Geluid voor een spreker op een veld van 30 x 40m

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sjig
    • May 2012
    • 909

    Geluid voor een spreker op een veld van 30 x 40m

    Hallo allemaal.
    Ik ben gevraagd om iemand die een babbeltje gaat houden uit te versterken. Het gaat hier om een veld van 30 x 40 meter.
    Ik heb tot mijn beschikking:
    4 Musicson Sat 10
    1 Dap palldium P2000

    En eventueel kan ik dit er gratis bij regelen:
    2 jb systems tsx 12
    2 jb systems tsx 10
    1 jb systems vx 400
    1 merkloze versterker 70 watt @ 4 ohm

    Qua bekabeling en statiefen of microfoons komt het wel goed. Maar ik ben er nog niet helemaal van overtuigd dat ik dit helemaal ga redden met deze speakers.

    Het is een akker, buiten dus. Van 30 x 40. De man moet te horen zijn over een gebied van 20 x 40. Het is een rechthoekig veld, geen rare vorm of iets.

    Het liefst doe ik dit zonder die tsx/vx spullen.

    En als dit dan lukt kan iemand mij dan vertellen hoe ik de speakers moet zetten?
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

    #2
    Het liefst doe ik dit zonder die tsx/vx spullen.

    En als dit dan lukt kan iemand mij dan vertellen hoe ik de speakers moet zetten?


    ls jezelf deze reactie al schrijft snap ik niet dat jij dit aanneeemt.

    Laat het liever over aan iemand die weet wat hij doet om ellende te voorkomen.
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #3
      Enige manier waarop je dit gaat redden is door twee speakers bij de spreker te plaatsen dus als front speakers en twee als delay stack halverwege.
      Alleen heb je dan wel een delay nodig.....
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • sjig
        • May 2012
        • 909

        #4
        Ik heb eventueel het geld hier voor om het een het ander bij te huren. Vandaar de klus wel gewoon aangenomen!

        Ik denk dat een delay niet nodig zal zijn. Omdat eigenlijk verder niemand luistert naar wat hij zegt. Maar meer kijken. En is een geweldig geluid niet perse nodig.

        Ik zal kijken of ik eens keer kan proberen of het met mijn speakers op DIE plek lukt. Maar ik denk niet dat dat zo 123 lukt...

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          #5
          Originally posted by sjig

          Ik denk dat een delay niet nodig zal zijn. Omdat eigenlijk verder niemand luistert naar wat hij zegt. Maar meer kijken. En is een geweldig geluid niet perse nodig.
          Waarom stel je een vraag waar je vervolgens eigenlijk geen antwoord op hoeft?
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • shure-fan
            • Sep 2003
            • 1046

            #6
            2x speaker + merkloze versterker bij de spreker zelf, en op de 2 lange kanten de sat 10 speakers, en dan de verste op 30m van de spreker, en de andere 15 meter daarvoor
            Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

            Comment

            • djspeakertje
              • Oct 2008
              • 1912

              #7
              Met delay, anders wordt het alsnog een zooitje... 2 kanalen delay dus, wordt ook lastig met de speakerkabels, dan kan je beter 2 delayclusters maken.
              Merkloze versterker + 2xspeaker bij de spreker
              2 Sat 10 + versterkerkanaal 1 op 15 meter
              2 Sat 10 + versterkerkanaal 2 op 30 meter

              Kanaal 1 en 2 van je versterker krijgen dan allebei aparte delay. Op die manier heb je maar 1 signaallijntje en 1 stroomlijntje naar die versterker nodig (delay zet je bij de versterker neer), en daarna maar 20 meter speakerkabel, in plaats van 2x(25+20)=90 meter speakerkabel zoals Shure-fan dat voorstelt...

              Tekeningetje komt eraan.


              Daan
              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

              Comment

              • Richnies2000
                • May 2008
                • 204

                #8
                nou 1 ding is al zeker een processor moet je al huren, een meetmicrofoon en een laptop met meet software

                Comment

                • RenéE
                  • Oct 2006
                  • 291

                  #9
                  Originally posted by Richnies2000
                  nou 1 ding is al zeker een processor moet je al huren, een meetmicrofoon en een laptop met meet software
                  Of misschien toch maar gewoon een meetlint in dit geval?

                  Comment

                  • sjig
                    • May 2012
                    • 909

                    #10
                    Ik denk ook dat een meetlint genoeg zal zijn;-)!

                    Over de delay. Ik heb zojuist een nieuwe mengtafel, heel plotseling. En ik denk zelf dat er iets als een delay op zal zitten. Maar eerst eens de handeling lezen! Zal het wel even laten weten!

                    Trouwens, de spreker loopt rond over het hele gebied. En iedereen bedankt voor de reacties!

                    Comment

                    • Richnies2000
                      • May 2008
                      • 204

                      #11
                      dat wordt lastig met verschillende types toppen

                      Comment

                      • NesCio01
                        • May 2010
                        • 1987

                        #12
                        Originally posted by sjig
                        ........ de klus wel gewoon aangenomen!
                        Ik denk dat een delay niet nodig zal zijn. Omdat eigenlijk verder niemand luistert naar wat hij zegt. Maar meer kijken. En is een geweldig geluid niet perse nodig.
                        Beste man,
                        Ik vraag me af wat je eigenlijk voor klus hebt aangenomen,
                        een spraakklus of een beeldklus?
                        Als je je spraakklus of werk ook maar enigszins serieus neemt, iets
                        wat iedereen in onze beroepsgroep doet of behoort te doen, dan
                        zou je de quote niet schrijven, denk ik.

                        Als jij wordt ingehuurd om een spreker verstaanbaar te versterken en
                        jouw opdrachtgever geeft je zelfs de afstanden door, waar de spreker
                        verstaanbaar dient te zijn (20 x 40) en jij neemt deze opdracht aan,
                        dan heb je ook de plicht de opdracht zo uit te voeren.

                        Het maakt hierbij helemaal niet uit wie er komt spreken en welke
                        kwaliteiten deze spreker bezit.

                        Goeie tips, raad en advies is je al gegeven door ervaringsdeskundigen,
                        mensen die dit al hebben meegemaakt. De adviezen niet opvolgen is je
                        goed recht, maar wegschrijven is nu niet echt diplomatiek.

                        Naast wat al is getipt, adviseer ik je om te zorgen voor MEER dan voldoende
                        capaciteit. Een keer proefdraaien is leuk en zeker leerzaam, maar onderschat
                        zeker de wind niet, zeker als je (een fors) windje tegen hebt.
                        En die zit op je draaidag nu net niet onder een fader.

                        Grtz

                        Nes.

                        ps: Als je tafel analoog is en de delay van een
                        ingebouwde dsp, dan is het misschien beter om
                        die niet te gebruiken.
                        (ook deze tip mag je wegwuiven, np)
                        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                        Comment

                        • shure-fan
                          • Sep 2003
                          • 1046

                          #13
                          Originally posted by Richnies2000
                          nou 1 ding is al zeker een processor moet je al huren, een meetmicrofoon en een laptop met meet software
                          voor 1 simpel spreek klusje?
                          Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

                          Comment

                          • sjig
                            • May 2012
                            • 909

                            #14
                            Alles wat ik hier heb "uitgekraamd" over dat het niet geweldig hoeft te zijn heb ik ook van de opdrachtgever zo gehoord. De maten heb ik zelf op laten meten. Dit vooral om te berekenen hoeveel meters kabels ik mee moet nemen.

                            Ik weet niet echt of de tafel digitaal of analoog is. Het gaat om een Roland. Dat weet ik wel. Maar het type zal ik morgen en nakijken.

                            Comment

                            • MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

                              #15
                              En wat nou als die opdrachtgever na afloop niet tevreden is?
                              Zelf probeer ik mijn werk altijd beter te doen als mijn opdrachtgever van me verwacht, het publiek weet niets van de afspraken met de opdrachtgever en kijken jou er op aan als het niet goed is.
                              Vlak ook de kans niet uit dat erop dat veld van 20 bij 40 meter mensen lopen die wellicht op zoek zijn naar iemand zoals jij, die zullen je echt niet aanspreken wanneer jij er een rommeltje van maakt.
                              En nog een tip: Zorg dat je je spullen van binnen en van buiten kent, zeker bij een mengtafel is dat erg handig.
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                              Comment

                              Working...