Basgitaar op mengpaneel + laptop + hoofdtelefoon

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fiewie
    • Sep 2017
    • 1

    Basgitaar op mengpaneel + laptop + hoofdtelefoon

    Goedemiddag,

    heb al een paar topics gelezen hieromtrent, maar gezien newbie..... (in het kwadraat!)

    Bedoeling zou zijn om mijn Ibanez basgitaar te kunnen aansluiten op een mengpaneeltje (iets simpel van Bol.Com bv.) + laptop en dan muziek mixen van op de laptop + luisteren via hoofdtelefoon(tje). Geen ingewikkelde toestanden.... :-/
    Kwestie van de medebewoners wat te sparen :-)

    Basgitaar kan via microfooningang ?

    Indien ik luid wil spelen heb ik een basversterker, maar ik wil geluid kunnen mixen met mp3's bv of vooral wav's, en in stilte kunnen oefenen :-)

    Ik had al zo'n klein kastje dat ik inplug op de gitaar en waar ik een hoofdtelefoontje kan op aansluiten, maar daar mis ik het mixen met wat muziek... :-(
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Om een basgitaar op een microfoon ingang aan te kunnen sluiten heb je een DI box nodig.
    En, wanneer je hier vragen stelt over apparatuur wordt het erg gewaardeerd wanneer je dan ook eerst kijkt of J&H het kan leveren.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • Ampli
      • Aug 2014
      • 58

      #3
      Ik zou voor zoiets gaan

      Comment

      • rdreiers
        • Nov 2009
        • 407

        #4
        Persoonlijk zou ik voor de http://www.allen-heath.com/ahproducts/zedi-8/ gaan, heeft hoogohmige input voor de basgitaar en usb om geluid vanaf je laptop af te kunnen spelen.

        Comment

        Working...