High noise microfoon

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HighNoise
    • Nov 2017
    • 5

    High noise microfoon

    Dag dames en heren,

    Ik heb even jullie hulp nodig. Ik en mijn buren hebben veel geluidsoverlast. Al meer dan een jaar lang. We hebben van alles gedaan, maar ze blijven ontkennen, waardoor ze niet zo veel kunnen doen. Er is dus bewijs nodig. Het gekke is dat je het goed hoort met je zintuigen, maar via mn telefoon hoor je het niet. Mn eerste vraag is hoe dat komt.

    Mn tweede vraag is: hoe kom ik aan een high noise microfoon. Als dat bestaat tenminste. Ik lees alleen over low noise microfonen. Ik wil een microfoon hebben die juist de achtergrond geluid weergeeft.

    Bestaat er zo iets? Ik zit met mn handen in het haar. Dus hoop dat jullie deze post toestaan.

    Groet,

    HighNoice 😉
  • rdreiers
    • Nov 2009
    • 407

    #2
    Low noise is lage eigenruis. Heeft niets met de maken met wat deze wel en niet hoort.

    Een telefoon is standaard geen meetinstrument, om geluid cq overlast geluid te kunnen bepalen zijn speciale meters voor die ook gekalibreerd dienen te worden om een referentie te hebben.

    Als je in huis overlast in de vorm van geluid hebt en je wilt hier iets aan doen dan zul je naar een buro moeten die hier in thuis zijn.

    Comment

    • vasco
      • Oct 2003
      • 2567

      #3
      Zoals rdreiers al aangeeft zal je een bureau in de arm moeten nemen welke beschikt over de juiste gekalibreerde meetsystemen om aan goed rechtmatig bewijs te komen. Dit soort meters zelf kopen kan natuurlijk maar de bedragen liegen er niet om, begint zo vanaf 6000 euro. Naast dat bedrag moet je er dan nog mee leren omgaan (cursus/scholing volgen) om een goede meting te kunnen uitvoeren waarmee je de juiste bewijslast kunt maken.

      Even met een microfoon op je stereo gaat het veelal niet worden. Microfoons op telefoons hebben niet het volledig geluidsspectrum bereik waardoor de frequenties waar het in dit geval waarschijnlijk om gaat niet worden opgenomen.
      Last edited by vasco; 03-11-17, 16:14.

      Comment

      • HighNoise
        • Nov 2017
        • 5

        #4
        Originally posted by vasco
        Zoals rdreiers al aangeeft zal je een bureau in de arm moeten nemen welke beschikt over de juiste gekalibreerde meetsystemen om aan goed rechtmatig bewijs te komen. Dit soort meters zelf kopen kan natuurlijk maar de bedragen liegen er niet om, begint zo vanaf 6000 euro. Naast dat bedrag moet je er dan nog mee leren omgaan (cursus/scholing volgen) om een goede meting te kunnen uitvoeren waarmee je de juiste bewijslast kunt maken.

        Even met een microfoon op je stereo gaat het veelal niet worden. Microfoons op telefoons hebben niet het volledig geluidsspectrum bereik waardoor de frequenties waar het in dit geval waarschijnlijk om gaat niet worden opgenomen.
        Ok dank je wel. Komt dus een hoop bij kijken. Voor een buro en/of apparatuur heb ik geen geld. Weten jullie wat voor microfoons het dichtbij komen om dit geluid wel op te nemen? Het hoeft niet perfect te zijn, als er maar wat op staat.

        Fijne zondag,

        High Noise

        Comment

        • HighNoise
          • Nov 2017
          • 5

          #5
          Btw is er een benaming voor achtergrond geluid? Kan ik het even googlen

          Comment

          • Timo B Geluidstechniek
            • Jun 2014
            • 456

            #6
            jij en je buren hebben last van elkaar of een externe oorzaak (lees 3de partij)?

            Als het niet te gek wordt qua level (lees 125dB) zijn er ook oplossingen mbt iPhone/iPad gebruik te verkrijgen voor rond de €200,-. Je moet dan wel nog een app aanschaffen maar goed....
            Verder is het ook handig om te weten op welke frequenties er problemen ontstaan (laag/mid/hoog/none of the pre mentioned)

            google op floor noise / back ground noise oid maar goed dat had je zelf ook kunnen verzinnen.....
            Last edited by Timo B Geluidstechniek; 05-11-17, 12:38.
            Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #7
              Nou ben ik wel nieuwsgierig wat voor geluidsoverlast het hier over gaat... En wie zijn 'ze' die maar blijven ontkennen?
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • HighNoise
                • Nov 2017
                • 5

                #8
                Originally posted by Timo B Geluidstechniek
                jij en je buren hebben last van elkaar of een externe oorzaak (lees 3de partij)?

                Als het niet te gek wordt qua level (lees 125dB) zijn er ook oplossingen mbt iPhone/iPad gebruik te verkrijgen voor rond de €200,-. Je moet dan wel nog een app aanschaffen maar goed....
                Verder is het ook handig om te weten op welke frequenties er problemen ontstaan (laag/mid/hoog/none of the pre mentioned)

                google op floor noise / back ground noise oid maar goed dat had je zelf ook kunnen verzinnen.....
                Wij is naaste en onderburen, wat verroorzaakt word door een ander huishouden.

                Ok dank je wel. Ga eens kijken

                Comment

                • HighNoise
                  • Nov 2017
                  • 5

                  #9
                  Muziek, geschreeuw en gebonk. We ze zijn zeg ik niet. Tis hier geen roddelhoek toch? 😉

                  Comment

                  • Hitvision
                    • Jun 2003
                    • 389

                    #10
                    Ik neem aan dat MusicXtra met wie bedoelt: 'Buren, café, winkel, werklui' etcetera. Hij wil geen NAW gegevens. ��
                    Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

                    Comment

                    • Timo B Geluidstechniek
                      • Jun 2014
                      • 456

                      #11
                      "Muziek, geschreeuw en gebonk" kan vele oorzaken hebben.
                      Als dit in een flat gebeurt politie bellen (ze moeten komen als er klachten zijn en dit heeft niks met geluidsoverlast te maken ze moeten gewoon komen).

                      Als dit het gevolg of de oorzaak is van een
                      uitgaanslocatie die zijn gebonden aan een APV. Daar staan oa. levels en meer van dat soort vrolijkheden in.....Wederom politie bellen of een klacht indienen.
                      Op deze manier leg je het voeren van bewijzen neer bij de wetgever en hoef je zelf niet voor de pittige kosten op te draaien van een onderzoek.....

                      Kan nog wel even doorgaan maar goed gezond verstand gebruiken dan kan je zelf ook wel wat verzinnen.
                      Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

                      Comment

                      • MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

                        #12
                        Originally posted by Hitvision
                        Hij wil geen NAW gegevens. ��
                        Nee, daar zit ik idd niet op te wachten.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                        Comment

                        Working...