Starter boxen!

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • calleske
    • Jun 2013
    • 3

    Starter boxen!

    Hallo,

    Ik ben nog maar net nieuw op dit forum en heb al meteen een vraagje:
    Ik wil in de vakantie starten met een lowcost groepje, samen met mijn 2 neven (spelen gitaar en drum). Ikzelf speel ook gitaar en heb ook een microfoon gekocht:
    - Shure SM 58
    Ik had op forums & de music store zelf gelezen dat dat wel een goede (zeker voor een starter) microfoon was. Maar mijn probleem lag meer bij de versterkers. Ik wist namelijk niet goed wat het verschil was tussen al die verschillende namen: Passieve box'en/Actieve box'en/Monitors/...
    Omdat ik uiteindelijk al gekeken had naar de uitgang van de microfoon had ik meteen een monitor(?) gekocht waarvan ik zeker wist dat hij zou werken:
    - Fame - SM-80A 8" Active Monitor
    Hij werkt goed, helder, ... maar het probleem ligt hem bij het volume. Ik kan hem namelijk maar iets luider zetten dan het volume van mijn stem zelf, waardoor mijn microfoon + monitor vrij onnuttig gebruikt word(t).

    Nu luidt mijn vraag: Kan ik ervoor zorgen dat het volume wat omhoog gaat of ik een nieuwe moet kopen (liefst zo goedkoop mogelijk)?

    Ik zou graag mijn microfoon met een sterke versterker willen gebruiken, maar wel zo goedkoop mogelijk!

    Voor mensen die het interesseren, ik heb nog een gitaar en goede versterker:
    - Epiphone - Les Paul-100 Heritage Cherry Sunburst
    - Roland - Cube-30XL

    Alvast bedankt,
    Calleske
    Juist nieuw hier!
  • FOHje
    • Mar 2013
    • 60

    #2
    Ik zie het probleem al... je hebt je microfoon in de line input aangesloten.
    en dat is niet bedoelt voor mic`s, je zou er een mic voorversterkertje tussen moeten zetten.

    Comment

    • Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

      #3
      Originally posted by FOHje
      Ik zie het probleem al... je hebt je microfoon in de line input aangesloten.
      en dat is niet bedoelt voor mic`s, je zou er een mic voorversterkertje tussen moeten zetten.
      Of een klein mengpaneeltje, waar je de rest ook op kunt uitversterken. Behringer heeft ze al voor een paar tientjes

      Comment

      • FOHje
        • Mar 2013
        • 60

        #4
        zoals dit: http://www.behringer.com/EN/Products/502.aspx

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          #5
          Die zou ik niet kopen, zitten geen subgroepen en VCA's op.
          Nu serieus; door FOHtje genoemde mengpaneeltje is inderdaad wat je nodig hebt, beperking van dit apparaatje is dat er slechts één microfoon op kan, misschien slim om er een uit te zoeken waar je twee of drie microfoons op aan kunt sluiten.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • calleske
            • Jun 2013
            • 3

            #6
            Danku om te antwoorden op mijn vraag!
            Ten eerste: Dus als ik zo'n mengtafeltje koop kan mijn micro een stuk luider? (bv. XENYX 502)
            Ten tweede: Ik heb maar één microfoon dus het maakt niet uit dat er maar één micro aangesloten kan worden.
            Juist nieuw hier!

            Comment

            • calleske
              • Jun 2013
              • 3

              #7
              Originally posted by MusicXtra
              Die zou ik niet kopen, zitten geen subgroepen en VCA's op.
              Nu serieus; door FOHtje genoemde mengpaneeltje is inderdaad wat je nodig hebt, beperking van dit apparaatje is dat er slechts één microfoon op kan, misschien slim om er een uit te zoeken waar je twee of drie microfoons op aan kunt sluiten.
              Voor mij maakt het niet uit dat er maar één micro kan worden aangesloten. Ik heb er toch maar één nodig!
              Bedankt voor het antwoord!
              Last edited by calleske; 18-06-13, 13:16.
              Juist nieuw hier!

              Comment

              • sjig
                • May 2012
                • 909

                #8
                Als je nu dus de mic direct op de speaker aansluit zou je met mengtafel inderdaad meer volume moeten hebben!

                En er zit géén mic/line schakelaar op de speaker toevallig?

                Comment

                • Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

                  #9
                  Originally posted by calleske
                  Danku om te antwoorden op mijn vraag!
                  Ten eerste: Dus als ik zo'n mengtafeltje koop kan mijn micro een stuk luider? (bv. XENYX 502)
                  Ten tweede: Ik heb maar één microfoon dus het maakt niet uit dat er maar één micro aangesloten kan worden.
                  gaat helemaal goedkomen. - als je de bijbehorende bekabeling wel voor elkaar hebt natuurlijk…


                  zet ' m op !
                  g

                  Comment

                  Working...