CD spelers aanschaffen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • storeman
    • Mar 2002
    • 56

    CD spelers aanschaffen

    Ik wil binnenkort nieuwe cd-spelers aanschaffen. Ik heb op dit forum al veel dingen gelezen, maar ik zit met nog een paar vragen.

    Er zijn vast wel verschillen tussen het draaien met een dubbele cd-speler, of een enkele, zoals de pioneer cdj-100. Wat zijn de voor en nadelen hiervan.

    Welke dubbele cd-speler zouden jullie mij aanraden?

    Als ik besluit om met enkele cd-spelers te gaan draaien, kies ik denk ik gelijk maar voor het beste, dus de cdj-100, daar kan ik niet omheen als ik jullie ervaringen lees.

    Bedank!!
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

    #2
    heel kort antwoord, het steekt op ruimte!
    Als je verder alles netjes 19" hebt weggewerkt in je setup dan is het lastig om twee cdj'tjes een plekkie te geven

    Heb je alles los dan is het weer lastig om een 19"controller een plekkie te geven...


    >>>>Ik heb een toeter op mn waterscooter!<<<<

    Comment

    • EP Woody
      • May 2001
      • 795

      #3
      Ik ben gewent om met 19" cd-spelers te draaien (dubbele dus), en vind die vrij handig, neemt vrij weinig ruimte in (kissie met cd-unit, mixer, en controller, van 50x50x35 (ongeveer)).

      Maar ik wil binnenkort eens kijken of topload wat voor me is.
      En dan zou de CDJ100, maar persoonlijk liever de CDJ500 (liever geen slot-in namelijk) een leuke oplossing zijn.

      Dubbele CD-Speler bijvoorbeeld een Denon DN1800F. Zijn leuke spelertjes voor vrij weinig geld. Numark schijnt ook erg goed te zijn.

      De Pioneerspelers CMX 3000 en 5000 zijn ook goed, maar die zijn veel duurder, en hebben veel te veel extra geintjes.

      Kijk maar eens, en ga maar eens het een en ander proberen. Dat leert je vaak veel meer.


      Groeten Erwin

      Het leven is waardeloos, maar er is een ding dat me op de been houd ...........

      Me site is online, Kijk in me profiel voor de URL

      Comment

      • Mr Dj
        • Jan 2002
        • 836

        #4
        ja ik weet niet hoe oud jij bent, hoeveel je te besteden hebt, ervaring enz, maar als je bijv 12 bent, geen ervaring en je wilt iets om mee te oefenen voor thuis zou ik gewoon zo'n goedkope delorean kopen (of iets in die geest)

        heb je al ervaring en wil je echt voor feesten gaan draaien en heb je geld zou ik persoonlijk voor de pioneer cmx3000 gaan.

        het ligt er dus aan waarvoor je het wilt gebruiken.

        Maar ik heb Denon (en hoe)

        Comment

        • ralph
          Banned
          • Aug 2000
          • 2649

          #5
          Denk dat we even op de essentie moeten blijven letten.
          De vraagstel;l;er wil graag de voors en tegens van een 19" speler
          en toploaders, of in zijn geval cdj100's of soortgelijken.
          Hij geeft in zijn postinmg aan dat hij graag onze meningen wil over de verschillen in manier van werken.

          Ik draai ook als freelance dj, dan kom je dus diverse set-ups tegen. Belangrijkste voor mij is dat je overal lekker makkelijk bij kan en dat je display af kunt lezen.
          Of het nu een dubbel ding is of twee seperate boeit eigenlijk niet.

          Meeste cd spelers hebben de features die je nodig hebt: Cue, time remain, pitch functie.
          Andere zaken als loopen en memorys is allemaal bijzaak in mijn ogen...

          In het verleden is nog wel het verschil tussen de manier van geheugen benutten aan de orde geweest. Dat heeft weer te maken met schockprotectie enzo, maar dat wist je allemaal al.

          nogmaals: gebruik gewoon de speler(s) die jij handig vind werken. Mij boeit het niet wat voor spelers er staan, als het maar feest is


          >>>>Ik heb een toeter op mn waterscooter!<<<<

          Comment

          • R. den Ridder
            • Sep 2000
            • 1500

            #6
            Hallo daar,

            Ik werk nu met de Denon dn 2500 en 2600 en heb wel eens met de pioneers gedraaid.

            persoonlijk ben ik dol op de 2500, geen overbodige toeters en bellen, maar wel een perfect werkende cue en loopfunctie, meer heb ik niet nodig.
            De 2600 is wel een tikkie sneller (kan ook psychologisch zijn hoor) en de draaiknop voor de tracks werkt errug prettig, nadeel vindt ik zijn kerstboom aan knopjes enzo.

            De Pioneers zijn voor mij geen optie omdat ik redelijk ruw met mijn apparatuur omga.....slecht...maar ik onderken het zelf door veel te servicen, ben toch een beetje bang dat de pioneers snel beschadigen omdat ze los zijn.
            De 19" van pioneer vind ik niet prettig mixen.

            Maar wanneer komt denon nu eindelijk met een MP3 systeem vraag ik me af.....ben toch niet zo dol op die numarkjes, al iets teveel mensen mee zien terugkomen in winkels.

            groeten,
            Ralph

            Comment

            • storeman
              • Mar 2002
              • 56

              #7
              De denon 2500, wordt die nog wel gemaakt??

              Hij staat niet meer op de site van denon zelf.

              Enne... zijn functies nog belangrijk voor het mixen, op de pioneer 100 zit geen loop functie, maar wel andere effecten, die mij minder nuttig lijken.

              Comment

              • Willempie
                • Jun 2002
                • 10

                #8
                Afgezien van de bruikbare technische tips lijkt me het het makkelijste dat je een winkel opzoekt waar ze beide systemen hebben in de Demo ruimte. CD'tjes mee en zelf kijken wat je te prettigste vindt. Vervolgens in de knip kijken wat je betalen kan ????



                Roken is veiliger dan je eigen politieke partij oprichten.....
                Roken is veiliger dan je eigen politieke partij oprichten.....

                Comment

                • Olaf Duffhuës
                  • Oct 2000
                  • 2477

                  #9
                  numark 32se.......fijner als de denon.....ook in onderhoud..

                  Olaf, Duffhuës Edit Company.
                  Heesch.

                  I'm almost the best...but i must kill first the rest..
                  Olaf Duffhuës

                  **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

                  Comment

                  • storeman
                    • Mar 2002
                    • 56

                    #10
                    Ik kwam laatst een amdj spelertje tegen, de proscratch 1, dit lijkt mij ook een leuk speeltje voor zijn geld??
                    Kent iemand deze speler?

                    Comment

                    • diederik van Nimwegen
                      • Jun 2002
                      • 82

                      #11
                      This post is no longer available
                      Last edited by diederik van Nimwegen; 28-10-08, 01:03.

                      Comment

                      • speakerfreak
                        • May 2002
                        • 1446

                        #12
                        cdj 20 is gewoon een leuk spelertje geen super top ding maar ook geen k*t ding , gewoon een leuk beginnens spelertje dus

                        speakerfreak was here....
                        Derbi Gpr Project aan de gang

                        Comment

                        • volgspot
                          • Mar 2002
                          • 29

                          #13

                          het ligt er ook aan wat voor een bedrag zit te denken. Bij de cdj 100 ben je zo 500 euro per stuk kwijt en je hebt er 2 nodig. En er moet nog een goeie mengtafel bij duss als je beginner bent zou ik dat je niet adviseren.


                          whazz up......

                          Comment

                          • LSD
                            • Jul 2002
                            • 152

                            #14
                            Draai ondertussen al meer dan 10 jaar, en heb al ongeveer alles wat je kan bedenken voor m'n neus gehad. En ik moet zeggen, doe mij maar een DENON, of het nu de basic 1800 of de 2600 met alle toeters en bellen. Start nog altijd veruit het snelst, de cue punten zijn tenminste op een makkelijke en snelle manier te verplaatsen, en de nieuwe modellen zijn allemaal schockproef : toch wel belangrijk voor als er weer eens een boer of boerin op het podium komt gestormd.

                            music is the dope
                            ----------------------------------------------
                            Tja... een uit de hand gelopen hobby is ook een hobby
                            ----------------------------------------------

                            Comment

                            • Ws Soundexpresse
                              • Jun 2001
                              • 1007

                              #15
                              Als je vindt dat de 2600 van DENON te veel toeters en bellen heeft kun je ook voor de 2100 gaan, werkt ook perfect.

                              Verder wat vragen over die Numark:
                              Pakt ie alle cd's gewoon?
                              en wat zijn de extra's tegenover een dn-2600?
                              we zitten namelijk te denken om toch maar eens zo'n numark te proberen, maar we hebben nu denon en dat bevalt goed alleen is numark goedkoper dus.....

                              MVG Willem (info@w-s-s.nl)
                              Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

                              Comment

                              Working...