil
                            • Mar 2010
                            • 330

                            #14
                            gaat heel simpel met VLC mediaspeler (videolan.org). Gewoon bestand openen, en dan opslaan als kiezen, kun je een heleboel instellen.


                            Wel effe rekening mee houden dat mp3 en mp4 allebei gecomprimeerde formaten zijn, dus je gaat nooit het originele bestand terugkrijgen, en dat wav ongecomprimeerd is, dus gigantisch groot.

                            Comment

                            • laserguy
                              • Jun 2003
                              • 2755

                              #15
                              Wel effe rekening mee houden dat mp3 en mp4 allebei gecomprimeerde formaten zijn, dus je gaat nooit het originele bestand terugkrijgen, en dat wav ongecomprimeerd is, dus gigantisch groot.
                              Ik heb een donkerbruin vermoeden dat iemand als MusicXtra dit wel weet...
                              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                              Comment

                              Working...