frequentiebereik

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts
  • Zero
    • Oct 2005
    • 42

    frequentiebereik

    Heeft er iemand meer gegevens over de x-over frequenties van volgende kasten :
    - zeck Top ASP 215.2
    - zeck Top Focus 21522
    - zeck Sub Focus L218
    - electrovoice MTL-2

    Momenteel doen we dat op gevoel, maar met de nieuwe driverack pa zouden we ze goed willen hebben.

    Of zijn er nog mensen die bovenstaande kasten gebruiken in combinatie met een DRPA ?

    Alvast bedankt !
    Last edited by Zero; 14-03-07, 13:57.
  • Zero
    • Oct 2005
    • 42

    #2
    Ik zal mijn vraag anders stellen, ik heb een set met 2 electrovoice bassen MTL-2B en 2 Zeck ASP215.2 Toppen (xover freq 1kHz, Freq.range 35-19000Hz staat achterop het aansluitplaatje). Drie Crest PPA-versterkers, 8001 voor de bassen, 7001 voor het mid en een 4801 voor het hoog.
    Op dit alles heb ik een Driverack PA zitten, met volgende instellingen :

    Low : 30Hz BW24 0.0dB tot 100Hz LR24
    Mid : 100Hz BW24 0.0dB tot 6,7kHz BW24
    High : 6,3kHz BW12 0.0dB

    Het klinkt wel allemaal goed, maar volgens mij kan het nog beter.
    Daarom zou ik graag weten of deze instellingen een beetje realistisch zijn.

    Alvast bedankt !

    Comment

    • salsa
      • Jan 2007
      • 1315

      #3
      Nee, je mid bereik loopt veel te hoog door, als je de toppen bestukt hebt met en 1 inch driver cross deze dan op min.1.5kHZ en bij een 2 inch driver mag je deze gerust 200 Hz lager crossen.Je geeft eigenlijk zelf al aan dat die toppen een cross over freq. hebben van 1kHz...
      6.3kHz is voor je 'mid' speakers veel te hoog en is totaal zinloos dat 'trekken' die 15 inch speakers never nooit!!

      Bythe way! Die MT-2 heeft origineel een 'eigen' processor die de speaker hier en daar een beetje eq-t en tevens een limiting aanboord heb.Zonder deze loop je de kans om je speakers echt 'kapot' te maken...
      Last edited by salsa; 18-03-07, 18:35.
      [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

      Comment

      • Zero
        • Oct 2005
        • 42

        #4
        heb dit weekend de cross-over freq eens op 1,5khz gezet en dat ging heel wat beter.
        Heb ook eens op internet info gezocht over die (oude) zeck set, bij de toppen staat er : Freq.bereik Fullrange 50-15kHz en Controlled 95-20kHz
        ik moet dus de waardes van "controlled" nemen als ik de toppen 2-weg aanstuur ? Over de x-over freq. tussen mid (2x15") een hoog (2" horn) vind ik niks terug.
        Bij de Subs staat fullrange 35-300Hz en Controlled 29-95Hz.

        Qua filters zijn er nu 3 verschillende ingesteld, BW12, BW24 en LR24. Bij de orginele Focus40 controller wordt blijkbaar LR24db als x-over filter gebruikt, dan zal ik dat op de DRPA best ook doen ?

        Comment

        • salsa
          • Jan 2007
          • 1315

          #5
          Ik zou idd. die 'Controlled' waardes aanhouden, in mijn ogen zit je dan goed.
          Trouwens vertel me eens, die Zeck 2x15 Inch + 2 inch high, stuur je dit apart aan? Ik bedoel dus dat je voor je 'mid' 2x15 inch, en je 'high' 2 inch dus twee aparte versterkers gebruikt? Zoniet dan stel je de dbx driverack in als 2 weg crossover dus; Low= 35-100 hz Top =100-18kHz en je hoeft je geen zorgen te maken over de kantel frequentie van je hoogdriver.

          Indien je wel alles aktief aan stuurt met drie versterkers: Low= 35-100 Mid=100-1.2kHz High=1.2kHz-18kHz

          Paco
          Last edited by salsa; 27-03-07, 01:29.
          [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

          Comment

          • Zero
            • Oct 2005
            • 42

            #6
            Hey Paco,

            Alvast bedankt voor je reacties.
            Ik stuur idd de hele set aan met 3 (Crest PPA) versterkers, een 8001 voor de bassen, een 7001 voor het mid en een 4801 voor het hoog.

            En welke filter gebruik ik het best of is dat moeilijk te zeggen ?
            In de orginele processor van Zeck wordt een LR24 filter gebruikt blijkbaar, die zal ik dan ook maar aanhouden.

            Groeten,
            Rudi

            Comment

            Working...
            X