126 db of 122db??

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sjig
    • May 2012
    • 909

    126 db of 122db??

    ............
    Last edited by sjig; 04-03-14, 17:54.
  • kvdb013
    • Nov 2010
    • 337

    #2
    Misschien een mailtje met de desbetreffende vraag naar musicson sturen?
    Ik neem aan dat de fabrikant de antwoorden heeft.
    Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #3
      Is het heel belangrijk dat te weten?
      Is maar net hoe en bij welke frequentie het is gemeten en of het peak of SPL is.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • sjig
        • May 2012
        • 909

        #4
        Het is niet heel belangrijk, maar het viel me op en wilden wel wat duidelijkheid hierover.

        Zoals ik al zei in de begin post, de PDF is PEAK SPL En de site is MAX SPL.

        Comment

        • e-sonic
          • Aug 2004
          • 329

          #5
          Het zijn deels theoretische waardes, SPL(nom vermogen) = SPL (1watt) + 10log (nom vermogen), in dit geval zal dit in de buurt van de 122 dB liggen.

          Meer precies "" = 97,5 + 10 log 225
          = 97,5 + 23,5
          = 121 dB.....

          De theoretische piek waarde kan bij het aanbieden van 1000 Watt bereikt worden, maar het is de vraag of de luidspreker dit zal doorstaan.....

          groet jurjen
          Last edited by e-sonic; 04-06-12, 09:14. Reason: ietsje minder
          Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

          Comment

          • speakertech
            • Jan 2008
            • 1696

            #6
            Originally posted by sjig
            Ik heb vier Musicson SAT 10 in mijn bezit. Maar ik snap iets niet helemaal. Op de officiële Musicson site staat dat deze een max spl van 122 decibel hebben. Terwijl de PDF, die vanaf die site te downloaden is, aangeeft dat dit 126db. Ook is de gevoeligheid op de PDF 0,5 db hoger.

            Weet niet of het verschil maakt. Maar op de PDF staat er ook 'PEAK' bij, en op de site niet.

            Kan iemand mij hier enige verheldering over geven? Ik hoor het graag!
            Maak je geen zorgen over deze speakers en zeker niet over een halve dB.
            Het frequentiebereik wordt zomaar opgegeven met een tolerantie van -6dB, dat is wel de helft!
            De gevoeligheidscijfers, zouden een box uit het duurdere segment niet misstaan. Overigens is de gevoeligheid onafhankelijk van het vermogen, maar wel op welke frequentie het wordt gemeten. Zo is de gevoeligheid van een lage tonen weergever bij 15 KHz practisch nihil. Kennelijk weet ook de fabrikant niet hoe het zit.
            Ook het gewicht van de speaker spreekt boekdelen. 11 kilo, kan wel, maar dan bestaan de luidsprekermagneten toch wel voor een groot deel uit kunststof.
            Het is niet voor niets dat dergelijk soort kasten bij de gerenommeerde merken een veelvoud kosten van de Musicson.

            Speakertech
            Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
            ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

            Comment

            • laserguy
              • Jun 2003
              • 2755

              #7
              Ook het gewicht van de speaker spreekt boekdelen. 11 kilo, kan wel, maar dan bestaan de luidsprekermagneten toch wel voor een groot deel uit kunststof.
              Even met je tijd meegaan Speakertech: een Opera 602D van dB Techologies is ook maar 12.5 kg en dat is een 12" van 600 W RMS INCLUSIEF de digitale versterker want het is een actieve kast. Het geheim: Neodymium-magneten.
              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

              Comment

              • speakertech
                • Jan 2008
                • 1696

                #8
                Originally posted by laserguy
                Even met je tijd meegaan Speakertech: een Opera 602D van dB Techologies is ook maar 12.5 kg en dat is een 12" van 600 W RMS INCLUSIEF de digitale versterker want het is een actieve kast. Het geheim: Neodymium-magneten.
                Uiteraard ga ik met de tijd mee, maar als er ND magneten op de speakers zitten, wordt dat beslist vermeld in de specs.
                Speakertech
                Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

                Comment

                • laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

                  #9
                  Niet bij fabrikanten die het verschil niet kennen tussen 122 en 126 dB :P :P
                  Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                  Comment

                  • speakertech
                    • Jan 2008
                    • 1696

                    #10
                    Originally posted by laserguy
                    Niet bij fabrikanten die het verschil niet kennen tussen 122 en 126 dB :P :P
                    Merkt hij anders wel aan de prijs!
                    Maar goed, waarom zouden we nog veel geld uitgeven, als we voor een dubbeltje een prima speaker kunnen kopen nietwaar. Vreemd, ik heb ze nimmer in een pro-opstelling gezien, sterker nog, ik kende het merk niet eens, Valt volgens mij toch in de categorie Skypech.

                    Speakertech
                    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

                    Comment

                    • MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

                      #11
                      Originally posted by laserguy
                      Niet bij fabrikanten die het verschil niet kennen tussen 122 en 126 dB :P :P
                      Die fabrikanten zullen dan ook zeker geen dure neodynium magneten gebruiken.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                      Comment

                      • sjig
                        • May 2012
                        • 909

                        #12
                        Het gewicht zit inderdaad wel zo rond de 11kg. Niet meer dan 1 kg meer of minder.

                        Er worden geen neodium magneten gebruikt. Gewoon de normale ferriet. Het gewicht van de laag driver is ± 4kg. En de hoog driver inclusief hoorn nog geen 1/4 kg.

                        De kast is van 12mm mdf. Maar om dit nu in de skytec klasse erbij te zetten vind ik wel erge onzin. Deze kasten kosten nieuw 300,- per stuk. Maar halen de skytec met gemak in. Zowel qua klank als de druk.

                        Verder heb ik nog een vraag hierover. Kent iemand het merk ''ARP by DEA''?

                        Comment

                        Working...