"zzp-ers houden hun kennis niet op peil"

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Frans Ockeloen
    • Apr 2006
    • 7

    "zzp-ers houden hun kennis niet op peil"

    Volgens een FNV rapport doen zzp-ers weinig aan bijscholing. Hierdoor daalt de deskundigheid en de concurrentiepositie op de arbeidsmarkt. Wat doen de bezoekers van dit forum om hun kennis op peil te houden? Kan het beter? Wat zou je willen veranderen? Laat het me gerust weten want ik ben erg benieuwd.
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

    #2
    Ze lezen oa. dit forum
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

    Comment

    • freek
      • Aug 2008
      • 238

      #3
      Ik moet zelf zeggen dat het ook een beetje dubbel is. Vaak zijn juist de (betere) zzp-ers altijd op zoek naar vernieuwingen en komen vaker als eerst in aanraking met nieuwe technologieën. Althans in onze sector. Vaak is er nog geen goede cursus/bijscholing beschikbaar over een nieuwe technologie. De freelancers die echt verder willen komen zullen zich moeten storten op nieuwe normen, white papers, etc. Komt er dan na een aantal maanden/jaren een cursus, dan merk je dat de freelancers hier geen behoefte aan hebben. Althans, zo ervaar ik het. Weet niet of de rest er ook zo over denkt.

      Comment

      • Timo Beckman
        • Jul 2006
        • 1298

        #4
        Originally posted by moderator
        Ze lezen oa. dit forum
        En studeren dan verder op hun eigen manier ..............daar veel van de discusies hier eindigen in een wellis nietus spelletje (iets waar ik een beetje moe van wordt af en toe)

        @ frans ik doe meer dan genoeg om het op peil te houden iig. Diverse seminars van diverse merken de afgelopen jaren (system opt. Meyer SIM3 meyer System architect/London architect IRIS by EV(niet mijn keus maar goed) en diverse andere cursusen zoals veilig werken op hoogte (niet mijn ding hoogte maar moet zo af en toe) .
        Veel posts op mijn blog http://timobeckmangeluid.wordpress.com/ waar ik door experimenteren met diverse processors en systemen de dingen beschrijf zoals ik ze tegen kom tijdens metingen en door het beschrijven hiervan meer inzicht verwerf ..........
        Veel contact onder houden met andere tech's oa over de dingen waar deze mensen weer tegen aan lopen .
        Last edited by Timo Beckman; 12-03-12, 16:31.

        Comment

        • Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

          #5
          een FNV-rapport...
          --de ZZP-ers zijn bijna per definitie geen vakbondslid, en geen vakbonds-pensioenfonds-betaler.....
          --Verder rijden ze allemaal in mooiere busjes dan die van de baas, hebben duurdere huizen dan de baas, en betalen minder belasting dan wij...

          en ik moet wat op dat FNV-rapport uitdoen?

          Comment

          • daviddewaard
            • Mar 2008
            • 627

            #6
            Hoi frans,
            momenteel ben ik zelf bezig me meer te ontwikkelen op het gebied van systeemtechniek,want er zijn genoeg mensen die bandjes kunnen schuiven maar die niet de materie beheersen om een grote P.A setup in mekaar te knopen en in te regelen.
            denk dat ik op deze manier me als zelfstandige gunstig in de markt plaats.
            hiervoor volg ik ook diverse seminars bij leveranciers/importeurs op kennis op de doen met o.a digitale tafels/audionetwerken/processors.
            ook heb ik recent de Bob mcCarthy system tuning seminar gevolgd.
            ver bezoek ik beurzen om om te hoogte te blijven wat er voor nieuwe ontwikkelingen zijn.
            verder lees ik blogs van ervaren "ouderotten" in het vak ( o.a die van Timo), en gebruik de "groene bijbel" als naslag werk om op te zoeken hoe bepaalde zaken ook alweer in mekaar steken.
            en heb 12 jaar geleden de cursus sound reinforcement A gevolgd , wat ik nog steeds een van de beste basis praktijk opleidingen blijf vinden voor als je serieus in deze branche aan de slag wilt.
            denk dat je daar in en korte tijd meer leert dan bij bijvoorbeeld een gemiddelde ROC opleiding.
            werk veel met stagiares van ROC opleiding en vind dat het nivo daar erg onder de maat ligt, je moet bijvoorbeeld een 2e jaars student nog het verschil tussen gebalanceerd en ongebalanceerde kabels en het verschil tussen in of uit fase uitleggen.
            iets wat toch echt bij de basics hoort, snap ook niet hoe ze die studenten in het 4e jaar een diploma geluidstechniek kunnen meegeven.
            A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

            Comment

            • speakertech
              • Jan 2008
              • 1696

              #7
              Originally posted by Frans Ockeloen
              Volgens een FNV rapport doen zzp-ers weinig aan bijscholing. Hierdoor daalt de deskundigheid en de concurrentiepositie op de arbeidsmarkt. Wat doen de bezoekers van dit forum om hun kennis op peil te houden? Kan het beter? Wat zou je willen veranderen? Laat het me gerust weten want ik ben erg benieuwd.
              Hoe FNV aan die wijsheid komt, weet ik niet, maar mij hebben ze niets gevraagd.
              Topmanagers met een groot salaris in plaats van deskundigheid?

              Speakertech
              Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
              ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

              Comment

              • Timo Beckman
                • Jul 2006
                • 1298

                #8
                Originally posted by daviddewaard
                Hoi frans,
                verder lees ik blogs van ervaren "ouderotten" in het vak ( o.a die van Timo) . Oud en bedankt joh . had net een prima dag
                snap ook niet hoe ze die studenten in het 4e jaar een diploma geluidstechniek kunnen meegeven.
                Zolang als dat er colege geld betaald wordt zullen ze dat diploma ook wel krijgen .
                Totdat de een of andere klokkenluider zijn mond open doet (en vervolgens waarschijnlijk aan het kruis wordt genagelt) en er weer een onderzoek gestart wordt door dat zooitje overbetaalde sukkels in den haag


                Moet trouwens wel zeggen dat er op sommige ROC's wel gelet wordt op de kwaliteit van studenten . i.i.g. die bij Bergen op Zoom/Roosendaal is ok . Heb met een paar van die jongens gewerkt . Ze hebben iig door dat het flink aanpoten is momentueel in het licht en geluidswereldje en zijn hier ook toe bereid .
                Als ze maar gemotiveerd zijn ben je al een stuk verder iets wat bij sommige andere roc's wel eens te wensen overlaat op zijn zachtst gezegd...........
                Last edited by Timo Beckman; 12-03-12, 18:01.

                Comment

                • rinus bakker
                  • Mar 2002
                  • 5430

                  #9
                  Hallo Frans,

                  Long time no speak... Wat brengt jou zomaar hier?
                  Jouw reactie lijkt wel een beetje op die van de politiek:
                  Er worden na het eerste beste bericht in krant of op TV ook al heel gauw kamervragen gesteld.
                  En we weten allemaal ook hoe de grote meerderheid van het journaille zijn bronnen onderzoekt...
                  (Dat laat op zijn minst sterk te wensen over).
                  Maar met jouw vraag hier heb je dit forum inmiddels verheven tot een spraakmakend instituut.

                  En overigens... wat is de waarde van het kennis 'opdoen' of 'bijspijkeren'?
                  als diezelfde aangeboden kennis om commerciele redenen wordt uitgekleed
                  tot er niet veel meer overblijft dan een 'schaamlap voor de baas'.
                  Ik neem aan dat je wel weet waarover ik het heb:
                  van rijbewijs tot zwemdiploma - alles wordt meer en zwaarder,
                  maar met één soort certificaat kan er van alles worden uitgegooid,
                  met de suggestie dat het precies hetzelfde is als voor de groepen uit de eerste jaren?
                  Wie belazert nou eigenlijk wie?
                  En waar moeten we daarover de vragen stellen?

                  een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

                  Comment

                  • moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5950

                    #10
                    [QUOTE=Timo Beckman;579156]En studeren dan verder op hun eigen manier ..............daar veel van de discusies hier eindigen in een wellis nietus spelletje (iets waar ik een beetje moe van wordt af en toe)

                    100% eens Timo, zou best wat vriendelijker en open-minded mogen zijn die discussie in het algemeen!

                    Wel is het volgens mij zo dat een eerste aanzet voor een zoekrichting makkelijker via een forum als het J&H forum wordt gegegeven, tevens worden nieuwsfeiten die specifiek betrekking hebben op de entertainment industrie hier gedeeld en makkelijker opgepikt. Zaligmakend is het niet, leerzaams slechts sporadisch maar een hint is het doorgaans wel!

                    FNV, is er iemand EN lid van die club EN werkzaam in de entertainment industrie?
                    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                    Comment

                    • Timo Beckman
                      • Jul 2006
                      • 1298

                      #11
                      Toevallig ben ik idd lid van het FNV maar dit komt eigenlijk door dat ik in een ver verleden bij een niet nader te noemen detail handel muziek instrumenten/geluidsapperatuur in Utrecht heb gewerkt alwaar ik met een "licht arbeidsgeschil" ben weg gegaan .
                      Heb het lidmaatschap nog steeds niet opgezegt . Wordt eigenlijk wel eens tijd daar alles de prullenbak in verdwijnt eigenlijk.....

                      Comment

                      • daviddewaard
                        • Mar 2008
                        • 627

                        #12
                        Originally posted by Timo Beckman
                        Toevallig ben ik idd lid van het FNV maar dit komt eigenlijk door dat ik in een ver verleden bij een niet nader te noemen detail handel muziek instrumenten/geluidsapperatuur in Utrecht heb gewerkt alwaar ik met een "licht arbeidsgeschil" ben weg gegaan .
                        Heb het lidmaatschap nog steeds niet opgezegt . Wordt eigenlijk wel eens tijd daar alles de prullenbak in verdwijnt eigenlijk.....
                        timo heb jij bij die dozenschuivers aan de biltstraat gewerkt...
                        dat had ik nou nooit achter jou gezocht.
                        A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

                        Comment

                        • Timo Beckman
                          • Jul 2006
                          • 1298

                          #13
                          Nee niet bij Feedback maar wel bij 2 andere zaken een op het paardenveld (erger dan feedback) en daarna op de gracht (zijn nu van naam en adres veranderd)

                          Comment

                          • daviddewaard
                            • Mar 2008
                            • 627

                            #14
                            ja die zijn allebij ook om te huilen vooral die aan het paardenveld de ander is nu mijn buurman.
                            A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

                            Comment

                            • Timo Beckman
                              • Jul 2006
                              • 1298

                              #15
                              Originally posted by daviddewaard
                              paardenveld de ander is nu mijn buurman.
                              K*T voor je
                              (off topic : Ga jij nog naar Frankfurt?)

                              Comment

                              Working...