Draadloze microfoons voor beginners?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • trex
    • Aug 2003
    • 2

    Draadloze microfoons voor beginners?

    In de band die ik momenteel begeleid zijn vooral de zangers en zangeressen redelijke beginners. Nu vraag ik me af of het voordeel heeft om bij hun te werken met draadloze microfoons of zal ik het maar gewoon bij mijn Shure´s houden?
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

    #2
    Als het zulke beginners zijn dat ze verdwaald raken op een podium en er een kabelspaghetti van maken dan helpt het wel...
    Verder gaat het volgens mij toch echt over de klankkaraktiristiek van een microfoon of ie geschikt is. Niet zozeer of er een draadje aan zit.

    Op het gevaar af door een heleboel mensen neergeknuppeld te worden den ik toch nog steeds dat een Shuresm58B de beste keus is.
    lekker alround, niet de beste sound, goed betaalbaar, en je hebt de keuze tussen met en zonder touwtje.
    Kunnen ze echt zingen dan de SM57...

    Ik ben niet merkgebonden, mag ook graag met senheisser werken, maar voor startende bands, pak lekker shures, die liggen overal!

    Comment

    • Controller
      • Apr 2002
      • 745

      #3
      Als je draadloos pakt, pak dan GEEN VHF MAAR UHF

      Comment

      • badboyscrew
        • Aug 2000
        • 304

        #4
        Volgens mij mag de VHF allang niet meer gebruikt worden,
        weet wel dat nu alleen nog maar UHF word geleverd
        groeten alex

        Als je de bank 1000 euro schuldig bent, heb jij een probleem. Maar als je de bank een miljoen euro schuldig bent, hebben zij een probleem.

        Comment

        • Controller
          • Apr 2002
          • 745

          #5
          citaat:Geplaatst door badboyscrew

          Volgens mij mag de VHF allang niet meer gebruikt worden,
          weet wel dat nu alleen nog maar UHF word geleverd
          VHF is nog zeker leverbaar. En je mag ze nog wel gebruik in bepaalde gebieden kans op storing is echter veel groter.

          Comment

          • lifesound
            • Apr 2003
            • 1052

            #6
            Als het niet absoluut hoeft .... zal ik nooit een draadloze micro gebruiken! Waarom? Die zing je zonder problemen in oversturing! En dan heb je nog het feit van de vrijgeid van de zanger. Hoe minder vrijheid je die geeft, hoe gemakkelijker je het jezelf maakt!

            En zeker bij beginners .... nooit te veel vrijheid geven

            Comment

            • musicjohn
              • Aug 2001
              • 1102

              #7
              Hallo zeg, al dat off-topic gezeur meteen over VHF en UHF...

              De vraag was
              citaatf het voordeel heeft om bij hun te werken met draadloze microfoons
              Nou, zoals al aangegeven is, het is natuurlijk een manier om "kabelspaghetti" te voorkomen. Maar ik denk dat je jezelf nog een paar andere vragen moet stellen:

              1) Hebben de zangers / zangeressen veel bewegingsvrijheid nodig (i.v.m. danspasjes etc.)?
              2) Gaan de zangers / zangeressen het publiek in tijdens de act?
              3) Hebben ze de microfoon constant in hun handen of staan ze de meeste tijd op de microfoonstandaard?

              Als het antwoord op vraag 1 & 2 "JA" is, ga dan draadloos.

              Hoe goed of slecht een zanger of zangeres is heeft niets te maken met het feit of ze wel of niet een draadloze microfoon 'verdienen'.


              En de kreet:
              citaatie zing je zonder problemen in oversturing!
              is natuurlijk grote lulkoek.

              Evenals:
              citaat:Hoe minder vrijheid je die geeft, hoe gemakkelijker je het jezelf maakt! En zeker bij beginners .... nooit te veel vrijheid geven
              Dat is een stukje eigenbelang van de geluidstechnicus. Hallo hey, jij bent ingehuurd om achter de knoppen te zitten en je werk te doen. Vraag dan niet of de dames en heren zangers en zangeressen een stuk van hun artistieke vermogen inleveren om het jou zo nodig makkelijker te maken. Als je er echt zo over denkt Joachim, kap er dan meteen mee en zoek een andere hobby. Geluidspikken met zo'n mentaliteit kunnen we missen als kiespijn.

              Vergeet niet dat beginners vaak nog onzeker en zenuwachtig zijn. Juist door ze een beetje vrijheid te geven geef je ze een berg zelfvertrouwen. Dat kan alleen de kwaliteit van hun act maar ten goede komen.
              Greetzzz... [;)]

              John


              Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

              Comment

              • sntho0
                • Sep 2003
                • 196

                #8
                Waarom is een VHF microfoon niet aan te raden? Ze worden ook bij J&H verkocht. De DAP com-11.
                Don't take life too seriously -- you'll never get out of it alive.

                Comment

                • lifesound
                  • Apr 2003
                  • 1052

                  #9
                  citaat:
                  En de kreet:
                  citaatie zing je zonder problemen in oversturing!
                  is natuurlijk grote lulkoek.

                  Evenals:
                  citaat:Hoe minder vrijheid je die geeft, hoe gemakkelijker je het jezelf maakt! En zeker bij beginners .... nooit te veel vrijheid geven
                  Dat is een stukje eigenbelang van de geluidstechnicus. Hallo hey, jij bent ingehuurd om achter de knoppen te zitten en je werk te doen. Vraag dan niet of de dames en heren zangers en zangeressen een stuk van hun artistieke vermogen inleveren om het jou zo nodig makkelijker te maken. Als je er echt zo over denkt Joachim, kap er dan meteen mee en zoek een andere hobby. Geluidspikken met zo'n mentaliteit kunnen we missen als kiespijn.
                  Ten eerste musicjohn. Geluidstechniek is niet onmiddelijk mijn hobby. Mijn mijn FULLTIME broodwinning. En ik zal nooit zeggen dat ik alle kennis heb. Maar als jij durft zeggen dat een draadloze micro niet veel sneller (intern) overstuurt dan een andere, dan heb jij volgens mij nog niet echt veel verschillende artiesten tegengekomen die draadloze micro's gebruiken!
                  Ten tweede gaat de vrijheid van een artiest niet over artistiek vermogen bij beginners! Neen, die lopen graag heel veel rond en doen graag heel druk terwijl ze zich beter wat meer zouden concentreren op het zingen zelf.
                  En tot slot. Wie mij inhuurt doet dat volgens mij omdat ze verwachten dat het geluid dan beter zal zijn dan bij iemand anders. Wat als gevolg heeft dat ze voor een heel stuk volgens mijn regels zullen moeten werken! Als ik een regel invoer zal ik daar namelijk wel een zéér gegronde reden voor hebben.

                  Trek aub niet te snel uw conclusies!

                  Comment

                  • shure-fan
                    • Sep 2003
                    • 1046

                    #10
                    als ik op het podium sta heb ik altijd een draadloze mic mee, (sennheiser ew365) geen gezeur van dittum of dattum gewooon aansluiten en draaien, monitoren zijn in-ear want ik ga dus altijd het publiek in. Misschien wel leuk voor een nieuw topic:: voor beginnende zangers/ressen/ in-ear of wedges
                    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

                    Comment

                    • musicjohn
                      • Aug 2001
                      • 1102

                      #11
                      citaat:Ten eerste... als jij durft zeggen dat een draadloze micro niet veel sneller (intern) overstuurt
                      Volgens technische specifiacties niet nee. Maar ik laat het graag aan anderen over om hier een mening over te geven.

                      citaat:Ten tweede gaat de vrijheid van een artiest niet over artistiek vermogen bij beginners! Neen, die lopen graag heel veel rond en doen graag heel druk terwijl ze zich beter wat meer zouden concentreren op het zingen zelf.
                      Sorry, maar dat maakt jij niet uit. Jij bent ingehuurd om het geluid te verzorgen. Of ze zich beter zouden kunnen concentreren op het zingen in plaats van als een blinde vink rond te huppelen over het podium is een mening / beslissing die alleen voor de producer/choreograaf is weggelegd. Heb jij geen fuck mee te maken.

                      citaat:dat ze voor een heel stuk volgens mijn regels zullen moeten werken!
                      Sorry Joachim, maar is echt een heel erg verkeerde attitude. Als jij ingehuurd word om het geluid te verzorgen dan is alleen het geluid jouw pakkie an. Niet de Choriografie en wat er verder op het podium gebeurt. En als ze jouw kabeltjes in de knoop lopen, dan is dat jammer voor jouw.

                      Zie je het al voor je? "Ja, sorry meneer de choreograaf, maar dat dansje en die pasjes in act 7 zul je er maar uit moeten knippen want ik heb geen zin om m'n kabels uit de knoop te halen als het afgelopen is. Ennuh... die meid in act 4 moet wat verder weg van die monitor blijven, anders krijg ik feedback en dan moet ik aan de knopjes gaan draaien."

                      Da's toch te belachelijk voor woorden? Get real!!! Versta je vak en anders moet je er serieus over na gaan denken om wat anders te gaan doen.
                      Greetzzz... [;)]

                      John


                      Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

                      Comment

                      • Daan Hoffmans
                        • Aug 2000
                        • 1225

                        #12
                        Mijn bescheiden mening:

                        Als een opdrachtgever draadloos wilt, en bereid is daarvoor te betalen: lekker doen. Heeft een opdrahtgever daar geen extra centen voor over, dan is het jammer...

                        Wat betreft het oversturen van je mic: geef een paar euroos meer uit voor een fatsoenlijke, of neem de moeite de verschillende gains even goed af te regelen.

                        citaat:En tot slot. Wie mij inhuurt doet dat volgens mij omdat ze verwachten dat het geluid dan beter zal zijn dan bij iemand anders. Wat als gevolg heeft dat ze voor een heel stuk volgens mijn regels zullen moeten werken! Als ik een regel invoer zal ik daar namelijk wel een zéér gegronde reden voor hebben.
                        Overleggen is mogelijk, tips zijn muzikanten over het algemeen heel blij mee, maar zo'n attitude... ach... John was duidelijk genoeg dacht ik...
                        <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

                        Comment

                        Working...