een probleem met een sunstrip

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Den Berte
    • Apr 2003
    • 147

    een probleem met een sunstrip

    van het weekend had ik vier strip hangen in de backtruss van een optreden.
    nu als ik de strip in de dimmer stak werktte deze niet. als ik deze in de stekker stak van het dimpackje (DP-405 van botex) ging deze wel. het dimpackje reageerde wel op dmx. doordat het zeersnel moest gaan heb ik geen andere strip op die uitgang gehangen. de andere drie kanalen werkt wel. rara wat is er gebeurt.
    kan er mij ook iemand het bedradingsschema van zon sunstrip daargegeven aub. ik dacht altijd dat een strip een serieschakeling was van in dit geval 20 lampjes. alleen waren er bij deze strip zevenlampjes kapot.
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2139

    #2
    kan er mij ook iemand het bedradingsschema van zon sunstrip daargegeven aub. ik dacht altijd dat een strip een serieschakeling was van in dit geval 20 lampjes. alleen waren er bij deze strip zevenlampjes kapot.
    En de rest werkte nog? Wel even duidelijk zijn AUB.

    Normaal is een sunstrip een serieschakeling van een aantal lampjes ja. Je hebt ze in 230V en 120V uitvoering.

    Het wil wel eens voorkomen dat een lampje eraan gaat, maar nog tijdelijk doorgeeft(kortsluiting), hierdoor krijgen de overige lampjes meer spanning en gaan ze ook sneller verslijten. Ik heb al gemerkt dat in sunstrippen nooit 1 lampje stuk gaat, maar altijd meerdere. Een kettingreactie zeg maar.

    Zolang jij dat kanaal van de dimmer niet test met andere belastingen kunnen wij daar ook weinig over zeggen...

    mvg
    ronny
    niet zagen, gewoon doen!

    Comment

    • Den Berte
      • Apr 2003
      • 147

      #3
      dan denk ik, dat er een korstsluiting aan de hand is omdat iederdaad de rest van de lampjes sterker brande dan normaal. mercikes.
      wat die dimlijn betrfed ik zal eens zien wat er aan de hand was.

      Comment

      • Timothy
        • Aug 2005
        • 175

        #4
        Ik heb er onlangs voor een prikje 2e hands 8 sunstrips 1 (24V 75w) op de kop getikt en ga nu wat lampen kopen om ze allemaal werkend te krijgen.

        Wat mij opviel is dat de lampversie 24V 75 Watt niet zo veel meer is te krijgen (slechts 1 versie van Showtec zelf). Wat ik wel nu vaak zie verschijnen is de versie van 240 V 75 watt (voor de actieve versie).

        Zou ik nu mijn oude sunstrips kunnen herbekabelen naar een parallelle schakeling zodat ik de 240V-versie kan gebruiken (en later zelfs kan vervangen door ledlampen)?

        Zo ja, enkele vraagjes:
        - Dit blijft dan toch 700 Watt (of 750 Watt) verbruik hé?
        - Hoe vertak ik dan best de kabel doorheen de sunstrip? Bestaan daar gemakkelijke T-stukken waarmee je veilig kan werken om dit intern te bekabelen? (Ik heb alleen nu ervaring met suikertjes en schroefdoppen, maar dat lijkt me niets)
        - Die ledvarianten van de oude halogeenspots, passen die ook qua fitting en formaat in de sunstrips?

        Alvast bedankt voor jullie insteken (PS: het is een hobby-projectje, aangezien ik nu even niet buiten mag met de discobar gezien de vrouw binnen dit en een maand gaat bevallen )

        Comment

        Working...