wat met PFL/AFL bij monitormix A&H mix wizard

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • erik minnen
    • Apr 2007
    • 24

    wat met PFL/AFL bij monitormix A&H mix wizard

    Ok hieronder hetvolgende:
    we hebben een Allen&heath mix wizard, 16 kanaals mengtafel met 6 auxen pre/post die ik al enkele keren als monitortafel heb gebruikt in onze podiumzaal. Deze tafel bezit een hoofdtelefoonuitgang op jack voor AFL/PFL, en ik dacht als ik deze zou aansluiten met overgang naar XLR op een versterker en zo naar luidspreker/wedge, ik dan een degelijke afluistering zou hebben van mijn monitorlijnen/faders..... maar..... zelfs als het signaal van die AFL/PFL uitgang helemaal open staat is dat nog te weinig om een degelijk signaal binnen te krijgen op mijn versterker. Hoe zou ik dit kunnen oplossen?? Is een simpele (?) pre amp voldoende waar ik dan eerst dat signaal doorstuur alvorens naar mijn versterker te gaan? of bestaan er DI's die ook +20/40 db gaan en hiervoor geschikt zijn???? alle goeie raad is welkom ! merci!

    Erik Minnen
  • martijn verkerk
    • Nov 2005
    • 300

    #2
    Originally posted by erik minnen
    Ok hieronder hetvolgende:
    we hebben een Allen&heath mix wizard, 16 kanaals mengtafel met 6 auxen pre/post die ik al enkele keren als monitortafel heb gebruikt in onze podiumzaal. Deze tafel bezit een hoofdtelefoonuitgang op jack voor AFL/PFL, en ik dacht als ik deze zou aansluiten met overgang naar XLR op een versterker en zo naar luidspreker/wedge, ik dan een degelijke afluistering zou hebben van mijn monitorlijnen/faders..... maar..... zelfs als het signaal van die AFL/PFL uitgang helemaal open staat is dat nog te weinig om een degelijk signaal binnen te krijgen op mijn versterker. Hoe zou ik dit kunnen oplossen?? Is een simpele (?) pre amp voldoende waar ik dan eerst dat signaal doorstuur alvorens naar mijn versterker te gaan? of bestaan er DI's die ook +20/40 db gaan en hiervoor geschikt zijn???? alle goeie raad is welkom ! merci!

    Erik Minnen
    ik denk dat je een bekabelings foutje hebt gemaakt
    hoofdtelefoonuitgang = tip L ring R sleeve massa (of L/R omgekeerd)
    dus je zal een stereojack moeten pakken en alleen op de massa en tip OF ring je + zetten dan heb je genoeg output.
    volgens mij zit er ook een gewone line out afluistering op deze tafel!!

    Comment

    • erik minnen
      • Apr 2007
      • 24

      #3
      Hey Martijn,

      ik heb een stereojack gebruikt...ben terug in de handleiding aant bladeren en er zit nog wel een A-B output op die ook als "local floor listen wedge" kan gebruikt worden. Dit kan ik wel eens proberen
      Last edited by erik minnen; 06-04-07, 20:13.

      Comment

      • Mark-LED
        • May 2004
        • 822

        #4
        Klopt, die A/B output is zelfs pre-post in te stellen. Via deze uitgang heb ik regelmatig een MD-spelertje lopen voor eigen opname, werkt prima.

        Welke versie mix-wizzard heb je, 2e of 3e?

        Comment

        • vasco
          • Oct 2003
          • 2567

          #5
          Originally posted by erik minnen
          ik heb een stereojack gebruikt...
          Dat je een stereojack hebt gebruikt is mooi maar ik denk net als Martijn dat jij netjes alles hebt aangesloten van stereo jack naar XLR alsof het een gebalanceerde kabel is waardoor je een kabel-/connectorfout hebt gemaakt. Alleen de tip of de ring aansluiten in de XLR op pen 2 en dan de slave op pen 1+3 in de XLR. Hiermee heb je dan gelijk een nadeel. Je hoort alleen het signaal van links of rechts op je wedge. Wanneer je mono werkt, wat ik denk in jou situatie, op monitoring zal dit minder erg en best bruikbaar kunnen zijn.
          Originally posted by erik minnen
          ...er zit nog wel een A-B output op die ook als "local floor listen wedge" kan gebruikt worden. Dit kan ik wel eens proberen
          Zou ik doen dan kun je ook nog naar een koptelefoon grijpen indien nodig of gewenst.
          Last edited by vasco; 08-04-07, 13:14.

          Comment

          • SPS
            • Mar 2004
            • 1662

            #6
            Je hebt toch niet de stereo jack gewoon naar EEN XLR gedaan he? Want dan hoor je dus alleen maar L minus R! Oftewel zeer weinig..........................

            Paul
            Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

            Comment

            Working...