Ddigitale 32 kanaals multikabel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts
  • hansom
    • Mar 2007
    • 17

    Ddigitale 32 kanaals multikabel

    Forumleden: Op mijn behringer ddx3216 heb ik 2 uitbreidingskaarten geplaatst waarop totaal 4 X ADAT (8 kanaals per stuk) aangesloten kunnen worden. Nu heb ik voor podiumwerk 3 X ADA8000 in een rek geplaatst en deze via een omzetter middels 2 CAT5 kabels (50 meter) gekoppeld, alles werk probleemloos. Geen gesjouw meer met loodzware multihaspels en bij eventuele problemen gewoon een netwerkkabel leggen (en de oude weggooien!).
    Als er iemand voor geinteresseerd is kan ik de printen/kastjes tekeningen uitwisselen.
    Groeten,
    Han.
  • Wim Siebelink
    • Jul 2001
    • 51

    #2
    nou, ik dus...

    begrijp ik het goed dat je 2 kabels moet leggen? (1x in en 1x uit neem ik aan, of is het 2x 16 in?)

    ik houd me aanbevolen

    Wim

    Comment

    • MarkRombouts
      • Jan 2005
      • 1391

      #3
      Ik hoor/zie graag tekening hiervan, kun je ze mailen of posten op een servertje ergens ??

      Comment

      • RayM
        • Jan 2006
        • 742

        #4
        Interessant. Ben wel nieuwsgierig naar die tekeningen.
        Heerlijk die stilte

        Comment

        • bones2001
          • Aug 2003
          • 741

          #5
          Klinkt leuk,
          maar je hebt wel je gains op het podium...

          Evengoed wel benieuwd naar de opzet.
          Mixen is net als schilderen.
          Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

          Comment

          • hansom
            • Mar 2007
            • 17

            #6
            Ik ben nu nog met vakantie, volgende week reageer ik, overigens is het gain probleem op podium helaas aanwezig maaaaaar wie weet los ik dat ook digitaal op door de ada8000 aan te passen.

            Comment

            • hansom
              • Mar 2007
              • 17

              #7
              Momenteel zit op 1 cat5 kabel alle input (in mijn gevan 3X8) en op de andere alle output (dus ook 3X8), gezien de grote hoeveelheid sends kan het ontwerp ook 4X8 receive en 2X8 send worden. Zie schemas volgende week.

              Comment

              • frederic
                • Jan 2006
                • 3511

                #8
                ik ben zeer benieuwd hoe je dit geflikt hebt.
                Ik wacht dan ook vol ongeduld op de tekeningen.
                Kun je hier ook een foto posten?

                heb je een idee wat de delay is van dit zootje?

                Comment

                • hansom
                  • Mar 2007
                  • 17

                  #9
                  [FONT=Arial]Het schema van het prototype staat hier: http://home.hccnet.nl/h.sommen/pof2cat5/pof_proto.pdf [/FONT]
                  [FONT=Arial]Ik heb voor deze eerste versie gebruik gemaakt van 2 X CAT5 kabel.[/FONT]
                  [FONT=Arial]De 2 identieke kastjes zijn zodoende gekoppeld om 3 ADAT systemen (24 kanalen bi-directioneel) te maken.[/FONT]
                  [FONT=Arial][/FONT]
                  [FONT=Arial]Voor het referentienivo (= aarde) heb ik momenteel 2 aders (4-5) gebruikt, in de definitieve versie ga ik gebruik maken van STP kabel (shielded twisted pair) en gebruik ik de afscherming om het referentienivo te koppelen zodoende kan ik dan 4 systemen over 2 kabels (dus 32 audiokanalen bi-directioneel) transporteren.[/FONT]
                  [FONT=Arial][/FONT]
                  [FONT=Arial]Ook ga ik op de ontvangsignalen een (schakelbare) extra optische uitgang maken om bv een 2e ADAT te synchroniseren.[/FONT]
                  [FONT=Arial][/FONT]
                  [FONT=Arial]Het geheel maak ik dan in een 19 inch module (1HE) met frontpatching dus...... nog heel wat te doen.[/FONT]
                  [FONT=Arial][/FONT]
                  [FONT=Arial]Wat de delay betreft: 0 msec want het optische signaal wordt direct doorgezet naar electrisch (geen buffers) , het oogpatroon ziet er na 50 meter nog goed uit en volgens de fabrieksspecs van de gebruikte componenten mag er zelfs 100 meter aan.[/FONT]

                  [FONT=Arial]Voor ontwerp/gebruik tips houd ik me aanbevolen,[/FONT]
                  [FONT=Arial][/FONT]
                  [FONT=Arial]Groeten,[/FONT]
                  [FONT=Arial]Han.[/FONT]
                  [FONT=Arial][/FONT]
                  [FONT=Arial]nog wat foto's..[/FONT]
                  [FONT=Arial]http://home.hccnet.nl/h.sommen/pof2cat5/achter.jpg

                  http://home.hccnet.nl/h.sommen/pof2cat5/close.jpg[/FONT]

                  Comment

                  • BlueConfig
                    • Aug 2005
                    • 138

                    #10
                    Welk IC gebruik je als Differential driver ?

                    Best nog IC 'ontkoppelen (10nF of zo) van de voeding volgens mij...
                    Volgens de datasheets van TORX173 zou er nog een 43mH spoel moeten staan... is er een reden waarom je die niet geplaatst hebt?

                    Door die driver zal je toch delay hebben... zoon driver zal ongeveer een delay hebben van max 16ns vermoed ik. (dit volgens de datasheets AM26C31 van TI, ik vermoed een gelijkaardig IC). Ook de optical reciever/transmitter heeft een delay vermoed ik ... (Pulse Width Distortion van +/-20ns) dus toch een vertraging van ongeveel 72ns. t'Zal wel iets minder zijn, ruim gerekend...

                    Nog veel succes ermee...
                    Greets,
                    BLue CoNFiG

                    Comment

                    • hansom
                      • Mar 2007
                      • 17

                      #11
                      Bij het prototype is inderdaad de voedingsontkoppeling (nog) niet ideaal. Bedankt voor de opmerking.
                      De delay gegevens voor de TX zijn [FONT=Helvetica]1.7 ns maximum propagation delay [FONT=Verdana]en voor de RX 2[FONT=Helvetica].7 ns maximum propagation delay[/FONT][FONT=Verdana]dus die waarden geven een totaal delay van nog geen 5 nS.[/FONT][/FONT][/FONT]
                      [FONT=Helvetica][FONT=Verdana][/FONT]
                      [/FONT]

                      Comment

                      • MarkRombouts
                        • Jan 2005
                        • 1391

                        #12
                        En wat kost het nu ongeveer om zo'n setje te bouwen ?

                        Comment

                        • jakkes72
                          • Dec 2003
                          • 1015

                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door hansom
                          [FONT=Arial]Voor het referentienivo (= aarde) heb ik momenteel 2 aders (4-5) gebruikt[/FONT]
                          Een UTP/STP kabel bestaat uit 4 aderparen: 1+2, 3+6, 4+5, 7+8, deze paren zijn getwist in de UTP/STP kabel.

                          Wellicht dat je er goed aan doet om deze volgeorde van paren ook in jou ontwerp door te voeren?

                          Comment

                          • hansom
                            • Mar 2007
                            • 17

                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door jakkes72
                            Een UTP/STP kabel bestaat uit 4 aderparen: 1+2, 3+6, 4+5, 7+8, deze paren zijn getwist in de UTP/STP kabel.

                            Wellicht dat je er goed aan doet om deze volgeorde van paren ook in jou ontwerp door te voeren?
                            Kijk maar op het schema, ik gebruik deze volgorde uiteraard anders haal je maar enkele meters tgv overspraak/a-symmetrie

                            Comment

                            • hansom
                              • Mar 2007
                              • 17

                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door MarkRombouts
                              En wat kost het nu ongeveer om zo'n setje te bouwen ?
                              De kosten per kastje zijn ongeveer 60 euro voor de ic's en onderdelen, daarbij komt dan print en behuizing. Print ga ik opnieuw ontwerpen passend in 19 inch dus 1 set komt grofweg op 150..200 euro.
                              Als je ook de kosten voor de AD omzetters nog meetelt wordt het wel wat duurder.... (volgens behringer 4 X 320 euro!!)

                              Comment

                              Working...
                              X