Veel power weinig ruimte...

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • beatboxberend
    • Nov 2011
    • 4

    Veel power weinig ruimte...

    Hallo allemaal,

    we hebben voor een projectje een zo klein mogelijk geluidsbron nodig met een zo hard mogelijk geluid...

    ik dacht zelf aan:ipad+accu+versterker+box?

    heeft iemand tips...
    waar moet ik op letten bij het aanschaffen van een versterker(ik heb verzterkers gehad met 4x 1000watt en dan komt er bijna geen geluid uit...

    wat voor box(moet er een ?tweeter? bij)
    al met al: zo hard mogelijk 1 BOX kwaliteit hoeft niet super.(loudness is t belangrijkst)

    p.s. ik bedoel echt HARD!
  • freek
    • Aug 2008
    • 238

    #2
    Tja wat is hard, en wat is zo klein mogelijk. Ik heb veel installaties ontwikkeld met projectie en geluid in musea. Ik heb verschillende dingen gebouwd. 2 opties die weinig ruimte innemen. De 1e en makkelijkste is een mp3 speler met een actieve studio monitor. Denk aan yamaha of krk. Als er echt geen ruimte is heb ik ook wel eens 8 speakers uit de auto-hifi hoek genomen en aangesloten op 4 autoradio's.
    De speakers zaten vlak achter het projectiedoek.Is allemaal erg makkelijk weg te bouwen in een projectie scherm/constructie van nog geen 10 cm dik. Ik weet dat dit vloeken in de kerk is op dit forum maar het ging best hard. uiteraard geen mooie lage tonen maar voor spraak werkte het perfect.
    Maarja, wat is hard??

    Comment

    • renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

      #3
      Wat Freek zegt: wat voor hard?
      Maar ook: wat is weinig ruimte?

      Keiharde hardstyle op 120dB(A) of een spreker die goed verstaanbaar is voor 30 man?

      In het tweede geval zijn er best veel opties te bedenken, het eerste geval kun je wel vergeten.
      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

      Comment

      • apenzuursound
        • Nov 2009
        • 37

        #4
        Ik denk dat je beter op een andere site kunt kijken zoals dit: http://gathering.tweakers.net/forum/...ssages/1469179

        Comment

        • beatboxberend
          • Nov 2011
          • 4

          #5
          Laten we het anders stellen...

          ik heb een steekwagentje waarop een kistje wordt gebouwd dus ca 50 breed 40 diep en 120hoog cm

          ik wil dat er ZO VEEL MOGELIJK geluid uit komt... de voedingsbron zou een auto accu of iets dergelijks zijn 12volt

          Comment

          • freek
            • Aug 2008
            • 238

            #6
            Dan denk ik inderdaad dat je hier op het forum niet veel verder komt. Wordt een hoogwaardig hobby project, wat erg leuk is om te doen, maar niet iets wat hier op het forum vaker besproken wordt.
            Desalniettemin, veel succes ermee.

            Comment

            • Lynx
              • Nov 2010
              • 94

              #7
              Probeer eens wat met een hoorn. Sloop de 100v trafo eruit en sluit hem aan op de auto radio. Een horn doet wat jij wil: veel herrie
              Een 40 watt horn gaat echt snoei hard alleen klinkt voor geen reet maar voor spraak is het prima te doen!

              Comment

              • showband
                • May 2001
                • 4524

                #8
                volgens mij is de vragensteller iets aan het maken wat de duitsers een bollerwagen noemen. (Een zuipkar voor in het park bij vaderdag.)



                dan is nog steeds mijn gecensureede antwoord relevant en gemeend. Snel zelf support veel volume.

                voorbeeld van een oplossing: http://www.youtube.com/watch?v=mB9Ddgvti3I
                Last edited by showband; 02-11-11, 12:32.
                lekker belangrijk!

                Comment

                • beatboxberend
                  • Nov 2011
                  • 4

                  #9
                  volgens mij niet maar gewoon een compaact ding wat knijterharde herrie maakt!!!
                  Last edited by beatboxberend; 15-05-12, 15:19.

                  Comment

                  Working...