Vraag over mengpaneel

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Esther-28
    • Nov 2013
    • 2

    Vraag over mengpaneel

    Ik heb een vraag over welk mengpaneel geschikt zou zijn voor datgene wat ik wil. Ik heb hier totaal geen verstand van, dat is ook reden dat ik hier deze vraag stel.
    Ik heb een versterker waar een pc op aangesloten is. Hier kan ik muziek mee luisteren (ik weet het: logisch). Daarnaast heb ik een iPad waarop ik ook muziek heb staan. Ik zou graag en de muziek van de pc willen beluisteren en het geluid van de iPad willen horen. Tegelijk dus. Ik heb nu een splitter waardoor ik kan switchen. Naar een winkel gegaan om te vragen of ik het tegelijkertijd kon beluisteren, maar volgens deze meneer heb je dan iets van een mengpaneel nodig. Klopt deze info? En zo ja, wat voor iets heb ik dan nodig?
    ik hoop dat iemand mij kan helpen. Iig alvast bedankt!
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Je hebt inderdaad een mengpaneel nodig, dat kan een heel simpel apparaat zijn zoals deze.
    En vanaf daar kun je het net zo duur maken als je wilt.
    Wanneer je in de toekomst misschien nog meer bronnen aan wilt sluiten zou ik daar al rekening mee houden, zo niet, dan is dit een prima oplossing.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • SH1000
      • Dec 2009
      • 220

      #3
      Hallo Esther-28,

      Op de website van licht-geluid vind je simpele mixers/mengpanelen zoals de "Phonic AM 55". Je kunt op deze 2 stereosignalen en 1 microfoon aansluiten en die via je versterker en/of een koptelefoon afluisteren. Je hebt wel de goede verloopkabeltjes nodig. dat zou bijvoorbeeld kunnen zijn:

      Ipad - stereo mini-jack >> 2 x mono jack
      pc - stereo mini-jack >> 2 x mono jack
      versterker 2x jack >> 2x tulp

      groeten,
      SH1000
      Good is the enemy of Great
      [Jim Collins]

      Comment

      • Outline
        • Feb 2006
        • 1434

        #4