Feestruimte huren

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rademakers
    • Jul 2003
    • 1281

    Feestruimte huren

    Ik vroeg me af wat er zoal bij komt kijken als je een (feest)ruimte huurt.
    Zijn er nog vergunningen voor nodig om een feest te organiseren ? (in een daarvoor bedoelde ruimte).
    Zo ja is dat een lang traject/is het noodzakelijk?
    Wat zijn goede richtprijzen? Voor zo'n 150-200 man in Rotterdam.
    Zijn er nog andere dingen waar je rekening mee moet houden.

    Het gaat enkel om de ruimte. Ik zorg zelf voor geluidsapparatuur, DJ's, drank, personeel/hulp, etc.
    Muziekstijl: Hardcore/hardstyle en div.

    Mvg Johan

  • musicjohn
    • Aug 2001
    • 1102

    #2
    UTFS
    Greetzzz... [;)]

    John


    Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

    Comment

    • AJB
      • Jul 2003
      • 2289

      #3
      citaat:Het gaat enkel om de ruimte. Ik zorg zelf voor ....drank, ....., etc.
      Standaard is dat men de ruimte gratis kan krijgen, indien de drankjesverkoop bij de uitbater wordt gekocht... Wil je zelf shit meenemen gaan ze een schandalig hoge huurprijs rekenen omdat ze anders hun eigen concurrent worden...

      Vergunningen ivm geluidsoverlast zijn altijd nodig... Verder mag je niet zomaar een commercieel feest organiseren, is het besloten maakt dat niet uit....

      Meer info nodig voor een gericht antwoord


      Groet AJB

      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
      ------------------------------------------------
      Arvid Buit
      Creative-Director / Artist-Manager

      Comment

      • Rademakers
        • Jul 2003
        • 1281

        #4
        Mijn feesten waren tot nu toe in de trant van free-parties:
        Gratis toegang, blikje bier 1 euro (om de onkosten eruit te halen, DJ's etc.).
        M.a.w. winst wordt er niet gemaakt.
        Het enige doel van het feest is; Feesten. Liefst zo goedkoop mogelijk voor de organisatie (en de feestgangers ).
        Ik heb een eigen PA-setje, de ander 2 technics en een dateq, vrienden en vooral ikzelf achter de bar.

        Het zou eventueel onder het mom van een prive-feest kunnen worden gehouden, dat was tot nu toe steeds het geval.
        Maar 50-70% van de bezoekers is eigenlijk min of meer onbekend.
        Ook is er een grote doorstroming. Feest duurt tot ca. 08.00, soms ook 12.30.

        Ik hoop dat dit de zaak duidelijker maakt,

        Mvg Johan

        PS. Musicjohn, wat betekent;
        citaat:UTFS
        ???

        Comment

        • DJ.T
          • Nov 2002
          • 1502

          #5
          Das aardig doorfeesten als je ervanuit gaat dat de meeste bezoekers zo rond 22.00-23.00 binnen komen, houd je als organistor denk ik niet vol als je al een hele dag bent wezen bouwen en dingen klaar zetten/maken en doen, val je zo rond 03.00 doet neer, tenzij je natuurlijk aan de speed of de GHB doet, dan kan je nog wel 2 dagen doorgaan.
          We're ready to party, are you?

          Comment

          • musicjohn
            • Aug 2001
            • 1102

            #6
            citaat:PS. Musicjohn, wat betekent;
            citaat:
            --------------------------------------------------------------------------------
            UTFS

            --------------------------------------------------------------------------------

            ???
            Dat betekent:

            USE THE FUCKING SEARCH !!!

            probeer trefwoorden "zaaltje huren" en vink aan "exacte teksts".
            Greetzzz... [;)]

            John


            Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

            Comment

            • AJB
              • Jul 2003
              • 2289

              #7
              Je kunt wel leuk doen "alsof"het een prive-feest is, maar ondertussen ben je wel verantwoordelijk voor de veiligheid van je bezoekers. De barmensen moeten bovendien Sociale Hygiene hebben... Houd hier rekening mee. Verder zul je moeten zorgen voor BHV/EHBO-ers, beveiliging (1 op 50 bezoekers) enz. enz. Wat betreft zaalhuur; hiervoor zul je toch echt eisen aan een locatie moeten stellen. Wil je gebruik maken van; zaal, barren, toiletten, garderobe, relaxroom... weet ik veel... Aan de hand hiervan vraag je dan in de omgeving diverse offertes aan. Dit verschilt enorm per regio, en bedragen uit mij buurt (Friesland...) helpen jou niet verder...

              Vergunningen altijd in overleg met gemeente, houd rekening met een meting op de avond zelf ! Voor het verkopen van alcoholische dranken, moet je bovendien een vergunning hebben van horeca-nederland (indien je commercieel feest organiseert)... De vergunning van de zaaleigenaar is op jou niet van toepassing, aangezien jij zelf voor gekwalificeerd barpersoneel denkt te kunnen zorgen...

              Volgens mij kun je het beste drankverkoop laten doen door een zaaleigenaar, en op die manier geen huur betalen. De uitbater kan dan ook zorgen voor horecaportiers, garderobe mensen e.d. Vergunningen zijn ook makkelijker te verkrijgen als de ondernemer bekend is bij de gemeente-ambtenaren... Dit alles zorgt voor iets hogere kosten maar ook voor minder verantwoordelijkheid en betere kwaliteit...

              Succes, en veel plezier

              greetz AJB
              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
              ------------------------------------------------
              Arvid Buit
              Creative-Director / Artist-Manager

              Comment

              • Rademakers
                • Jul 2003
                • 1281

                #8
                [quote]houd je als organistor denk ik niet vol als je al een hele dag bent wezen bouwen en dingen klaar zetten/maken en doen, val je zo rond 03.00 doet neer, tenzij je natuurlijk aan de speed of de GHB doet[/quote
                Lees eens een FAQ over GHB.

                Musicjohn[:X][] en AJB bedankt voor de tips.



                Comment

                • moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5950

                  #9
                  en jij bedankt voor het raadplegen van de zoekfuncti, slotje derop!
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                  Comment

                  Working...