PV Showservice over de kop...

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ws Soundexpresse
    • Jun 2001
    • 1007

    PV Showservice over de kop...

    Heren, er is er helaas weer een gegaan.
    dit keer pv Showservice, http://www.faillissementsdossier.nl/...rvice-b-v.aspx

    deed veel top40 tape acts ed.

    Hoorde ruim n jaar terug al dat het slecht ging daar, en dat er investeerders ed. in gegaan waren, maarja dat was horen, blijkt dus toch iets echt niet goed gezeten te hebben daar....
    Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor
  • timedriver
    • Sep 2010
    • 144

    #2
    Getuige de tweets op twitter worden er nog wel producties gedraaid.

    Hoogstwaarschijnlijk in dienst van de curator.
    I am a Timedriver!

    Comment

    • Olaf Duffhuës
      • Oct 2000
      • 2477

      #3
      Dat hoor ik al een jaar of 5/6 dat het slecht ging bij PV en dat ie over de kop zou gaan....Ik ken nog wat verhalen over dat bedrijf, maar daar laat ik me niet over uit hier...Veel dingen waren in ieder geval geen hoogstandjes...
      Olaf Duffhuës

      **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

      Comment

      • showband
        • May 2001
        • 4524

        #4
        Het zijn bij ons altijd uiterst correcte gasten geweest die keurig leveren wat je bestelt. Ik wens ze niets dan goed.
        lekker belangrijk!

        Comment

        • Rolandino
          • Mar 2007
          • 1451

          #5
          WAt mij juist opvalt bij de meeste failissementen is dat het meestal BV of VOF zijn.

          De meeste eenmanszaken blijven gewoon bestaan.

          Moet ik wel zeggen de meeste eenmanszaken zijn bedrijven waarvan de eigenaar er naast nog een baan bij heeft dus nu in deze zwakke tijd sterker staan.

          Ik besta al ruim 15 jaar zonder problemen en JA ik leef er van ook in mindere tijden.

          Zou het komen dat ik niet veeleisend ben ? Of heb ik gewoon het geluk dat ik geen schulden en hoge lasten heb en alles in eigen beheer heb ?

          Moet zeggen dat ik ook bijna op mijn bek ben geweest om voor een klant die een lang termijn had ( 2 jaar ) gereserveerd spullen had geinvesteerd en die klant na een half jaar failliet ging en ik eigenlijk met een hoop spullen zat.

          Dat gebeurt vaak bij de grotere bedrijven. die gaan investeren op projecten in de toekomst.

          Een ding heb ik geleerd en dat is dat je NIET in de toekomst kan kijken !
          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

          Comment

          • stainz
            • Sep 2009
            • 609

            #6
            Een bedrijf dat altijd correct en precies overkomt is jammer dat zoiets gebeurd. Zal waarschijnlijk ook bij hun zo zijn dat er hoge schulden staan voor dure spullen die ze hebben (die Adamson Line-Array zal hoogstwaarschijnlijk deels van een investeringsmaatschappij of bank zijn).

            Kleinere bedrijven investeren vaker met de middelen die ze hebben, terwijl grote bedrijven risico nemen door een grote set op afbetaling te kopen. Tot je niet meer kan betalen.

            Of dit bij PV ook exact de oorzaak is, blijft natuurlijk een speculatie; het is wel de meest plausibele verklaring.

            Comment

            • Timo Beckman
              • Jul 2006
              • 1298

              #7
              Originally posted by stainz
              Een bedrijf dat altijd correct en precies overkomt .
              Zo correct als dat ze misschien overkwamen waren ze niet zeker niet qua betalingen naar free-lancers .
              Ik heb 1 x voor ze gewerkt en was er ook gelijk klaar mee toen ik dus ipv 2 weken meer dan 2 maanden kon wachten op mijn geld (en ik was niet de enigste die hier een probleem mee had) .

              Comment

              • Joost van Ens
                • Jan 2001
                • 628

                #8
                Dit zat er gewoon aan te komen. Te veel willen hebben en doen. Ongeveer alle concurentie weggeconcureerd door structueel iets te lage prijzen te vragen. Een hoop personeel wat eigenlijk totaal niet weet/wist waar ze mee bezig waren, en als er dan wel goede jongens waren, dan waren ze er maar even. Ik heb behoorlijk veel met deze firma samen (moeten) werken, en er waren klussen bij die gewoon super goed gingen, maar ik heb in de loop de jaren, ook door de verhalen die rond gingen over onder meer betalingen, geen hoge pet op gekregen van dit bedrijf. Een hele grote mond, maar daar red je het niet mee. Jammer voor die genen die er nu bij inschieten, en ik gun niemand een faillisement, ook Pascal niet. Maar het hele pv is en blijft een beetje een raar verhaal.

                Comment

                • MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

                  #9
                  Originally posted by Rolandino
                  WAt mij juist opvalt bij de meeste failissementen is dat het meestal BV of VOF zijn.

                  De meeste eenmanszaken blijven gewoon bestaan.
                  !
                  Keep on dreaming! Van eenmanszaken wordt er nauwelijks ruchtbaarheid aan een faillissement gegeven. Daarnaast gaan eenmanszaken inderdaad minder vaak failliet omdat dit altijd kleine bedrijven zijn waarbij bij bedrijfsbeëindiging door problemen vaak iets meer overzichtelijk zijn en met kleinere bedragen gepaard gaat. En omdat het altijd ook met een persoonlijk faillissement gepaard zal de betreffende ondernemer altijd regelingen proberen te treffen.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                  Comment

                  • tha_dj
                    • Jan 2004
                    • 375

                    #10
                    Zonde hoor ! Gaat kennelijk ergens toch inderdaad fout met het inkomsten / uitgaven plaatje !!!

                    Heb overigens respect voor de mensen die nog aan het werk zijn, mochten ze al hiervan van tevoren op de hoogte zijn !!!

                    Zit namelijk ook een ploegje op Mallorca met de party animals
                    Geen loon van die klus, ook niet erg, zit toch lekker een weekje in de zon
                    your light !

                    Comment

                    • Rolandino
                      • Mar 2007
                      • 1451

                      #11
                      Als ze pech hebben kunnen ze die week "vakantie" nog een deel uit eigen zak gaan betalen.
                      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                      Comment

                      • tha_dj
                        • Jan 2004
                        • 375

                        #12
                        NOPE !!! Zijn inmiddels vanaf vanmiddag retour, en was maar 1 man voor de techniek mee, sliep net als de animals in een geboekt apartementje betaald door Jan Vis ( boekingskantoor ).

                        Voor zover ik begreep vanmiddag blijft het personeel gewoon bij de acts ( hebben immers al een goede band met elkaar, enz ) en de apparatuur komt straks gewoon bij een ander bedrijf vandaan.

                        Meeste zijn overigens veelal zzpér ( freelance ) zoals ik begrepen heb, en wat eigenlijk ook vrij logisch is.

                        Maar toch jammer dat het met een bedrijf met 1500 acts op jaarbasis toch zo raar loopt ( toch meer uitgaven gehad als inkomsten ??? )
                        your light !

                        Comment

                        • AJB
                          • Jul 2003
                          • 2289

                          #13
                          Ik hoorde vandaag dat Pascal zelf niet failliet is hoor, het bedrijf was al niet meer van hem, maar van een investeerder.
                          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                          ------------------------------------------------
                          Arvid Buit
                          Creative-Director / Artist-Manager

                          Comment

                          • HansV
                            • Jul 2011
                            • 7

                            #14
                            Apart om te lezen iedereen met zijn eigen verhaal ;-)
                            Moet dan toch maar ff kort reageren..

                            Pv is inderdaad failliet, maar we zijn druk bezig met een doorstart.
                            De shows draaien gewoon nog door..

                            Bedrijf is anderhalf jaar geleden overgenomen, toen zat namelijk pv ook al tegen het failisiment aan.
                            Alleen na anderhalf jaar kwamen er nog teveel oude koeien uit de sloot.

                            @tha_dj vanwaar die info? Knap om dat te weten, aangezien wij de act party animals al een tijdje niet meer doen?

                            Comment

                            • Olaf Duffhuës
                              • Oct 2000
                              • 2477

                              #15
                              Pv is inderdaad failliet, maar we zijn druk bezig met een doorstart
                              Ik hoop dat ie nu wel voor normale prijzen gaat werken...Niet om nu ineens lullig te doen, maar hij heeft in de loop der jaren niet overal vrienden gemaakt...En natuurlijk is er ook personeel geweest die duur waren...Ook begrijp ik wel dat hij slecht nee kon zeggen, maar soms moet dat...Het is leuk als je een wereld tour kunt doen, maar dan moet je het wel goed organiseren en vooral proberen daar een goed persoon op te krijgen en vooral zelf zoveel mogelijk in dit kleine landje blijven..En vooral beter naar papa luisteren denk ik... Dit is mijn visie op het verhaal aan de hand van mijn ervaring met Pascal V...Ik kan het goed mis hebben, maar zo heb ik het ongeveer zelf gezien. Pascal kan het wel, denk ik en Pascal is denk soms best een lieve jongen, maar blijf scherp en opletten..En probeer de juiste mensen om je heen te krijgen...

                              Zijn er nog steeds van die lekkere broodjes kaas in huize Versnel?...
                              Olaf Duffhuës

                              **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                              Comment

                              Working...