Verhuurprogramma

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Controller
    • Apr 2002
    • 745

    Verhuurprogramma


    Voor de implementatie bij een bedrijf en de keuze tussen de paketten ben ik op zoek naar gebruikers ervaringen. En er zijn vast wel mensen hier die misschien deze gebruiken.
    Het gaat hier alleen om ondergenoemde paketten en niet om MS Word/ Excel etc etc.

    Het gaat om:

    AG&P Verhuur


    of

    CMS Rent+ Sono


    en natuurlijk wie gebruikt het van jullie?

    en hoe is de performance van de software?
  • Daan Hoffmans
    • Aug 2000
    • 1225

    #2
    Zit een beetje met hetzelfde probleem. Wij twijfelen nog tussen RMS en Rent+.
    Van Rent+ hebben we een presentatie gekregen, was hier op zich wel van onder de indruk. Mensen weten heel goed hoe onze branche in elkaar zit (tijdens het laden nog een telefoontje of je 2 zendertjes extra wil meenemen), en de software is daar goed op voorbereid.

    Wel moet ik zeggen dat ik het gebruik van Rent verre van intuitief vind. Bij RMS wist ik gelijk hoe ik moest beginnen, verhuurvoorraad aanpassen, pakketten samenstellen, offertes maken etc.
    Bij Rent+ had ik presentatie ook echt nodig.

    Over AG&P kan ik je niets vertellen, maar hoop dat je hier toch iets aan gehad hebt.
    ***edit*** Als hun website al niet fatsoenlijk werkt... ***edit***
    <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

    Comment

    • Juce
      • Aug 2001
      • 203

      #3
      wij werken met rent +.
      Werkt wel goed en is een heel uitgebreid programma, alleen is het zoals Daan al zei niet echt ingrijpbaar.

      Juce

      Comment

      • AJB
        • Jul 2003
        • 2289

        #4
        Lichtpunt Groningen werkt met RMS. Misschien kun je hen eens mailen om een paar gebruikerservaringen (ik neem aan dat je serieuze feedback wilt namelijk)

        hans@lichtpunt.nl (hoofd verhuur en dus veer werkzaam in RMS)
        bob@lichtpunt.nl (medewerker verkoop, maakt veel offerte's in RMS)
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

        Comment

        • Olaf Duffhuës
          • Oct 2000
          • 2477

          #5
          En als je naar de prijs kijkt, kun je beter RMS kopen..Rent+ is in de basis uitvoering alleen al bijna 5* zo duur...En om het dan naar je zin te hebben komt er nog het een en ander bij....En dat moet je erbij kopen...Met de extra uitbreidingen is RMS zelfs nog goedkoper en tot nu toe werkt RMS bij ons goed...
          Olaf Duffhuës

          **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

          Comment

          • Kevin_DM
            • May 2003
            • 577

            #6
            Ik gebruik zelf RMS, en op Stageco wordt dit ook gebruikt. Hier hebben ze dit weliswaar volledig aangepast, waarbij dit gekoppeld is aan autocad om zo adh van plannen meteen een laadlijst op te maken in RMS, en daarbij is dit nog, via internet, gekoppeld tussen de verschillende internationale vestigingen, en dit is toch nog steeds betrouwbaar (geen noemenswaardige fouten, duidelijk, overzichtelijk en zoals al gezegd vooral gemakkelijk in gebruik).
            --- watt ever you want ---

            Comment

            • DidierB
              • May 2003
              • 337

              #7
              Misschien een wat laattijdige reactie, maar wij hebben niks dan problemen gekend met Rent+ Sono. Vooral in de effectieve bonnen liep er heel veel fout zoals kortingen van 0 procent met dan een bedrag achter en van die dingen. Dan krijg je vaak telefoontjes van klanten die om uitleg vragen, enerzijds "en waarom hebben wij geen korting?" en anderzijds "waarom krijg ik korting". Nummering van herstelbonnen loopt ook in het honderd, durft wel eens vanaf nul opnieuw te beginnen. Zo zijn er veel dingen die ik kan opsommen, wie er echt in geïnteresseerd is stuurt maar een mailtje. En we hebben nooit een oplossing gekregen hiervoor, maar de factuur van het onderhoudscontract werd wel keurig op tijd verstuurd... 1 woord: maffia.

              Momenteel zijn we wat aan het proefdraaien met RMS, maar echt overtuigend kan ik het toch niet echt noemen. Als de demo al door z'n knieën gaat...

              DUS nog steeds op zoek naar een degelijk verhuurprogramma. Als er iemand nog andere programma's kent: laat maar komen!


              Groeten,

              Beghin Didier
              Ampli bvba

              Comment

              • rinus bakker
                • Mar 2002
                • 5430

                #8
                citaat:Geplaatst door DidierB
                DUS nog steeds op zoek naar een degelijk verhuurprogramma. Als er iemand nog andere programma's kent: laat maar komen!
                Bij Flashlight hebben ze in de loop van de afgelopen 15-20 jaar geloof ik nu het 5e pakket in gebruik genomen. (Kost een paar (?) centen, en dan heb je nog steeds niks).
                Focus flikte iets soortgelijks naar ik meen. Ze begonnen daar ooit met een pakket dat voor de logistieke efficientie van volle en lege aardappelkratten was geschreven.
                Wat ze beiden nooit wilden proberen was RMS. Deed het bij ons destijds prima, en ik hoor er nog altijd meer +-en dan --en over.
                Ik RaadMooiStan an!
                een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

                Comment

                • Daan Hoffmans
                  • Aug 2000
                  • 1225

                  #9
                  Inmiddels iets meer ervaring met RMS...

                  We hebben nog wel wat opstartproblemen, maar ik neem aan dat dat tot dusver aan ons zelf te danken is.

                  Heel groot nadeel tot nu toe vind ik de belabberde service. Je kan ze bellen, maar de mensen die iets van RMS afweten zijn altijd "net even weg" of "in bespreking". Uiteraard wordt er altijd beloofd dat er terug gebeld wordt, maar dat is nog niet gebeurt.
                  Ook mailtjes moet je soms meerdere malen sturen voor je eindelijk antwoord krijgt. En dat terwijl je van een ICT-bedrijf wel zou mogen verwachten dat ze hier snel mee zijn...
                  <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

                  Comment

                  • Rock On
                    • Jan 2004
                    • 250

                    #10
                    Wij gebruiken Rent+, ik vind het een weinig flexibel programma.
                    Klein voorbeeld: ALs je een heel artikel uit de verhuur haalt kun je NIET de code uit de database verwiederen omdat er altijd verwijzingen blijven vestaan naar bonnen in het verleden. Het enige wat je kunt doen is het aantal op "nul" stellen, maar na een paar jaar is de lijst toch een behoorlijk end langer geworden.
                    Wij hebben verder GEEN problemen met kortingen enzo, wel loopt af en toe de database kompleet vast. Niet handig!

                    Succes met je keuze, zou ik zeggen.
                    "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

                    Comment

                    • DidierB
                      • May 2003
                      • 337

                      #11
                      dat probleem met die artikelen verwijderen hebben wij ook gehad. De enige oplossing die CMS hiervoor aanrijkt is dat zij zelf inloggen op jouw systeem en zelf handmatig dit eruit flikkeren. Het passwoord om dit zelf te kunnen doen willen ze natuurlijk niet vrijgeven...


                      Mvg,

                      Beghin Didier
                      Ampli bvba

                      Comment

                      • Daan Hoffmans
                        • Aug 2000
                        • 1225

                        #12
                        Na een beetje mopperen heb ik de betreffende persoon toch te spreken gehad (via mobiel), dus misschien valt het opzich nog mee. De grote problemen zijn nu in ieder geval wel opgelost, dus het wordt allemaal steeds leuker!
                        <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

                        Comment

                        • DidierB
                          • May 2003
                          • 337

                          #13
                          Ondertussen weer een programma ontdekt, nl "hiretrack eclipse". Meer info op www.hiretrack.com.

                          Binnenkort gaan we proefdraaien, dus ik houd jullie op de hoogte.


                          Mvg,

                          Beghin Didier
                          Ampli bvba

                          Comment

                          • BvE
                            • Oct 2004
                            • 385

                            #14
                            Hee, Ag&p, daar heeft een kennis laatst een programma voor gemaakt. Heeft het mij ook laten zien. Is een erg overzichtelijk programma, niet echt moeilijk te begrijpen. Dus, vraag er eens om bij Ag&P

                            Comment

                            • CyberNBD
                              • Aug 2000
                              • 1318

                              #15
                              Ben eens wat aan het stoeien geweest met RMS, maar ik kom toch een paar erg vreemde dingen tegen, zeker bij het inhuur deel.
                              Zo plan ik 8 van de 12 mac 600's in en huur er nog eens 12 bij, voor dezelfde periode, de soft zegt dan dat ik er 31 beschikbaar heb
                              Verder plan ik 8 mac 300 in waarvan ik er geen zelf heb, en volgens de soft heb ik hier geen tekort....
                              Als ik van de 600's er dan weer 8 inplan blijk ik daar een tekort van te hebben, terwijl ik er toch echt 12 bijhuur. Ik weet 't niet maar in het inhuur deel zit toch echt wat fout [)], en dat mocht van mij ook wat uitgebreider.
                              CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

                              Comment

                              Working...