[Advies] Speakers + versterker

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Chaos
    • Jun 2013
    • 14

    [Advies] Speakers + versterker

    Hallo,

    De situatie

    Samen met een groep vrienden hebben we een tijd geleden een tweetal boxen en een versterker aangeschaft, waar we in combinatie met een computer onze muziek op afspelen. Deze voldoen prima voor in een keet, waar ze normaal gesproken staan.
    Zetten we deze combinatie echter in de open lucht neer (met TT festival, bbq's, oud & nieuw), dan blijft er nog maar weinig geluid over. Hier willen wij dan ook wat anders voor gaan aanschaffen, met jullie hulp []

    De huidige set bestaat uit:

    Speakers [2x]
    JB Systems TSX-15




    Gegevens

    - Power capacity: 250W
    - Freq. Response: 50 - 20000Hz
    - Impedance: 8O
    - Input: 2x Speakon and binding post
    - Dimensions(mm): 690/H x 475/W x 435/D

    Versterker
    JB Systems AX400



    Gegevens

    - Beveiliging tegen kortsluiting, DC spanning en oververhitting
    - 2 x 200 W/4 Ohm 2 x 135 W/8 Ohm
    - Bridged: No brigde function
    - Input Sensitivity: 0,77 V / 0dB
    - Inputs: 1/4" jacks or RCA plugs (unbalanced)
    - Outputs:Speakon of Speacon terminals
    - Weight: 9 kg
    - Dimensions (mm): 88/H x 483/W x 260/D

    Computer

    Is een standaard ding met windows xp, welke waarschijnlijk ooit overbodig was geworden na aanschaf van een nieuwe en zo in de keet is belandt.

    Wat is nu het probleem?

    Het geluid is echt te zacht in de open lucht, wat naar ons inzicht wordt veroorzaakt door een versterker die op 8 ohm maximaal 135w kan draaien, terwijl de speakers 250w aakunnen. Een versterker met te weinig vermogen dus. Waar wij ook aan dachten is dat het iets met de computer te maken kan hebben, wat?...zeg het maar. Wij hebben hier niet heel veel verstand van en ik heb eigenlijk ook geen idee hoeveel watt normaal is om in de open lucht lekker hard te kunnen draaien, blijkbaar is 2x 135w dus echt te min? Hoe denken jullie hier over?

    Wij zaten eraan te denken gewoon een hele nieuwe set te kopen, dus speakers en een versterker. Het lijkt me echter dat alleen een bijv 450w versterker ook al genoeg zal kunnen zijn, aangezien de boxen dan voluit 250w zullen kunnen produceren of zal dit alsnog te min zijn? Hebben jullie een idee over welke versterker ik bij deze boxen dan het beste zou kunnen aanschaffen of kan ik inderdaad beter een hele nieuwe set aanschaffen?
    Last edited by Chaos; 27-06-13, 13:00.
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Ten eerste heb je werkelijk het allergoedkoopste spul gekocht wat er op de markt is, ik vrees dat de speakers in een orbitrale baan terecht komen wanneer daar een 500 watt amp op loslaat.
    Ten tweede is het niet te zeggen hoeveel vermogen je nodig hebt voor buiten, de ene keer neem ik alleen een topje mee, de andere keer een systeem van 80kW, net wat de wensen zijn.
    Wanneer je aangeeft wat er over de set hoorbaar gemaakt moet worden en voor hoeveel mensen het is kunnen we er al veel meer mee.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • Chaos
      • Jun 2013
      • 14

      #3
      Dus als ik het goed begrijp, zal deze set nooit een groot volume gaan produceren ook al hang ik er een zwaardere versterker aan?
      We kunnen dus beter een hele nieuwe set aanschaffen?

      Waarvoor gebruiken we hem?
      Het enige wat over deze set hoorbaar gemaakt zal worden, is de muziek uit de collectie welke zich op onze computer bevindt. Hier zit van elk genre wel een liedje tussen, dit loopt heel erg uiteen.
      Deze set is puur bedoeld voor ons eigen vermaak op verschillende evenementencampings ect.
      We willen graag een setje die lekker hard knalt, waardoor de camping buren wel even omkijken bij wijze van spreken. Het hoeft niet het beste van het beste te zijn, maar een goede bass en bij vol volume nog zuiver zou wel fijn zijn.
      Enige ideeën over een geschikte set voor een leuke prijs?

      Comment

      • vasco
        • Oct 2003
        • 2567

        #4
        Originally posted by Chaos
        Deze set is puur bedoeld voor ons eigen vermaak op verschillende evenementencampings ect.
        Dan is deze set hard genoeg als ik het zo lees. Eigen vermaak is niet de buren vermaken op de camping toch

        Als ik naar de camping ga volstaat een draagbare radio/CD-speler tenslotte al en als ik die hard zet komen de buren op die camping echt vragen of het wat zachter kan.

        Comment

        • frederic
          • Jan 2006
          • 3511

          #5
          Nemen we tegenwoordig een PA set mee om te camperen?

          Comment

          • showband
            • May 2001
            • 4524

            #6
            lekker belangrijk!

            Comment

            • Chaos
              • Jun 2013
              • 14

              #7
              Originally posted by vasco
              Dan is deze set hard genoeg als ik het zo lees. Eigen vermaak is niet de buren vermaken op de camping toch

              Als ik naar de camping ga volstaat een draagbare radio/CD-speler tenslotte al en als ik die hard zet komen de buren op die camping echt vragen of het wat zachter kan.
              Haha, dat willen we juist wel :P. Het is ook niet voor op alledaagse campings, maar vooral festival campings (op het moment TT bijv) en voor feesten, bbq's, de keet ect. Deze set haalt echt weinig uit. We willen gewoon een mooi setje hebben staan welke lekker knalt en die we kunnen gebruiken wanneer we dit nodig hebben.
              Last edited by Chaos; 27-06-13, 15:14.

              Comment

              • frederic
                • Jan 2006
                • 3511

                #8
                Originally posted by showband
                Zijn dat W-bins onderaan?

                Comment

                • MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

                  #9
                  Blijft een onduidelijk verhaal, koop de meest heftige set binnen je budget is eigenlijk het enige advies wat hier gegeven kan worden.
                  Beetje zoeken op MP en je vindt een set zoals op de door Showband geplaatste foto, kun je iedere camping geweldig mee op z'n kop zetten.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                  Comment

                  • Ericsamandj
                    • Jul 2010
                    • 414

                    #10
                    Originally posted by frederic
                    Zijn dat W-bins onderaan?
                    Zou kunnen, al lijken ze mij nogal groot.
                    Mijn eerste subjes waren ook w bins maar die waren toch een stuk kleiner.
                    Kan natuurlijk ook zo zijn dat er meerdere modellen van waren.

                    Comment

                    • timmetje
                      • Dec 2012
                      • 424

                      #11
                      Originally posted by MusicXtra
                      Blijft een onduidelijk verhaal, koop de meest heftige set binnen je budget is eigenlijk het enige advies wat hier gegeven kan worden.
                      Beetje zoeken op MP en je vindt een set zoals op de door Showband geplaatste foto, kun je iedere camping geweldig mee op z'n kop zetten.
                      Ik vind het eigenlijk een heel duidelijk verhaal: het moet hard gaan en mag niets kosten.
                      Tim

                      Comment

                      • Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

                        #12
                        Originally posted by frederic
                        Nemen we tegenwoordig een PA set mee om te camperen?

                        ik heb altijd 2 UPA's in de caravan, en een USW op de achterbank…

                        Comment

                        • Chaos
                          • Jun 2013
                          • 14

                          #13
                          Originally posted by timmetje
                          Ik vind het eigenlijk een heel duidelijk verhaal: het moet hard gaan en mag niets kosten.
                          Dat het hard moet gaan klopt, maar het mag best wat kosten. tenminste tot €800 vindt ik al een aardig bedrag.
                          Wat als ik twee DAP speakers neem van rond de €200 deze bijv stuk en een DAP Palladium 700 versterker fzo van ongeveer €300 erbij neem? of DIT, zag ik toevallig langskomen. Is dat wat of?

                          of DIT, ziet er ook leuk uit
                          Last edited by Chaos; 27-06-13, 18:41.

                          Comment

                          • Ericsamandj
                            • Jul 2010
                            • 414

                            #14
                            Originally posted by Chaos
                            Dat het hard moet gaan klopt, maar het mag best wat kosten. tenminste tot €800 vindt ik al een aardig bedrag.
                            Wat als ik twee DAP bosjes neem van rond de €200 stuk en een DAP Palladium versterker van ongeveer €300 erbij neem, is dat wat of?
                            Dan zou ik in jullie geval eerder voor een satteliet setje gaan. Lekker compact en actief, geen versterker meezeulen en met 1 stopcontact genoeg.
                            Deze bijvoorbeeld:http://www.licht-geluid.nl/shop/p-18...prekerset.aspx
                            Last edited by Ericsamandj; 27-06-13, 18:27.

                            Comment

                            • timmetje
                              • Dec 2012
                              • 424

                              #15
                              Originally posted by Chaos
                              Dat het hard moet gaan klopt, maar het mag best wat kosten. tenminste tot €800 vindt ik al een aardig bedrag.
                              Wat als ik twee DAP bosjes neem van rond de €200 stuk en een DAP Palladium versterker van ongeveer €300 erbij neem, is dat wat of?
                              800 euro is op dit forum amper genoeg om één speaker te kopen...

                              Voor alle duidelijkheid: ondanks dat DAP een prima prijs/kwaliteit verhouding heeft kan het absoluut niet mee met de 'grote' namen in de pro-audio wereld.

                              Als je niet teveel eisen stelt aan een set is DAP een prima keuze, maar als je toch graag een stapje hoger wilt in kwaliteit zul je je budget flink moeten verhogen.
                              Last edited by timmetje; 27-06-13, 18:36.
                              Tim

                              Comment

                              Working...