DJ Booth Anno 2007

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • First Impression
    • Aug 2006
    • 35

    DJ Booth Anno 2007

    Beste Medeforumers,

    Ik begin me af te vragen hoe de gemiddelde DJ-Booth setup er anno 2007 nog uit ziet.
    Waren het een aantal jaren geleden nog de sets met 1x Dateq LPM, 2x SL1200 en een Denon dubbele cd-speler... Toen was er een periode van veel variaties tussen draaitafels en cd-spelers... Later met de opmars en populariteit van Pioneer werden de draaitafels op een 2e of 3e plaats gezet en werden er tal van combinaties gemaakt tussen materialen. Heden vandaag zie ik combi's als 1x DJM 800/1000 met zelfs 4 CDJ-1000Mk3's en geen enkele draaitafel meer. Wat is jullie visie op de huidige staat van de ultieme DJ-Booth setup?!
    En dan met name de multifunctioneel inzetbare verhuur oplossingen.

    Graag jullie reacties,
  • Tom van Kameren
    • Oct 2006
    • 57

    #2
    In Time-out werken we met dateq mixers, pioneer cdj1000's (+mk2, mk3), technics sl1200 draaitafels.

    Elke zaal heeft weer een setup die bij de muziekstijl past.

    Hardstyle: 2 x cdj1000, 3 x sl1200
    top40: 3 x cd1000, 2 x sl1200
    Club/R&B: 2 x cdj1000, 2 x sl1200
    Cafe/apres ski: 2 x cdj1000
    Rock: 2 x cdj800

    Verder zijn grote zalen voorzien van sennheiser EW300 en lopen de mixers van de zalen op van apollo's naar GPM8.3

    Greetz,

    Tom
    Tom Spaan
    StoreQ operating

    Comment

    • Upgrading your system
      • May 2003
      • 1684

      #3
      Ja, de cdj 1000 is toch wel de meest gebruikte cd-speler hier in combinatie met de sl1200 van technics.

      en wat jullie er ook van mogen vinden, hier wordt toch het meeste gevraagt naar de djm600 van pioneer. welliswaar zijn het geheel verbouwde en geupdate versies waardoor een duidelijk verbeterd geluid is bereikt, maar het is toch wel hetgeen het meeste gebruikt wordt nog steeds hoewel de a&h xone wel opkomend is.
      mijn voorkeur gaat hiernaar ook uit.

      uiteraard is het zo dat we hier praten over een verhuurhoek, dus het is vaak wel een kwestie van: oww, tiesto draait met dat en dat, dat wil ik dus ook, of in die en die discotheek staat dat en dat, geef m9ij dat dan ook maar.
      en de klant is koning, dus krijgen ze wat ze willen, maar als ik het samenstel wordt het meestal:

      2 of 3 x CDJ 1000 (mk2) of CDJ 100s (afhankelijk van budget en muziekstijl) of onze verse CDJ 200
      2 of 3 x sl1200
      1x xone of Dateq GPM 8.3
      Inmiddels hebben we ook de djm 1000 in het assortiment en ik moet zeggen dat dit ongewijzigd al stukken beter klinkt dan de 600, maar dat mag ook wel gezien de prijs.

      Dubbele cdspelers ben ik zelf niet zo'n fan van, veel worden ze toch nog uitgevoerd met lades waardoor het meganisch toch wat gevoeliger is en ik het wel heb meegemaakt dat er een lade wordt afgelopen.
      De CMX 3000 van pioneer heeft dit probleem welliswaar niet, maar toch is wel gebleken dat dit meer een machine is die je meeneemt voor pauze muziek of meegeeft bij een verhuurklus.

      mijn ervaring is dat een DJ toch het liefste een grote djbooth heeft met zoveel mogelijk apparatuur erop. soms omdat het er interessant uitziet en soms omdat ze het fijn vinden werken, maar het is vaak niet meer zo dat je wegkomt met een 19" rackje met daarin een apollo en een denon/numark dubbeldesk en eventueel 2 technics draaitafels. die tijd is achter ons en of ze het gebruiken of niet, 2 cd-spelers, 2 draaitafels en een mixer van een gerenomeerd merk is toch echt wel het minimale waarmee je moet aankomen.
      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

      Comment

      • DJ_matthias
        • Jun 2005
        • 620

        #4
        Hier op de lokale feestjes zie je toch meestal een Rodec MX180MK3 en een Denon DN4500 (of lagere variant) en dan staan er soms nog twee sl1200's naast.
        Af en toe komt er wel eens een discobar met 2 CDJ1000 langs, maar die zijn tot op heden nog altijd zeer zeldzaam... is misschien wel te verwachten met gewone parochiezaal-feestjes.
        In de plaatselijke disco/dancing dan weer staat er een Rodec MX180 Limited, een Denon DN9000, een oudere Denon DN4000 en 2 SL1200.
        we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
        Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

        Comment

        • jazzprr
          • Nov 2006
          • 72

          #5
          Ik denk dat er ook wel een wezelijk verschil tussen de Belgen en de Nederlanders zit. Ik kom idd in Belgie veel meer Rodec tegen, maar dat is ook niet vreemd.

          De keuze van dj gear hangt ook veel af van welk doeleind het gebruikt wordt. Tuurlijk wil een clubdj een mooie booth hebben met het liefst nog een spot erop. En ja De sl'sworden steeds minder gebruikt. Probeer maar eens een loop te maken met die dingen .

          Bijna alle populaire dj's draaien nu digitaal vanwege het gemak. Overigens kopen ze vaak nog wel alles op vinyl en zetten ze het vaak zelf om in mp3/wma.

          Voor de verhuur zou ik gaan waarvoor de vraag het hoogst is, Pioneer dus. De Denon4500 is ook een mooi apparaat maar wint het niet van de 1000 mk3.

          Grtz Harry
          Live at night,sleep at day...

          Comment

          • DJ nn
            • Jun 2006
            • 489

            #6
            in de 13-15jarigen fuiven (vroeger) werd er gedraaid op rodec mx180 of 240 (ja België)
            en een denon dubbele CD

            laatst kwam DJ Regi eens en toen stond er 2x CDJ100, DJM800 (of 600 weet niet meer zeker) en 2 technics
            technics werden 2tal keer gebruikt op hele avond...

            dus hier in België varieert het van Rodec+denon dubbel tot DJM+CDJ

            op reverze (jaja ook nederlanders) lag/stond/hong er vanalles, maar ook DJM's en CDJ's en draaitafels (zullen wel technics geweest zijn)

            grtzz DJ nn
            Last edited by moderator; 27-02-07, 18:13.
            ... the sound of silence...

            Comment

            • lieven.pillaert
              • Mar 2007
              • 4

              #7
              2 cdj 1000, 2 tot 3 technics, en djm 600- 800 v pioneer
              rodec is compleet achterhaald, af en toe wordt de djm 600/800 vervangen door een x-one 92 allen & heath , en dan voor de scratcher, die brengen hun eigen battle mixers mee (rane- vestax)

              Comment

              • R. den Ridder
                • Sep 2000
                • 1500

                #8
                Merendeel van de feesten hier worden nog steeds gedaan met een GPM8.3 met een Denon2600.

                Comment

                • luc2366
                  • Jul 2002
                  • 1161

                  #9
                  Originally posted by lieven.pillaert
                  rodec is compleet achterhaald
                  yeah right! Als je met minder dan een "180" afkomt mss wel maar anders is het in BE nog steeds de standaard.

                  met een DJM-600/800 zal niemand problemen hebben en met een X-one ook niet direct maar probeer maar eens een Dateq neer te zetten in België... good luck

                  Comment

                  • Mark-LED
                    • May 2004
                    • 822

                    #10
                    Mijn dj-klussen:

                    bekendere dj's: cdj1000's met Pioneer, A&H of Ecler mixer
                    plaatjes-draaiers: cdj200's met Pioneer of Ecler mixer
                    verhuur: afhankelijk van vraag, meestal cdj1000's met Pioneer of Ecler mixer

                    Sl1210's zet ik afhankelijk van de rider/aanvraag weg. Wordt er niet om gevraagd: krijgen ze ze ook niet. Ik ga niet slepen met dingen die achteraf toch niet nodig blijken te zijn. Hier wordt uiteraard ruim van tevoren goed naar geinformeerd.

                    ---

                    Wel leuk: de Ecler Nuo5 doet het in de verhuur hier errug goed, valt me erg mee. Het is voor een aantal dj's even wennen geweest, maar zogauw ze 'm doorhadden draaiden ze er net zo lekker op weg als op hun vertrouwde djm600. Ik heb tot op heden ook nog geen enkele storing gehad met de Nuo5, terwijl de djm's al meerdere malen voor reparatie geweest zijn.
                    Last edited by Mark-LED; 09-03-07, 17:28.

                    Comment

                    • J@N
                      • Oct 2006
                      • 26

                      #11
                      Kleine / goedkope setjes : Denon DN-D4000 + Pioneer mixer
                      Grotere sets : Pioneer CDJ-1000 / Technics SL1200-1210 / Pioneer DJM of A&H Xone Mixer

                      Rodec is inderdaad meer Belgisch maar zeker geen "must" als je een DJM of Xone mixer als alternatief kan bieden. Omgekeerd zal je het veel moeilijker kunnen verkocht krijgen aangezien de Rodecs oerdegelijk maar zeer basic zijn.

                      De aantallen checken we altijd eerst met de DJ's maar ik krijg wel de indruk dat de CDJ-1000 en andere stilaan marktpositie van de (Technics) platenspelers aan het wegnemen zijn (vooral nu ze ook mp3's kunnen afspelen uiteraard...).
                      "Without music, life would be a mistake."

                      Comment

                      • Rookie
                        • Nov 2004
                        • 104

                        #12
                        Bij ons staat vast:
                        -Ecler mixer
                        -2 x Pioneer DVJ-X1 (dvd spelers)
                        -En module om pc aan Pioneers te hangen zodat je mp3's speelt ma via pioneer
                        -Numark zo drie schermpjes dat je weet wat je aan het doen bent
                        -3 x Technics sl1210
                        -Pioneer Efx-500

                        grtzz
                        Last edited by Rookie; 13-03-07, 10:16.
                        Er is altijd iets wat je kan bij leren

                        Comment

                        • Rolandino
                          • Mar 2007
                          • 1451

                          #13
                          mijn Dj-sets hebben standaard :

                          2X Technics SL 1200
                          2X CDJ1000KM3
                          1X DJM800

                          ( meer past er ook niet op )

                          ook heb ik een standaard cd-set die uit te breiden is met SL 1200 :

                          1X CMX3000
                          1X DJM3000

                          Maar de klant is koning : als hij 4X CDJ1000 wil is dat ook mogelijk

                          Had laatst een battle booth moeten doen :

                          6X CDJ1000
                          6X SL1200
                          3X DJM600

                          dat is een wat anders hoor wel leuk om te zien en horen hoor heb er helaas geen foto's van.

                          DJ booth was gemaakt van truss 6M breed 1M hoog en 50CM diep.
                          Last edited by Rolandino; 17-03-07, 00:08.
                          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                          Comment

                          • Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

                            #14
                            enne, how about the boot monitoring? ik zie knaapjes van 16 die meer monitoren eisen dan er aan PA hangt...

                            Comment

                            • Rolandino
                              • Mar 2007
                              • 1451

                              #15
                              Oeps vergeten ................

                              Standaard 2X ALTO PS5HA of 2X MAster M15PA aktieve monitors op statief

                              Maar bij grotere klussen ookwel 2X MD318 ( en dan nog klagen over dat de monitors te zacht gaan ????????
                              EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                              Comment

                              Working...