J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 5 van de 7 Eerste 1 2 3 4 5 6 7 Laatste

Standaard

Was het al niet eens in een ander topic aangehaald dat dit soort abbo's alleen mogen in de horeca (dus in de zin van een zacht achtergrondmuziekje) en niet bij een drive-in?

Dan is het volgens mij ook spijtig voor J&H zelf die onlangs een dergelijk systeem hebben geintroduceerd in hun eigen webshop... (zie: MusicPlayer mp3 System).

Standaard

na contact met diverse instanties ben ik tot een andere conclusie gekomen.

Ingeschreven
    Dec 2003

Standaard

Wat ik tot vandaag weet is dat het niet mag !

Je hebt het recht om te MOGEN kopieren niet OM HET IN OPENBARE GELEGENHEDEN TER GEHORE BRENGEN.

Mensen dit is NEDERLAND HET LAND WAAR DE WETTEN KROM ZIJN !

Ander voorbeeld is : Je mag opvoersetjes voor je brommer kopen maar je mag ze niet gebruiken !

Standaard

citaat:Geplaatst door mephisto

Wat ik tot vandaag weet is dat het niet mag !

Je hebt het recht om te MOGEN kopieren niet OM HET IN OPENBARE GELEGENHEDEN TER GEHORE BRENGEN.
    Indien dit in Nederland verboden is, dan moet dit in een wet gegoten, beschreven staan, zoniet...

Ingeschreven
    Dec 2003

Standaard

Er staat NIET in de WET beschreven maar er is wel een regel van de BUMA STEMRA :

Bij het kopen van een brandbare CD koop je het recht om te MOGEN kopieren niet om deze aan derden ter gehorebrengen in openbare ruimtes.

CD mag alleen in huiselijke sfeer gebruikt worden en moet de originele geluidsbron aanwezig zijn.

Zo wordt het ongeveer omschreven.

Bij het kopen van LEGE cd"s Koop je niet alleen de cd maar ook het RECHT om te mogen kopieren.

Verders niets er zijn ook wetten die de artiesten beschermen van diefstal van hun produkt ( Kopieren dus )

KOPIEREN = DIEFSTAL

DIEFSTAL = STRAFBAAR

We kunnen deze discussie aan blijven gaan maar het mag gewoonweg niet hoe hoog je ook springt.

Ingeschreven
    Aug 2004

Standaard

Ik vind dat het gebruik van een computer met muziek moet kunnen waneer:

- je alles thuis orgineel in bezit heb
    - je het maximaal 1x kopieerd ( dus niet 1 cd voor 7 roadshows gebruikt)
    - je het orgineel blijft bijkopen en invoert

op deze manier vind ik een computer een rieele oplossing om je shows compacter te maken. en ik denk ook dat het serieuse bedrijfs leven hier wel iets meer aan heeft.

Verder moet ik ook toegeven dat ik wel eens wat hits (de bekende nu hip en volgende maand dood hits ) ook wel is van i net afpluk..... maar verder heb ik alles orgineel in de koffer.
    ik hou zio ie zo niet van de gekopieerde bende, en ik vind het nog amaturistisch overkomen ook.

wel vind ik dat ze eens moeten kijken naar een oplossing om bijvoorbeeld voor het bedrijfs leven legale verzamel cd's te ontwikkelen of iets dergelijks.....want van al die singels kopen word je ook niet wijs en wachten op een verzameltje kan soms lang duren ( hitzones, dance smash hits) mischien dat dit ook wel een beetje de ilegale mp3's in de horeca tegen gaat. maar ondanks dat denk ik dat iedereen het toch blijft doen. mischien over een jaar of 20 weer een thema feest met op de flyer "dj's met echte cd's".....of "het geluid van de oudewetse laser"

Standaard

Er is een verschil tussen vinden en mogen.
    Verder is dit onderwerp naar ik dacht toch wel redelijk vaak herkauwd.
    Alle mogelijk oplossingen, regels, wetten, instanties, verenigingen, doelgroepen, enz. zijn al in meerdere topics langs geweest.
    Ik acht de kans miniem dat je over dit onderwerp nog iets kan zeggen wat nog niet gezegt is in een bepaalde vorm.
    We're ready to party, are you?

Standaard

Oke,
    en daarom begin ik ook geen nieuw topic.
    Vaak herkauwd en veel gezegd...maar blijkbaar nog steeds niet duidelijk, want er kan niemand een duidelijk antwoord geven ?

Ook de site van Buma/Stemra geeft mij weinig inzicht...toch maar eens gaan mailen met die mannen...

Standaard

citaat:Klopt helemaal! Heb het nog even opgezocht en gevraagt. Je mag BPM alleen hebben als achtergrond muziek. Eigelijk wel raar maar toch het is zo.[}]
    Cd's die je koopt mag je eigelijk ook alleen in huiselijke sfeeren afspelen. Maar dat is meerdere keren gezecht geloof ik in dit topic.
    Huh...hoe denken ze bij de KvK dan in ***snaam hoe wij ons "beroep" uitoefenen ?
    Wil niet weer heel de discussie beginnen, maar mij is ook wel eens verteld dat de cafe-eigenaar/organisator zorg dient te dragen voor de buma/stemra bijdragen ? Klopt niet ?

Forum Rechten