Bedrijfstak Oriëntatie

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Niek...
    • Nov 2001
    • 1094

    Bedrijfstak Oriëntatie

    [Edit ADMIN: Topic heftig ontdaan van onzinnige reacties !! ]

    Beste mede-forummers,
    om mezelf al vast voor te bereiden op datgene wat (hopelijk) ooit komen gaat, ben ik bezig met een bedrijfstak orientatie. Aangezien er vele gewaardeerde forumbezoekers rondlopen welke reeds door vele factoren hun sporen verdiend hebben in het licht-, geluids-, disco- & entertainmentwereldje, ben ik zoek op naar JULLIE ervaringen.

    Wat houdt dit in:[list][*]Zijn er (uberhaupt) specifieke branches binnen dit, soms chaotische, wereldje? Zo ja: hoe functioneren deze en zijn zij verenigd in een organisatie?

    [*]Hoe is dit wereldje veelal georganiseerd? Hierbij denk ik aan externe zaken (binding met klanten, concurrenten, samenwerking, ARBO, etc) maar ook zeker aan interne zaken(onderlinge organisatie, OTR-activiteiten, planning, etc)

    [*]Niet onbelangrijk: wat zou er beter kunnen om het functioneren van dit gehele wereldje te verbeteren? Hierbij denk ik bijv. aan eisen vanuit de overheid (verschillende verdragen, ARBO, ISO, etc.) maar ook aan allerhande kleine (praktische dan wel theoretische) zaken.[/list]

    Ik ben dan ook op zoek naar "gebruikers-ervaringen" van het gehele AV-wereldje, en alles wat er nog meer bijhoort. Omdat er veelal OTR-mensen aanwezig zijn op dit forum, ben ik ook errug nieuwsgierig naar managers-ervaringen, of iets dat er ook maar op lijkt! Heb je dus iets te melden: DOE HET NU!!!!!!!!

    --> Greetz Niek <--
    <b><font color=\"orange\">Greetz Niek</b></font id=\"orange\">
  • admin
    Administrator
    • Aug 2000
    • 1009

    #2
    Bo ... voor zover ik weet is er momenteel maar 1 partij die op dit moment veel van de zaken zoals jij die aangeeft in kaart probeert te brengen. Het gaat hier om de branchevereniging PRESA (Production Rental Services Association).

    Zo is er bijvoorbeeld een overleg opgestart tussen de Presa en het Ministerie van Sociale Zaken m.b.t. de huidige arbeidstijdenwetgeving en de mogelijkheden tot verruiming hiervan.
    Voor zover ik weet is er inmiddels een convenant hierover getekend met het ministerie.

    De stichtende leden mogen dan wel veel groter dan menig ander bedrijf zijn, maar er is absoluut ook ruimte voor de “kleine” bedrijven in de branche met een professionele insteek. Ook wij (J&H Licht en Geluid) kunnen vol trots meedelen dat wij sinds begin dit jaar als lid zijn toegetreden.

    Als lid van PRESA kom je met andere professionals in aanraking en is informeel overleg met deze collega's binnen handbereik.

    Wellicht is het wat voor je. Je kunt natuurlijk altijd een keer langskomen voor een aspirant-leden dag.

    Meer over de PRESA op http://www.presa.nl

    Eventueel andere organisaties: http://www.zichtlijnen.nl en http://www.vecta.nl

    m.vr.gr.
    Forum administrator.
    Al Bundy : If you want something fixed right, get an ugly guy to do it.

    Comment

    • ralph
      Banned
      • Aug 2000
      • 2649

      #3
      Er komen hier genoeg bezoekers. Veelal zijn het echter niet de mensen die sturing geven aan een branche die hier berichten plaatsen.
      Helaas niet zou ik zeggen, maar wat niet is kan nog komen!

      Praktijkervaring loopt er genoeg rond, maar dan economisch gezien op micro niveau.

      Inhoudelijk kan ik het volgende kwijt.
      Als bedrijf heb je doelstellingen, je zult maar weinig bedrijven horen zeggen dat ze groot genoeg willen zijn om Ahoy vol te hangen met licht of geluid.
      Als starter zal je dus heel goed moeten kijken naar wat de behoeftes zijn in de markt die je met jouw bedrijfsmatige inbreng kunt omzetten in florerende handel.

      Is het misschien leuk om een virtuele onderneming op te zetten?

      Ralph,
      Sounddesigner

      Comment

      • Terra Lyte Entertainment
        • Aug 2000
        • 99

        #4
        Verklaar je nader ralph

        Comment

        • ralph
          Banned
          • Aug 2000
          • 2649

          #5
          In zo'n project kunnen we een marktonderzoekje doen naar de martposities en de eventuele postitie die "ons" bedrijfje zou kunnen bezetten in de reeds bestaande markt.

          leuk om de markt in kaart te brengen en leerzaam voor de founder van dit topic gezien zijn vragen. Alleen maken we het dan wat breder en nuttig volor een hekle grote groep lezers, je mot er alleen wel zin an hebben..

          Ralph,
          Sounddesigner

          Comment

          • Terra Lyte Entertainment
            • Aug 2000
            • 99

            #6
            Een initiatief waar ik graag aan zou willen meewerken

            Comment

            Working...