wat met diefstal

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DBAirwave
    • Apr 2003
    • 70

    wat met diefstal

    Kunnen er mensen ons nog wat handige tips geven om terug aan onze gestolen cd kisten te geraken?
    We hebben nu wel een hele discobar, maar wat ben je nu zonder cd's[:0]. 't Is een verschrikkelijke ramp...


    Groetjes
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2139

    #2
    een tip die nu misschien te laat is, maar ik ga ze toch geven. maak van alle cd'tjes die je koopt kopiën. gebruik je kopiën on the road en laat je origineeltjes mooi veilig thuis.

    dit klinkt heel absurd, maar ik zie meer en meer dj's het doen.
    laat ze nu maar je koffer pikken, jij hebt tenminste je origineeltjes nog.

    dit mag je doen, je hebt immers het origineel in je bezit en je maakt een kopie voor je eigen.

    uiteraard is dit met vinyl onmogelijk.

    mvg
    ronny
    niet zagen, gewoon doen!

    Comment

    • nijhuisr
      • May 2003
      • 182

      #3
      maar je moet ze wel bij je hebben bij controle, dus orinele goed opbergen

      Comment

      • moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

        #4
        Die discussie gaan we niet opnieuw voeren Nijhuisr...
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

        Comment

        • DBAirwave
          • Apr 2003
          • 70

          #5
          Inderdaad wel een beetje te laat, maar dat zullen we zeker en vast in het vervolg doen, of ook gewoon maar een beetje beter opletten!!
          Ga maar gerust nog eens kijken bij het onderwerp "GESTOLEN" en daar het laatste van onze cd koffers!

          Comment

          • moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

            #6
            Beste mensen...zoals ik al eerder typte: Een discussie over het al dan niet draaien en bij je hebben van kopietjes en originelen is NIET der vraag.

            Laat duidelijk zijn dat volgens de letter van de wet in BE en in NL je ten alle tijden alleen maar mag draaien van een originele geluidsdrager (CD), het maken van een kopie VOOR THUIS is toegestaan, vergeet niet dat jullie bij het draaien van een cd bezig zijn met optreden voor publiek.
            Gezien het uitblijven van enige helderheid hoe om te gaan met kopietjes en MP3's is hete chter raadzaam de veilige weg te kiezen en een kopietje te maken, voor het geval je origineel beschadigd/kwijt raakt.

            Het onderwerp hier is: Hoe kan ik diefstal voorkomen

            1. Laat je spullen niet onbeheerd achter.
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

            Comment

            • VERVALLEN

              #7
              Leg NOOIT uw CD-koffers in de zaal als je nog niet moet optreden, breng deze pas binnen wanneer ge begint.

              Verhuur ook nooit uw eigen CD-collectie

              Merk uw apparatuur met stickers, en ook onzichtbare kenmerken (UV -inkt bijv.

              Naam firma of DB graveren, inwendige printplaten laten kenmerken, serienummers bijhouden, ...

              Comment

              Working...