Verzekering voor freelancers

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kai Reijnen
    • Oct 2003
    • 12

    Verzekering voor freelancers

    Ik heb vele topics gelezen over een verzekering voor freelancers, maar heb nog niet gevonden wat ik zocht.

    Sinds kort werk ik als freelancer via mijn bedrijf voor diverse opdrachtgevers. Daar komen o.a. de volgende werkzaamheden voor: trusten in elkaar slaan, podium op/afbouw, geluid op/afbouw, hekken sjouwen, etc. Dus ook klimmen in trusten, podia en werken op hoogte.

    Mijn verzekeringsagent komt er niet uit hoe dit te verzekeren (of voor torenhoge premies).

    Wie heeft zich hiervoor verzekerd, en wat heb je precies afgedekt? En bij welke maatschappij?
  • DJ_matthias
    • Jun 2005
    • 620

    #2
    dus... je werkt als freelancer en je slaagt er nog niet in de aluminium structuren correct bij naam te noemen?
    ==SPOILER== (markeren om te lezen!)
    trust==> TRUSS, TRUSSING, TRUSS-Structuur, ...

    ==END OF SPOILER==

    zijn trouwens al veel topics geopend over freelancing! http://www.licht-geluid.nl/forum/org...ree-lance.html


    we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
    Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

    Comment

    • Kai Reijnen
      • Oct 2003
      • 12

      #3
      ik sla ze in elkaar. ik hoef er geen boek over te schrijven

      wat betreft de andere topics. die heb ik allemaal gelezen, maar er is geen maatschappij uitgekomen die het verzekerd, en wat iemand afgedekt heeft.

      Comment

      • Robin.vd.Have
        • Nov 2005
        • 165

        #4
        Als jou verzekeringsagent dit niet kan indekken zou ik een andere nemen.
        Ik ben gewoon verzekerd (aansprakelijkheid) voor stukken door mijn schuld. En via de arbeidsongeschiktheid voor het eventuele vallen uit constructies en de gevolgen daarvan.

        Interpolis en ja het kost wel wat !

        (en je hoeft er geen boek over te schijven. Maar ik vind het wel fijn als ik mensen inhuur dat ze weten hoe iets te noemen)

        Comment

        • vasco
          • Oct 2003
          • 2567

          #5
          Verzekeren in de A/V branche is niet moeilijk maar wel (heel) kostbaar. Wil/kan je agent dat niet regelen voor jou dan is het inderdaad tijd voor een andere.

          Verder als iemand het heeft over trusten (denk ik aan webcams, keyboards, etc.) dan ga ik naar een ander die wel weet waar hij/zij over praat. Een webcam die uit het dak valt alla maar een complete truss met licht, nee dank je.

          Wil hiermee niet zeggen dat jij je werk slecht doet maar het gebruik van goed vakjargon geeft vertrouwen en zegt wat over je kennis in het vakgebied.
          Last edited by vasco; 14-09-07, 12:45.

          Comment

          • Kai Reijnen
            • Oct 2003
            • 12

            #6
            Heb het hem nog eens voorgelegd, en het ging inderdaad wel. Maar zeer duur. Maar moet toch verzekerd zijn, als ik een truss in elkaar sla

            Bedankt voor jullie reacties. ben weer een stuk verder.

            Comment

            • Stage-Q
              • Sep 2007
              • 389

              #7
              beter een dure verzekering, dan na een ongeval niks uitbetaald krijgen.
              Mag ik wat meer laag in 't hoog?

              Comment

              • moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5950

                #8
                Beter geen ongelukken maken en weten waar je het over hebt en je scholen en klussen uitvoeren die ja kan uitvoeren. Vergezeld van een nette beroepsaansprakelijkheidsverzekering, dan lullen over trust en een verzekeringsagent...,
                ..Als iemand niet verkoopt wat jij wil afnemen, dan ga je verder shoppen.

                Zoektip: Interpolis, Alliance, Loyds.

                Tussenpersonen=geld wegdragen voor niets doen.

                Onthoud heel goed: als jij een aanspraak gaat doen op je verzekering, dan gaat de verzekering als eerste proberen om onder de claim uit te komen, dat is namelijk goedkoper dan uitkeren.

                Vandaar het advies:
                Een beroepsaansprakelijkheidverzekering is verstandig, maar let heel goed op de voorwaarden.
                Een arbeidsongeschiktheidsverzekering is nodig, maar zorg wel dat je veilig werkt.
                voorbeeld: Sta jij zonder harnas op 8m hoog en kukel je per ongeluk uit de truss ( zonder T ***!) dan kan je fluiten naar je centjes.

                Kortom: weet wat je doet, doe het veilig, dan sta je bij een ongeluk(!) minder snel met lege handen.
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                Comment

                • Kai Reijnen
                  • Oct 2003
                  • 12

                  #9
                  Bedankt voor je reactie. Heb je volledig gelijk in.

                  Alleen snap ik niet dat er nog steeds doorgegaan wordt over een "t". Begrijp goed dat het niet goed overkomt, maar neem maar van mij aan dat ik heus wel weet wat een truss is.

                  Maar goed. Ik kan weer een heel stuk verder.

                  Comment

                  • Dave_Staring
                    • Mar 2006
                    • 13

                    #10
                    Dit onderwerp maar weer eens aanwakkeren.

                    Ik ben bijna klaar met studeren en nu al hier en daar aan het freelancen. Hier wil ik ook na mijn studie mee doorgaan. Ik heb een BTW- en KvK-nummer, dus dat is allemaal geregeld.

                    Maar nou wil ik nog mijn verzekeringen, etc. regelen. Zo ben ik op de site van ZZP Nederland beland en zij bieden allerlei verzekeringen aan als aansprakelijkheids- en arbeidsongeschiktheidsverzekering en pensioen regelingen. Dit ziet er erg interessant uit, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal.

                    Zijn er freelancers die ervaring hebben met ZZP Nederland? Of zijn er andere (voordeligere) verzekeringsaanbieders die jullie kunnen aanraden?

                    Dankjewel,

                    Dave

                    Comment

                    • berolios
                      • Sep 2005
                      • 1538

                      #11
                      Je kunt bij heel veel maatschappijen een WAvB krijgen (een WA verzekering voor Bedrijven), kost je naar gelang je omzet iets van 100-150 euro per jaar.

                      Pensioenregeling raad ik je af, zeker in deze tijden. Zet gewoon ZELF een deel van je inkomsten vast en deponeer ELK JAAR een bepaald bedrag in een fonds. Dat geld zet je vervolgens voor (bijvoorbeeld) 20 jaar vast en je rendement is VEEL hoger dan een pensioenfonds, met veel minder risico.

                      Arbeidsongeschiktheid kan, maar is erg duur. Hier zijn genoeg topics over geweest.

                      Heb je uberhaupt al eens met een verzekeringsagent gepraat ?? Doe dat maar eens, zo iemand kan je veel uitleggen. En als je meer input wilt, ga je naar verschillende agenten en zoek je diegene uit die je het meeste aanspreekt.

                      Succes ermee !
                      Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

                      Comment

                      • renevanh
                        • Oct 2004
                        • 2371

                        #12
                        Via ZZP Nederland krijg je nog een leuke korting.
                        Ik betaal 175,- per jaar voor een WAvB tot 2,5 miljoen.
                        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

                        Comment

                        • voederbietel
                          • Feb 2005
                          • 197

                          #13
                          ik heb een AVB. aansprakelijkheids verzekering bedrijven en een AOV arbeids ongeschikskheidsverzekering,
                          vooral die laatste is redelijk duur maar met dit werk loop je nu eenmaal risico's dus wil wel verzekert zijn.

                          Heb nog wel een adres die je graag adviseert over verzekeringen als je geintereseert bent mail je me maar.

                          Succes!
                          Met vriendelijke groet,

                          Frans Jansen

                          Comment

                          • ronny
                            • Dec 2002
                            • 2139

                            #14
                            Ik ben ook bij een verzekeringsagent geweest(in Belgiƫ) en voor die mensen is verzekeren geen probleem, alleen moet je zelf heel goed weten tegen wat je jezelf wilt verzekeren.

                            In mijn geval gaat het over freelance activiteiten in de evenementen sector. Zo breed als deze omschrijving is, zo breed is ook de factuur om hiervoor een algemene Burgelijke Aansprakelijkheidsverzekering af te sluiten.

                            Mijn verzekeringsagent verwacht dus echt een gedetailleerde omschrijving van elke activiteit. Aan de hand daarvan kan hij een voorstel doen... .

                            Zijn leukste opmerking op het einde van het gesprek was wel: Ik kan u tegen alles verzekeren, maar dan ben jij voor mij aan het werk...
                            niet zagen, gewoon doen!

                            Comment

                            Working...