Ik stel me ff voor

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sjig
    • May 2012
    • 909

    Ik stel me ff voor

    Ik ben nieuw op dit forum, en stel me even voor!

    Mijn naam is Gijs, 13 jaar jong. Ik ben op dit forum gekomen om wat meer te leren, en eventueel andere te helpen (al zal ik eerst meer zal gaan lezen;-).


    Ikzelf verdiep me meer in geluid. En niet echt het dj-gedoe. Ook licht heb ik niet zoveel mee te maken.


    Mijn huidige set-up
    Geluid:
    - DAP Palladium P-2000
    - Skypech SPL400 (wordt zsm vervangen!)
    - Behringer XENYX X2442USB
    - iMac voor muziek (vorige model)
    - (4x) Musicson SAT10 10" passieve luidspreker
    - (2x) Omnitronic BX1550
    - (4x) K&M speaker statief
    - Een grote kist met alle kabels
    Licht:
    - (4x) Par 64 lampen
    - (2x) simpel oem led effectje
    - 19" apparaat met zes schakelaar om verlichting aan of uit te zetten


    De subwoofers worden hopelijk ook zo snel mogelijk vervangen. Want als ik de palladium (2x 700 watt) op de bx'en zet voluit. En de 4 satten op de spl (niet meer dan 2x 70 watt op 4 ohm) en ook die voluit houden de subs de toppen al niet meer bij. Iemand enige suggesties voor een sub, mag ook zelfbouw zijn!


    Qua licht ben ik bezig samenwerking met een collega uit de buurt te vinden!

    Heeft iemand tips en/of suggesties?
    Last edited by sjig; 20-05-13, 07:47.
  • NesCio01
    • May 2010
    • 1987

    #2
    Welkom Gijs,

    je hebt iig al een heel wat imposantere set
    dan ik op m'n 13e



    grtz

    Nes
    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

    Comment

    • sjig
      • May 2012
      • 909

      #3
      Moet er wel bij zeggen dat ik de vier sat10 voor €100 per stuk bij een winkel die failliet was gegaan en alles dus verkocht. Nieuwe kosten ze volgens mij een kleine €300. De iMac had mijn vader over, want hij kocht zelf een andere en toen mocht ik die. En de Behringer XENYX X2442USB heb ik gekocht van een (gewonnen!) cadeaubon. De P2000 kreeg ik (met bijbetaling) voor mijn verjaardag!

      Dus de meest dure zaken heb ik niet zelf gekocht!

      Comment

      • djspeakertje
        • Oct 2008
        • 1912

        #4
        Soms mag je wel eens geluk hebben toch? Heb laatst nog een mooi 3HE binnenrackje mee kunnen nemen (voor niks) omdat niemand meer wist van wie die ooit is geweest
        Dit is gewoon de manier waarop veel mensen zijn begonnen, overal en nergens de spullen vandaan toveren voor de laagste prijzen, en daar geld mee verdienen om te investeren. Vervolgens gaat iemand met een setje geluid samenwerken met iemand die een setje lampen heeft staan, zo ontstaan bedrijfjes, die op hun beurt weer investeren, overgenomen worden, fuseren met andere bedrijven, etc. etc.


        Daan
        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

        Comment

        • sjig
          • May 2012
          • 909

          #5
          Geluk kan je als beginner nooit genoeg hebben ;-)!!

          Verder heb ik als tip voor iedere beginner; Zorg dat je geld hebt. Gewoon een paar honderd euro. Als ik dat niet had waren die speakers die heb gekocht meteen weg, ze hadden er 18 staan. Twee dagen nadat de advertentie online stond had ik gereageerd. De volgende dag ophalen, en het waren ook meteen de laatste vier! Had er eigenlijk zes willen meenemen!

          Comment

          • sjig
            • May 2012
            • 909

            #6
            We zijn nu een jaar verder, en bijna niks van de oude lijst is nog aanwezig.

            - DAP Palladium P-2000 >> weg
            - Skypech SPL400 (wordt zsm vervangen!) >> weg
            - Behringer XENYX X2442USB >> vervangen door Presonus 16.0.2
            - iMac voor muziek (vorige model) >> vervangen door 2 macbook pro
            - (4x) Musicson SAT10 10" passieve luidspreker >> vervangen door 4 ( binnenkort 8 ) Rcf art 312a
            - (2x) Omnitronic BX1550 >> weg
            - (4x) K&M speaker statief >> vervangen
            - Een grote kist met alle kabels >> 2 grotere kisten met meer kabels
            Licht:
            - (4x) Par 64 lampen >> allemaal vervangen door led parren
            - (2x) simpel oem led effectje >> weg
            - 19" apparaat met zes schakelaar om verlichting aan of uit te zetten >> hier hebben we er 2 van in case

            Wat we nu dus hebben:
            - Presonus 16.0.2 ( hier komt samen met de rcf'jes een 2e bij )
            - 4 Rcf art 312a

            - 2 kisten met kabels, over 4 weken ( levertijd ) nog een erbij

            - heel veel led parren
            - Showtec Scanmaster 8/2
            - Merkloos 900 watt rookdoosje
            - 2 lasers
            - 6 mic standaards
            - 9 behringer micjes ( worden komende week vervangen )
            - 6 mic standaards
            - merkloos draadloze mic set ( wordt vervangen door Sennheiser xsw 35 )

            - schakeldozen

            Ik denk dat al mijn bestedingen aan gaffa tape wel het meeste zijn, heb er deze week 5 doorheen gewerkt. Ben niet zo zuinig nee....
            Zodoende heb ik net heel veel gaffe besteld...

            We zijn nu bezig om alles wat gemakkelijker te maken. Gisteren hebben we dus besloten nog een kabelkist erbij te kopen. En hebben we alle kabels gelabeld.

            Maar, ik wil de mengtafel ook in een flightcase hebben zitten. Maar het probleem is dat ik niet weet hoe ik dit moet gaan aanpakken. Ik wil graag de 2 mengtafels wel gescheiden houden.

            Mijn idee was om een flightcase te kopen waar boven genoeg ruimte zit, en waar ik dan een blindplaat maak met alle connectoren. Heeft iemand dit oot eerder gedaan, of heeft een beter idee?


            edit: na wat zoeken ben ik gekomen op dit:
            - Één 12 kanaals stagebox
            - 20 meter 12 kanaals multikabel

            Aan de ene kant van de kabel zit dus de Stagebox. En aan de andere kant wil een een soort van multiconnector hebben, welke ik dan weer verbind met de mengtafel. De connector moet dan dus (12*3) 36 polen hebben. Weet iemand wat voor iets ik hiervoor kan gebruiken?
            Voor de multikabel maak ik dan nog meerdere lengtes erbij.
            Last edited by sjig; 23-05-13, 15:17.

            Comment

            • Outline
              • Feb 2006
              • 1434

              #7
              Het slimste is om te zorgen dat je meerdere sets kunt maken. Dan ben je flexibel en kun je alle kanten op.

              Over multi's zijn hier al hele boeken geschreven! Mijn advies zou zijn om LK37-connectoren te nemen. Dan ben je (indien op de juiste manier bedraadt) compatibel met een hele hoop bedrijven!

              Wat je mixer in case betreft: Neem een rack waarin je bovenin (onder deksel) je mixer plaatst met daaronder 4/5 HE ruimte voor externe effecten en afspeelapparatuur.

              Je mixer monteer je dus bovenop. Dit doe je op een plaat hout die het hele oppervlakte van de case is. Aangezien je mixer kleiner is dan 19" heb je zo dus ruimte over om naast je mixer de diverse aansluitingen op die plaat te monteren. Op deze manier heb je geen extra ruimte in de case zelf nodig voor de aansluitingen. Heb geen foto's meer anders had ik het je wel laten zien!

              Btw: Mixer kun je het beste monteren door gaten van originele voetjes te gebruiken.

              Laat maar weten als het niet duidelijk is!
              Last edited by Outline; 20-05-13, 13:22.

              Comment

              • NesCio01
                • May 2010
                • 1987

                #8
                Hoi Gijs,

                Voor jouw Presonus zijn ook standaard mixercase ears verkrijgbaar.
                Ook zijn er makkelijke mixercaseracks (van ProDJ heten ze Slant).
                klik klik
                Ik zou zelf niet kiezen om naast m'n tafel aansluitingen te plaatsen,
                dit gaat met schuiven irriteren aan je handen, polsen en armen.
                Ik zou er dan juist voor kiezen om aan de bovenkant van de tafel,
                de case 2HE dieper te maken.

                LK is ook het systeem dat ik je adviseer, degelijk en meer dan betrouwbaar!
                Met de 37 kun je 12 signalen kwijt. Ik weet niet waar je je amps kwijt
                wilt, maar als dat backstage is dan wul je nog wel het e.e.a. retouren ook?
                Dan zou ik gaan voor de LK 85.

                grtz

                Nes
                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                Comment

                • sjig
                  • May 2012
                  • 909

                  #9
                  Bedankt voor je reactie!
                  Mengtafels wilde ik gescheiden houden, om dus meerdere sets te kunnen maken.

                  Ik begrijp wat je bedoeld met de connectoren naast mengtafel. Dit heb ik eerder gezien. Al denk ik toch dat ik voor 19" rackmontage ga. Er zitten geen voetjes onder, 2 stroken met rubber erop, welke je er niet af kan halen.
                  Ik heb een Road Ready RRVM4U staan. Hier past precies de mengtafel in.
                  Dan ga ik onderin de aansuitingen doen, en als het wilt passen nog een media spelertje erbij zodat ik niet afhankelijk hoef te zijn van een computer.

                  Effecten gebruik ik voorlopig nog niet zo, en er zitten er al een aantal ingebouwd.

                  Ik kan alleen nergens vinden waar deze LK37 te koop zijn, en standaard aansluitschema's.


                  edit: Ik wil als aansluitingen in de kist hebben: Powercon in/out - aux 1/2 out - 3 stereo kanalen - en firewire. Nu was er altijd een Duitse site waar je connector platen kon ontwerpen en dat laten maken?
                  Last edited by sjig; 20-05-13, 13:59.

                  Comment

                  • sjig
                    • May 2012
                    • 909

                    #10
                    Originally posted by NesCio01
                    Hoi Gijs,

                    Voor jouw Presonus zijn ook standaard mixercase ears verkrijgbaar.
                    Ook zijn er makkelijke mixercaseracks (van ProDJ heten ze Slant).
                    klik klik
                    Ik zou zelf niet kiezen om naast m'n tafel aansluitingen te plaatsen,
                    dit gaat met schuiven irriteren aan je handen, polsen en armen.
                    Ik zou er dan juist voor kiezen om aan de bovenkant van de tafel,
                    de case 2HE dieper te maken.

                    LK is ook het systeem dat ik je adviseer, degelijk en meer dan betrouwbaar!
                    Met de 37 kun je 12 signalen kwijt. Ik weet niet waar je je amps kwijt
                    wilt, maar als dat backstage is dan wul je nog wel het e.e.a. retouren ook?
                    Dan zou ik gaan voor de LK 85.

                    grtz

                    Nes
                    Ook jij bedankt voor je reactie!
                    Die rackoren heb ik hier liggen.
                    Zo'n kist heb ik zelf dus al.

                    Ik werk actief, dus amps zijn niet nodig. De 12 kanalen zijn precies genoeg, 8in/4out!


                    edit: Mocht iemand LK37 spinners/breakoutboxen/kabels te koop hebben pm me even!
                    Last edited by sjig; 20-05-13, 14:14.

                    Comment

                    • Outline
                      • Feb 2006
                      • 1434

                      #11
                      Originally posted by NesCio01
                      Ik zou zelf niet kiezen om naast m'n tafel aansluitingen te plaatsen,
                      dit gaat met schuiven irriteren aan je handen, polsen en armen.
                      Ik zou er dan juist voor kiezen om aan de bovenkant van de tafel,
                      de case 2HE dieper te maken.
                      Hmmm... Je hebt niet helemaal begrepen wat ik bedoel want dan zou je wel doorhebben dat je handen/polsen/whatever nog niet eens in de buurt van de connectoren komen!

                      Je moet het zo zien: De mixer wordt op een plaat hout gemonteerd. Op/in die plaat worden ook de connectoren gemonteerd. Als je mixer helemaal links zit, komen je connectoren dus rechts en dan ongeveer gelijk vanaf de achterkant van de plaat tot ongeveer de helft van de diepte van je mixer. Omdat je mixer hoger (op de plaat) staat en je connectoren verdiept en naar achteren liggen zitten ze dus nooit in de weg! Tenzij jij een aparte manier van mixen hebt...

                      Ik heb het ook 'ns met een 19" L-rack geprobeerd die aan de achterzijde 2HE dieper was voor de aansluitingen. Rackje was zomaar bijna 80cm diep...

                      Snel nieuw rackje gemaakt dat tussen de voor- en achterdeksel 4cm dieper was dan mijn mixer (minder dan 1cm aan de voorkant, de rest aan de achterkant ivm connectoren e.d.) en toen was mijn rackje zomaar iets meer dan 56cm diep! Hoeze nutteloze ruimte en gewicht meeslepen?...

                      En dit trucje gaat zelfs met een Harting 108P. Toko waar ik voor gewerkt heb heeft zo O1V's en LS9-16's (met ADAT-uitbreiding) in 19" kisten die ook maar een paar cm dieper zijn dan de tafels en waar we op dat oppervlak naast de mixer zonder problemen L/R, 4 Auxen, Powercon en de Harting 108P kwijt kunnen zonder dat het in de weg zit.

                      Plaatje had in dit geval wonderen gedaan!

                      Originally posted by sjig
                      Bedankt voor je reactie!
                      Mengtafels wilde ik gescheiden houden, om dus meerdere sets te kunnen maken.

                      Ik begrijp wat je bedoeld met de connectoren naast mengtafel. Dit heb ik eerder gezien. Al denk ik toch dat ik voor 19" rackmontage ga. Er zitten geen voetjes onder, 2 stroken met rubber erop, welke je er niet af kan halen.
                      Ik heb een Road Ready RRVM4U staan. Hier past precies de mengtafel in.
                      Dan ga ik onderin de aansuitingen doen, en als het wilt passen nog een media spelertje erbij zodat ik niet afhankelijk hoef te zijn van een computer.

                      Effecten gebruik ik voorlopig nog niet zo, en er zitten er al een aantal ingebouwd.

                      Ik kan alleen nergens vinden waar deze LK37 te koop zijn, en standaard aansluitschema's.


                      edit: Ik wil als aansluitingen in de kist hebben: Powercon in/out - aux 1/2 out - 3 stereo kanalen - en firewire. Nu was er altijd een Duitse site waar je connector platen kon ontwerpen en dat laten maken?
                      Je bedoelt: http://www.schaeffer-ag.de/

                      LK37 staat op het Forum genoeg over en anders zijn er genoeg die je kunnen helpen. Even in Live-forum vragen!

                      Wat betreft die rackoren: Je verneukt zo maar 11 zeer bruikbare centimeters in de breedte! En dan heb ik het nog niet over in de hoogte... Ik zou het iig niet doen...

                      Wel zou ik mijn rack wat dieper houden dan de 16.0.2 + eerdere genoemde 4cm. Zou 'm in dit geval 50cm diep nemen ivm randapparatuur die je onder je mixer kwijt wil, net zoals de stroomverdeling in je rackje. Maar dan ben je nog steeds erg compact bezig...

                      Nog een tip: Wat je rechtstreeks in je tafel (wat er in gaat) kan pluggen, moet je ook rechtstreeks in je tafel pluggen. Dus ook zorgen dat je daar bij blijft kunnen! Alleen de uitgangen op een apart paneel. Zijn van die wetmatigheden uit de praktijk. Anders maak je het jezelf alleen maar onnodig moeilijk...

                      Comment

                      • djspeakertje
                        • Oct 2008
                        • 1912

                        #12
                        LK koop je overal en nergens. Overigens maakt Syntax (Italiaans kabelmerk) connectoren die erg veel op LK lijken en er dan ook precies op passen. Deze worden o.a. door de importeur van Syntax (Holland Audio Import) gewoon door elkaar gebruikt.
                        Als je ingangen en uitgangen naar een slof wilt hebben is het misschien handig om niet voor een vaste setup van 8/4 te gaan.
                        Wat ik persoonlijk zou doen is een slof kiezen waar je 2 rijen van 12 kanalen hebt. 1 rij males en 1 rij females, die binnenin gewoon parallel verbonden zijn. Als je dus een mic op input 1 aansluit krijg je automatisch dat signaal op de LK connector én op de XLR male van kanaal 1.
                        Als je aan de tafelkant een handjevol Convertcon-Convertcon verloopjes hebt, of gewoon alle 12 kanalen uitgevoerd met Convertcon, kan je heel makkelijk kiezen hoeveel in- en outputs je wilt hebben, en op welke kanalen.
                        Verder zijn een paar Convertcon-TRS verloopjes nooit weg, gezien de I/O van je tafel.


                        Daan
                        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

                        Comment

                        • sjig
                          • May 2012
                          • 909

                          #13
                          Allemaal heel erg bedankt voor de hulp!!

                          Op Marktplaats kan ik een heleboel LK37 zooi overnemen. Oa. 5-10-15 meter kabels. Denk dat ik daar ook maar eens ga kijken.

                          Het idee om per kanaal zowel male als female te doen spreekt mij ook wel aan.
                          De slant case die ik heb staan heeft boven 10 U en onder 4 U. Maar, onder zit standaard al 1 blindplaat van 2 u, en daaronder nog 4 u. Dus eigenlijk 6 u. Gaat om een RR RRM4U case.

                          Ik kan misschien ook gewoon zelf rackoren in elkaar flansen, en zo ook de LK37 erbij doen. Ik ga hier nog even naar kijken.

                          Comment

                          Working...