Welke multi-tool zal ik kopen???????

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • smmeij
    • Aug 2000
    • 110

    Welke multi-tool zal ik kopen???????

    Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een goede multie-tool, heb op de onderstaande sites wel het een en ander gevonden, maar ik weet het niet. Ik wou nou eigenlijk jullie mening vragen, en graag onderbouwen met argumenten, en niet zo van deze is gewoon beter, waarom??







    gegroet,

    Sander
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny
  • Stefan17
    • Dec 2003
    • 66

    #2
    citaat:Geplaatst door Stijn Vanstiphout

    Leatherman Wave, heb ik zelf ook.

    mvg,


    Stijn Vanstiphout,
    SVD, Klank & Licht & LVL Audio-Visueel
    België

    Zelf ben ik nu ook op zoek naar een goede multi-tool.
    Mijn oog is ook gevallen op de "Leatherman Wave". Zijn er nog mensen die inmiddels een betere (we zijn al een tijdje verder) hebben gezien.

    En wat is nu een redelijke prijs? Ik heb hem op internet gezien voor 140 euro... incl verzendkosten en lerenhoesje.

    Alvast bedankt.....
    Stefan.

    Comment

    • DJ_Robin
      • Jul 2001
      • 610

      #3
      Ik heb zelf de Gerber Multiplier 600. Dit is een zeer fijne tool. Hij kost geloof ik momenteel rond de 200 euro.
      De vergrendeling vind ik ook fijn werken , ik zelf vind de leatherman niet fijn , maar ik denk dat dat meer persoonlijk is.

      Ik zou wel kiezen tussen een gerber of een leatherman. Deze tools hebben zich al bewezen in de licht en geluids wereld en hebben minder problemen met afbrekende messen (zoals al aangekaart bijv victoryknox.
      EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

      Comment

      • robert0593
        • Aug 2003
        • 39

        #4
        Leatherman heb ik zelf. Ook goeie service laatst handvat kapot gefixed hadde ze ook meteen het mesje geslepe, das wel zo handig.
        the vitamusic drive in

        Comment

        • Andree
          • Aug 2001
          • 119

          #5
          Ik heb al een jaar of 6 de SOG die me prima bevalt.
          Toen ik die tool kocht waren er nog niet zoveel van die dingen op de markt. Garantie is prima in orde. Als ik nu weer zou moeten kiezen ging ik weer alles even proberen.

          Groeten
          Andree
          Het kan in Almere

          Comment

          • jurjen_barel
            • Jun 2003
            • 3150

            #6
            Eh... De hoeveelste Leatherman VS. Gerber topic wordt dit? Tel kwijt geraakt []

            Comment

            • DJ RoP en LJ WouT
              • Nov 2002
              • 120

              #7
              Ik ben voor Leatherman gegaan.
              Misschien wel prijzig maar je hebt er wel iets aan.

              mzzl...

              Wouter

              Comment

              • Stefan17
                • Dec 2003
                • 66

                #8
                citaat:Geplaatst door jurjen_barel

                Eh... De hoeveelste Leatherman VS. Gerber topic wordt dit? Tel kwijt geraakt []
                Daarom had ik ook maar even een ouder topic "gekickt".
                Maar ik vind het toch wel nuttig om zo'n uitgaven even te overwegen. Zo'n tool gaat jaren mee, dus je zit er toch even aan "vast".

                P.s.
                Ik ben nieuw op dit forum, maar lees het al wel een aantal jaren mee. Vorig jaar ben ik met de opleiding Sound & Vision van het ROC in Utrecht begonnen.
                Ik voelde steeds meer de behoefte om hier te posten, dus dan eindelijk maar eens even laten registreren.
                Stefan.

                Comment

                • Merijndj
                  • Mar 2001
                  • 660

                  #9
                  Welkom Stefan,

                  Ik heb zelf de Wave van Leatherman, ik vindt deze heel handig, 2 messen, houtzaag en vijl aan de buitenkant... met 1 hand uit te klappen. en ook de tang kan ik met EEN hand uitklappen, vindt ik geen enkel probleem, dus die argumenten van "deze kan je tenminste met 1 hand uitklappen" vindt ik helemaal nergens opslaan....

                  Garantie: je hebt levenslange garantie (zelfs zonder bon) op de onderdelen die niet kapot hoorden te gaan..... (dus met opzet vervalt dit dan ook). Ik heb laatst geïnformeert naar de "garantie", en de winkel kon mij zeggen dat je je leatherman naar de importeur kan laten opsturen en daar stellen zij je leaterman compleet af... eventuele schade wordt hierbij vervangen.., hierna is je leatherman weer als nieuw (de messen, zagen, en scharen worden ook geslepen/afgesteld).

                  dit is het wel ff dacht ik zo....

                  nog ff een "quote" van de leatherman website:

                  citaat:We Do the Rest

                  Besides fixing your specific problem, we will inspect your entire tool and make any repairs or adjustments necessary to meet our stringent specifications for a new tool. No more than five business days after we receive it, we will ship your tool back to you via UPS at our expense.

                  Comment

                  • Gentics
                    • Dec 2003
                    • 12

                    #10
                    Leathermann is tha tool
                    Gentics

                    Comment

                    • Pieter Huijgen
                      • Sep 2003
                      • 766

                      #11
                      Ik ben juist van leatherman afgestapt. Waarom: Als je iets met de tang vastpakt, en het zit goed vast, dan beweeg je de handvatten terug in plaats van de tang te openen.

                      Een oplossing hiervoor is de gerber, maar constructief vind ik deze niet goed in elkaar
                      zitten.

                      Je zou eens naar een Bucktool kunnen kijken. http://www.finest1.com/bucktool/
                      Dit is een erg stevig mes,met goede garantie en een heel handig systeem om te openen.
                      voordelen: handvatten kunnen niet terugklappen, geen scherpe handgreep, goede vergrendeling.

                      Ik heb van de verkoper begrepen dat de kwalitait van SOG nogal te
                      wensen over laat, en dat garantie niet goed geregeld is.
                      Lid van het Front tegen zijlicht

                      Comment

                      • Stefan17
                        • Dec 2003
                        • 66

                        #12
                        Het wordt toch de Leatherman "Wave".
                        In deze moeilijke tijd heb ik toch nog wat weten te sparen, dus even aanschaffen maar.

                        Weet iemand nog een voordelig verkooppunt? (liefst via internet.)

                        De goedkoopste die ik tot nu toe heb kunnen vinden is, www.futurumshop.com/.

                        Aanbieding: € 131.95
                        (inclusief BTW. Wij berekenen GEEN verzendkosten)+ Hoesje.

                        Stefan.

                        Comment

                        • RL sound
                          • Jan 2003
                          • 156

                          #13
                          Na 6 jaar met de Gerber gewerkt te hebben is het nog steeds voor DE Multitool, en werkelijk alles heb ik er wel mee gedaan, van truss los halen tot dakbedekking snijden e.d.

                          Groeten: RL <i>sound</i>

                          Comment

                          • B-there
                            • Oct 2002
                            • 272

                            #14
                            citaat:Welke multi-tool zal ik kopen???????
                            Ik zou zeggen GEEN.[8D]
                            Gewoon wachten op de/een feestdag(en)..
                            Heb zelf een Gerber ´weetikveel´ 600 (een zwarte) gekregen met die ´ballen & knallen dagen´.. Had er niet eens om gevraagd.
                            Gelukkig zit er een tang en een mes in.. wel zo gemakkelijk.[^]

                            Grz

                            B
                            <center>-------------------</center>

                            Comment

                            • Stefan17
                              • Dec 2003
                              • 66

                              #15
                              Voor de mensen die ook nog een Leatherman "Wave" aan willen schaffen..... nu bij V&D voor 130,- euro. [8D]
                              Stefan.

                              Comment

                              Working...