martin lightjockey 2

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djgerben
    • Apr 2007
    • 1

    martin lightjockey 2

    [LEFT]ik ga het licht installeren in een nieuwe discotheek.
    zelf heb ik een aantal jaar als lj gewerkt maar ben er al een paar jaar uit, ik ga met het programma lichtjockey 2 werken van martin, maar ken het zelf niet, en aangezien ik alleen een engelse gebruiksaanwijzing heb kom ik niet zo heel ver.
    zelf heb ik het programma gedouwnbload van:



    het ziet er leuk uit allemaal, maar wie kan me verder helpen?

    er komen 6 tot 10 (waarschijnlijk 10) martin mac 250 op en 2x de wizzard en een x aantal led parren en led tubes enzo op,
    alles bij elkaar zou het wel mooi moeten zijn enzo, maar wie kan me helpen, ik loop zelf een beetje vast.
    momenteel is er nog niks aangesloten.
    ik hoor graag van jullie!!![/LEFT]
  • Poelmans
    • Feb 2004
    • 806

    #2
    Ik weet nie of martin LJ2 nog echt inventief is de dag van vandaag: 3032 was revolutionair voor zijn tijd, maar LJ2 is hier volgens mij gewoon de windows versie van. No offence tegen mensen die met plezier LJ gebruiken. Maar ik en veel mensen vinden het ding vreemd, en vooral gelimiteerd programmeren.

    Een beter alternatief is iets zoals een Chamsys MagicQ PC wing: fysieke faders + DMX output voor minder geld, en het ding werkt tenminste zoals een lichttafel hoort te werken. (PS: hiervan is een NL handleiding te vinden op Audio Visual Lighting - Chamsys)

    Dat engels zal je toch moeten leren, aangezien er zeer weinig technische handleidingen van movingheads en sturingen in het nederlands worden geschreven. Tenzij je bij de verdeler een cursus volgt.

    En over het aansluiten: hopelijk heb je een basiskennis DMX?
    Last edited by Poelmans; 23-04-07, 15:42.

    Comment

    • shure-fan
      • Sep 2003
      • 1046

      #3
      @ dj gerben,

      lightjockey is een erg mooi en uitgebreid programma, ik gebruik het (als geludisman zijnde) met veel plezier als ik het tegenkom, vooral de snelheid waarmee ik shows in elkaar kan zetten

      Het is allemaal niet zo moeilijk maar je moet even weten waar je moet beginnen.

      waar kom je vandaan? anders wil ik je namelijk best wel les geven in lightjockey
      Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

      Comment

      • stekelvarke
        • Dec 2004
        • 1062

        #4
        Er zitten zeker een aantal beperkingen in Martin LJ, mijn voornaamste ergernis is dat er maar 12 cues (en 5 background cues) tegelijk af te spelen zijn. Met een beperkt aantal verschillende fixtures(groups) is dit niet echt een serieuze beperking. Maar bij een grotere set-up heb ik hier plaats tekort.

        Ik gebruik LJ zelf met de transparante cues(en flash sequences), en Met LJ Manager (op touchscreen). Eventueel aangevuld met een 2518 en/of een 24ch tafel op de DMX-in
        Dit werkt geweldig voor de kleinere dingen.

        Lightjockey werkt met de universele Martin interface, deze biedt 2 keer 512 kanalen die als DMX in en/of uit gebruikt kunnen worden (Maxxyz PC zou hier ook op werken, al heb ik dit nog niet werkend gekregen).
        LJ2 en LJ Manager zijn te downloaden op de support pagina van martin.
        Op het LJ forum zwerft ook een programma rond wat het mogelijk maakt bepaald functies van LJ aan te sturen met een Behringer USB/Midi fader paneel.

        Ik heb een aantal maanden geleden de MagiQ PC versie uitgeprobeerd.
        Waar ik mij hier aan stoorde is dat het een tafel "simulatie" is.
        Als het dan toch op de PC is heb ik liever een stukje echte software dan de lay out van de tafel op mijn scherm(al begrijp ik volkomen waarom dat het bij Chamsys zo is).
        Maar dit misschien op te lossen door de Chamsys PC wing te gebruiken.
        Het grote voordeel is dat de software hier te gebruiken is met een interface van nog geen €100.
        exit night into LIGHT

        Comment

        • axs
          Moderator
          • Jun 2002
          • 2687

          #5
          Denk niet dat het hier de bedoeling is een handleiding LJ te gaan uitschrijven op het forum.

          Voor alle vragen kan je terecht in de bestaande topics.

          Slotje door modje
          If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

          Comment

          Working...