Mic clip MD421

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Waveform
    • Dec 2009
    • 321

    Mic clip MD421

    Ik heb ooit 2 MD421's voor een prikje kunnen kopen, maar er zaten geen clips bij. Nu heb ik gezien dat de zwarte voor de MD421-II wel te koop is, maar 35 euro het stuk vind ik precies toch wat veel.

    Normaalgezien gaat de microfoon (zeker bij die lompe plastieken bakken) toch sneller stuk dan het staandertje. Hoe komt het dan dat ik overal microfoons online zie staan zonder clip en nergens een losse clip kan vinden?

    Heeft iemand er hier nog liggen of weten jullie waar ik een paar originele witte kan scoren? Hier bestaan geen alternatieven voor zeker? Of moet het dan toch zo'n zwarte worden?

    Alvast bedankt!!
  • peterwagner
    • Oct 2008
    • 317

    #2
    Je kan ook een normale mic-clip nemen, en daar de rondingen afzagen tot je aan de zijkanten 2 stompjes hebt, dan bijveilen tot ie past.
    Hieronder een plaatje:

    Comment

    • Waveform
      • Dec 2009
      • 321

      #3
      Cool, bedankt. Werkt dat met standaard plastieken Shure clipjes?



      Of iets gelijkaardigs...

      Comment

      • peterwagner
        • Oct 2008
        • 317

        #4
        Originally posted by Waveform
        Cool, bedankt. Werkt dat met standaard plastieken Shure clipjes?



        Of iets gelijkaardigs...
        Yep, werkt prima.

        Comment

        • Rieske
          • Aug 2002
          • 544

          #5
          Lijkt me toch link. Op de originele Sennheiser klemmen zit namelijk een vergrendling waarmee je de MD421 vastklikt.



          Bij de Sennheiser dealer natuurlijk wel los te koop. Ok, wel prijzig maar liever je MD421 goed vast dan dat ie door een houtje touwtje klemmetje op de grond knalt. En dan is de originele klem toch wel zijn geld waard....
          Life is what you make it

          Comment

          • Waveform
            • Dec 2009
            • 321

            #6
            44 euro via thomann & musicstore, dat is 88 euro voor 2. Dat vind ik toch al de moeite om het eens met de methode van peterwagner te proberen. Tape doet ook al wonderen lijkt me.

            Comment

            Working...