LED Par 56 set 4 Zwart compleet met kabels en sturing

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arjan82
    • Aug 2010
    • 3

    LED Par 56 set 4 Zwart compleet met kabels en sturing

    hallo heb laatst dit setje gekocht
    nu vraag ik me af hoe ik de parren in moet stellen zodat ik ze met mijn controller kan besturen wat is hier de juiste instelling voor
    mvg arjan
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

    #2
    Men neme van elk onderdeel van deze set de handleiding, men leest deze en men probeert deze te begrijpen! Indien je ze begrijpt dan zul je heel snel alles zelf inzien en weer een pak ervaring rijker zijn...
    Overigens is niemand van ons voldoende helderziend om te weten welke par's en welke controller je hebt.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

    Comment

    • renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

      #3
      Originally posted by laserguy
      Men neme van elk onderdeel van deze set de handleiding, men leest deze en men probeert deze te begrijpen!
      Nja... eerste regel van de Showtec LEDpar manual zegt iets als "we gaan er van uit dat je weet hoe DMX werkt". Sta je mooi te kijken als je dat niet weet!

      Welke controller is het? Dat is wel even handig om te weten.
      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

      Comment

      • laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

        #4
        Nja... eerste regel van de Showtec LEDpar manual zegt iets als "we gaan er van uit dat je weet hoe DMX werkt". Sta je mooi te kijken als je dat niet weet!
        Uit nieuwsgierigheid even de handleiding van de Par 56 van Showtec (42421) gedownload. Staat toch echt wel met prentjes een rekenvoorbeeldje en tekeningen van de dipswitch in hoe en waarom je een DMX adres moet instellen hoor.
        Overigens vind ik het knap dat je wel weet dat het om een PAR56 van Showtec gaat.
        En staan kijken omdat je niets van DMX weet dat is geen excuus meer in 2010: we hebben dit forum en we hebben Google!
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

        Comment

        • arjan82
          • Aug 2010
          • 3

          #5
          hallo het gaat me er om dat ik de parren zo instel dat ik niet altijd de dipswitchen hoef te veranderen en zo handmatig met de LED OPERATOR 4 v2 een lichtshow kan maken dus wat is dan de beste instelling van mijn parren en de operator alvast bedankt

          Comment

          • DJ_matthias
            • Jun 2005
            • 620

            #6
            Originally posted by renevanh
            Nja... eerste regel van de Showtec LEDpar manual zegt iets als "we gaan er van uit dat je weet hoe DMX werkt". Sta je mooi te kijken als je dat niet weet!
            Je koopt toch ook geen auto om mee op de baan te gaan als je niet weet hoe de verkeersregels werken?
            we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
            Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

            Comment

            • tha_dj
              • Jan 2004
              • 375

              #7
              De beste instelling is:

              Even de handleiding lezen, begrijpen wat er staat, nadenken hoe het moet !
              Uitproberen of het werkt zoals jij het wil en nooit meer iets veranderen.

              Echt......in de tijd tussen de berichtjes had je allang zelf kunnen uitvogelen hoe het moet en het werkend krijgen.

              Licht en Geluid is een leuke hobby en kost tijd en energie om dingen ZELF uit te zoeken.

              your light !

              Comment

              • renevanh
                • Oct 2004
                • 2371

                #8
                Originally posted by laserguy
                Uit nieuwsgierigheid even de handleiding van de Par 56 van Showtec (42421) gedownload. Staat toch echt wel met prentjes een rekenvoorbeeldje en tekeningen van de dipswitch in hoe en waarom je een DMX adres moet instellen hoor.
                Hmmm... Die online handleiding is 30.000x beter dan het gevouwen A4'tje wat in de doos zat...

                Overigens vind ik het knap dat je wel weet dat het om een PAR56 van Showtec gaat.
                Dat weet ik niet, maar ik wilde aangeven dat het lezen van de handleiding vaak maar niet altijd de oplossing is.
                (Blijken dus wel Showtec's te zijn overigens )

                @Arjen82: Gewoon zo instellen dat je ze als fixture 1 t/m 4 hebt.
                Eerste krijgt DMX adres 1, tweede DMX adres 9, de derde DMX adres 17 en de vierde DMX adres 25.
                Hoe je ze dan me de Led Operator 4 bediend staat uitgebreid in die handleiding. Ik zou ze als ik jouw was gewoon aansluiten, adresseren en een paar uur mee gaan pielen met de handleiding erbij, daar leer je ongetwijfeld het meeste van.
                Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

                Comment

                • arjan82
                  • Aug 2010
                  • 3

                  #9
                  showtec controller en led parren

                  hallo
                  hoe kan ik de controller van showtec led operator 4 zo instellen dat ik de 4 led parren apart van elkaar kan bedienen. alvast bedankt

                  Comment

                  • moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5950

                    #10
                    Beste Arjan, niet om het een-of ander, maar alle vragen die je stelt worden in de handleiding van de lichtsturing die je hebt aangeschaft uitgelegd.
                    Nu is het mij wel duidelijk dat je het nog niet snapt en dat je, logischerwijs, behoefte hebt aan nadere toelichting.

                    Mede forumleden willen je heel graag verder van dienst zijn, daar ben ik van overtuigd.
                    Wat ze wel van jou verwachten is dat je de set helemaal juist hebt aangesloten en dat je op z'n minst de handleiding hebt doorgenomen.

                    Nu is dat allemaal al door je gedaan? Je hebt nog steeds geen werkende set?
                    Neem dan even contact op met de klantenservice van J&H. Ik weet uit ervaring dat ze dan middels een verhelderende telefonische uitleg of een bezoek aan J&H jou prima kunnen uitleggen hoe je jouw set kan aansturen.

                    Onderwerp afgesloten, aftersales is handiger op een andere manier
                    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                    Comment

                    Working...