Informatie beginner

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laurens66
    • Mar 2006
    • 11

    Informatie beginner

    Hallo,

    Weet iemand site's of boeken maar liefst internet site's over geluidsinstalatie's?

    Ik wil me erg graag wat meer in verdiepen, hoe het meet aansluitingen zit, wat functies zijn op mengpanelen, er zitten veel knoppen op, hoeveel luidsprekers je nodig bent, welk soor etc.

    Bestaat er iets wat dit allemaal beschrijft?

    Groet,

    Laurens
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

    #2
    Als je nog echt niet heel erg veel weet is dit misschien een leuke start:
    Popschool Maastricht: Homepage

    En daarna (anders):
    Rane Professional Audio Reference Home

    Comment

    • Laurens66
      • Mar 2006
      • 11

      #3
      Aan die eerste link heb ik wat, dat ga ik eens doorlezen, het stukje techniek dan.

      Die tweede is Engels en dat wordt al helemaal niks.

      Comment

      • Sikkie
        • Sep 2004
        • 126

        #4
        Engelse les zou dan ook verdomd handig zijn, aangezien er veel Engelse termen worden gebruikt in de audiowereld...

        Succes!

        Comment

        • kokkie
          • Nov 2003
          • 1166

          #5
          Originally posted by Sikkie
          Engelse les zou dan ook verdomd handig zijn, aangezien er veel Engelse termen worden gebruikt in de audiowereld...

          Succes!
          En omdat bij Pro licht en audio ook pro gebruiksaanwijzingen zitten, oftewel manuals. Deze zijn in 95% van de gevallen niet in het Nederlands te krijgen.

          (Tip van de dag, begin ook geen topic met de vraag: Nederlandse gebruiksaanwijzing van ...)
          Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

          Comment

          • Sikkie
            • Sep 2004
            • 126

            #6
            O ja! Ik heb nog wel een boek voor je. Het heet: Handboek PA-techniek. Is in het nederlands, en staat erg veel in uitgelegd.
            Je woont maar 30km bij mij vandaan dus als je belangstelling hebt stuur je maar een mail!

            Tom

            Comment

            Working...