FDS-334 remote met London Architecht wil niet

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dikke Foaf
    • May 2003
    • 618

    FDS-334 remote met London Architecht wil niet

    Ik probeer met Soundweb London Architecht v1.14 een BSS Minidrive FDS-334 remote te bedienen. Maar dit lukt niet.

    Ik neem links bij Hardware -> Devices ->BSS -> FDS-334 eentje vast en sleep hem in het Main design window. Dan zet ik de COMport juist van de FDS-334.
    Als ik nu onderaan 'Operate' klik dan komt daar een groen vinkje te staan.
    Als ik nu Online klik, krijg ik de melding 'There are no matched devices'.

    Bij Tools -> Application Preferences staat de juiste COMport aangevinkt.

    De serieele kabel is een nullmodem.
    Geprobeerd op vaste PC met vaste COMpoort en geprobeerd op laptop met usb -> serieel converter.
    De Midi mode in de Minidrive staat op PCPort.
    De Minidrive heeft de v2.06 firmware met NTM filters.

    Ik zie wel hier en daar staan dat het moet kunnen, maar ik zie nergens een voorbeeld hoe het moet. Er heeft vroeger blijkbaar een tutorial online gestaan hoe dit te doen met SoundBench2, maar deze kan ik niet meer vinden.

    Wie o wie heeft ooit al een fds-334 remote bediend met Soundbench2 of London Architect?
  • Raymond Bancken
    • Feb 2006
    • 23

    #2
    Wat je even moet controleren is je kabeltje
    pin 2>3
    pin 3>2
    pin 5>5

    Verder wordt bij het opstarten van london architect naar compoorten gezocht. De 334 + kabel moet dus goed ingesteld staan voor je de software start. Je kan ook ministore van BSS even downloaden. Dit pakketje is minder ingewikkeld om online te komen en dan kun je checken of de bekabeling en de instellingen in de 334 ok zijn. Ik weet niet of je in het bezit bent van smaartlive, maar met dat pakketje werkt het meestal in goed

    Comment

    • Dikke Foaf
      • May 2003
      • 618

      #3
      Ik heb de firmware update erin gevlamd met deze serieele kabel en met m'n usb -> serieel kabel en dat werkte wel goed. De verbinding zou dus wel in orde moeten zijn.

      Ik probeer zometeen Ministore even.
      In de loop van de week kan ik smaartlive proberen.

      Edit:

      Ministore detecteert alleen op m'n vaste PC de Minidrive. De serieƫle kabel is dus goed, maar
      blijkbaar is m'n usb -> serieel kabel dus alleen nuttig om de firmware te upgraden...

      Is er geweten welke USB->serieel omzetters werken met de software (smaart of london architect)?

      Ik heb net london architect op m'n vaste pc geprobeerd, maar ik krijg weer de melding 'there are no matched devices'.
      Ik heb alleen de fds-334 in het main window gesleept.
      Ook als ik een fds-334 en m'n eigen pc-symbooltje in het main window sleep en de serieele verbinding leg tussen de 2 en klik op online krijg ik dezelfde melding 'there are no matched devices'.
      Wat doe ik nog verkeerd?
      Last edited by Dikke Foaf; 09-04-07, 14:50.

      Comment

      • Raymond Bancken
        • Feb 2006
        • 23

        #4
        Weet je zeker dat je de goede compoort hebt? Als je een ander usb gat gebruikt krijg je ook een andere compoort nummer toegewezen.

        Comment

        • Dikke Foaf
          • May 2003
          • 618

          #5
          Als ik Smaartlive gebruik dan werkt de remote control op m'n laptop met m'n usb->serieel en m'n serieele kabel.
          Ook op m'n vaste PC werkt het via smaartlive.

          Soundbench2 en london architect blijven weigeren.

          Ik ben ervan op de hoogte dat een andere usb poort een ander comport nummer oplevert. Deze zit nu op COM6 en heb ik geforceerd naar COM1, omdat smaartlive maar van 1 tot 4 kan...

          Kan je even laten weten wat ik deed in london architect genoeg was? Of zie ik dingen over het hoofd?
          - Zorgen dat compoorten juist staan alvorens het programma te starten.
          - FDS-334 in main window slepen
          - Online gaan (waar ik dan steeds de error krijg).
          Last edited by Dikke Foaf; 09-04-07, 16:27.

          Comment

          • Raymond Bancken
            • Feb 2006
            • 23

            #6
            Volgens mij doe je alles goed. Wat bij mij ook wel eens gewerkt heeft is na het opstarten van london architect het usb>serieel kabeltje eruit halen even wachten en er opnieuw inproppen. Ik heb ook altijd problemen om online te komen met een BSS. Bij een XTA, Klark of lake contour heb je die elende nooit, dat werkt altijd in 1 keer.

            Comment

            Working...