Hulp gevraagd! Microfoon (XLR) naar PC??

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tara
    • Jul 2012
    • 2

    Hulp gevraagd! Microfoon (XLR) naar PC??

    Hallo allemaal!
    Mijn naam is Tara en ik ben op dit moment vrijwilligerswerk aan het doen in een wolvenpark in Oostenrijk. Nou hebben ze mij gevraagd om te kijken naar hun microfoonsysteem..... maar veel weet ik daar nog niet van af
    Het verhaal zit zo: ze hebben microfoons hangen (6 stuks) met een kabel met XLR (male) uitgang. Deze zit gekoppeld aan de Phantom Power (3 stuks. 2 kabels per powerbox). Nou heb ik ook 2 versterker boxjes en een zooitje kabels. Lijst met kabels wat ik tot mijn beschikking heb is:
    - 6 x XLR (female) naar 1/4 inch jack (male)
    - 6 x 1/4 inch jack (female) naar RCA (mono)
    - 4 x 3,5 mm (female) naar RCA male (stereo. Wit en rood).
    - 2 x RCA male (wit en rood) naar 3,5 mm male
    De versterker boxjes hebben 4 x RCA ingangen voor stereo (wit en rood) en 1 RCA stereo (wit en rood) uitgang.
    En de phantom power box heeft twee ingangen voor XLR male en 2 uitgangen waar XLR female in moet

    Duuuussss....... Die 2x RCA male naar 3,5 male kan ik begrijpen. Die zijn om de versterker boxen naar de pc aan te sluiten.
    Maar dan? Ik weet dat ik snoertjes mis, maar wat is het handigste om te bestellen?

    Wie helpt mij?
    En btw, ik ken al deze termen pas sinds 2 dagen of zo xD (lang leve google) dus als ik iets raars heb getypt kan dat misschien wel kloppen :P

    Groetjes uit Oostenrijk!
    Last edited by Tara; 06-07-12, 14:39.
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Ik kan niet uit de tekst opmaken wat nu eigenlijk de vraag is.....
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • Tara
      • Jul 2012
      • 2

      #3
      Nou de vraag is, welke snoeren kan ik gebruiken en wat moet ik nog kopen? En hoe ziet zo'n opstelling er precies uit?

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #4
        Om je een goed advies te kunnen geven moet je precies omschrijven wat er aan apparatuur is, welk type zijn de 2 versterkerboxjes en de 6 microfoons bijvoorbeeld?
        En wat wil je precies bereiken, wil je alle 6 de microfoons tegelijk gebruiken?
        Wordt het gebruikt voor spraak?
        Wat is de reden dat je ze op een PC aan wilt sluiten en wat is de functie van die PC?
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        Working...