Aankoop studio materiaal

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ_Thomas_
    • Apr 2009
    • 10

    Aankoop studio materiaal

    Beste mensen op dit forum,

    Ik ben hier helemaal nieuw en hoop dat jullie me bij mijn eerste vraag kunnen helpen.

    Ik ben op zoek naar materiaal om muziek te maken met de pc, de pc kant is geen enkel probleem het is de audio kant. Ook wil ik de instalatie gebruiken om lp's en dergelijke te digitaliseren en om thuis men dj vaardigheden bij te schaven.

    Wel zou ik graag goede kwaliteit hebben voor mijn budget. Een budget erop kleven is moeilijk maar als jullie verder in deze post de materialen zien die ik zou willen kopen weten jullie wel in welke prijs/kwaliteit klasse ik aan het zoeken ben. Graag zou ik ook een antwoord hebben op de vraag of de materialen voor dit doeleinde geschikt zijn.

    Ook wel goed om weten is dat ik een student ben die als hobby hier vaak mee bezig is.

    De materialen die ik me zou willen aanschaffen:

    Numark C3 USB
    Dit mengpaneel wil ik gaan gebruiken om mee te draaien en om een pick-up en dergelijke op aan te sluiten om te digitaliseren. De usb is vooral handig om te draaien vanaf laptop.

    Soundcraft EPM6
    Op dit mengpaneel wordt de Numark C3 op aangesloten en de pc. Dit mengpaneel ga ik ook gebruiken om microfoons en dergelijke op aan te sluiten. De uitgang van deze mixer gaat naar de opname pc en de monitors.

    Behringer MS20
    Dit zijn de luidsprekers die ik wil gaan gebruiken. Wat me hier handig lijkt is de digitale ingang, of ik deze al dan niet ga gebruiken weet ik niet.

    Cordial kabels voor connectie tussen mengpaneel-mengpaneel en mengpaneel-monitors.

    Bandridge kabels voor connectie van pick-up en dergelijke naar de Numark.

    Wel heb ik al op het forum gelezen dat Behringer niet zo goed blijkt te zijn in mixers maar geldt dit ook voor de monitors of zijn deze wel goed.

    De vraag is eigenlijk: zijn dit goede materialen en zijn deze goed voor wat ik ermee wil doen?

    Bij voorbaat dank,

    Thomas
  • partydrivein
    • Jul 2008
    • 389

    #2
    Wie wil hier sirieus op reageren?

    Heb je een budget? ik ken een hoop leuke dingetjes maar er hangt nogal een prijskaartje aan...

    Je geeft aan dat je al op het forum hebt gelezen, dat Behringer niet zo goed is.
    Je krijgt waarvoor je betaalt, ik persoonlijk vind Behringer een hoogst iritante ruis hebben en het geluid ben ik ook niet weg van.

    Soundcraft vind ik nooit erg om mee te werken en je bent ook iemand die de kabels niet vergeet, wat velen doen.

    Je hebt de 'search' functie volgens mij al gevonden, tik de dingen die je wilt daar in en lees wat er over geschreven word.
    Zo kun je al wat verder komen.
    deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

    Comment

    • DJ_Thomas_
      • Apr 2009
      • 10

      #3
      Dank voor de reactie.

      Zoals ik op het forum kan lezen zijn soundcraft mixers een goede koop, of ben ik hier mis in?
      Over de Numark mixers is weinig te vinden (vooral cd spelers), iemand hier ervaring mee?
      Zou ik als monitors beter gaan voor een setje van M-audio of Creative? Of zouden jullie bij de behringers blijven?

      Het budget ligt tussen de 500 en 600 euro.

      De merken van de kabels die ik noemde, zijn dit goede merken?

      Comment

      • partydrivein
        • Jul 2008
        • 389

        #4
        Ik zou gewoon naar een winkel in de buurt gaan, beluisteren wat je wil en als je dan weet wat je wilt kopen, ga je kijken waar het het goedkoopst is.

        Numark mixertjes zijn nog leuke dingen, en met een budget van 5 tot 600 euro zou ik gewoon een leuk mixertje van Numark kopen.

        Coardial kabels zijn goede kabels, zelf koop ik ook vaak coardial.
        Waarom? klinkt goed en nog nooit problemen mee gehad.
        Je hoeft nooit voor de duurste kabel te gaan maar ga nooit voor de goedkope kabel, ik koop altijd ergens tussenin.
        deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

        Comment

        • DJ_Thomas_
          • Apr 2009
          • 10

          #5
          Zo te zien zijn dus de soundcraft en numark mixers degelijke mixers die passen in mijn budget. (verbeter me als ik fout ben)

          Uit de kabels ben ik nu ook uit: het worden de cordial en de bandridge.
          Omdat zoals partydrivein al zei, niet de duurste maar ook niet de goedkoopste.

          Dan rest mij alleen nog de keuze van de monitors.
          Van het totale budget gaat ongeveer 150 euro naar de monitors.
          Kan iemand mij hier verder helpen?

          In ieder geval bedankt voor de reacties.

          Comment

          • djspeakertje
            • Oct 2008
            • 1912

            #6
            150 euro? dan kom je idd uit bij behringer, want zelfs voor de goedkoopste genelec' s ben je al zo' n 300 euri's per stuk kwijt.
            ik denk dat als je iets beters wilt dan behringer, je nog beter even door kan sparen.

            Daan

            (en natuurlijk zijn er nog andere merken dan genelec)
            Last edited by djspeakertje; 07-04-09, 19:51.
            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

            Comment

            • SoundOfSilence
              • Mar 2007
              • 766

              #7
              Originally posted by djspeakertje
              150 euro? dan kom je idd uit bij behringer, want zelfs voor de goedkoopste genelec' s ban je al zo' n 300 euri's per stuk kwijt.
              ik denk dat als je iets beters wilt dan behringer, je nog beter even door kan sparen.

              Daan

              (en natuurlijk zijn er nog andere merken dan genelec)
              Doe me dan een lol en pak de alesis monitor one... da's de prijs van een behringer, maar wel een veel fijnere monitor. Zijn ook audiofiele reviews van die erg lovend zijn...
              It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

              Comment

              • DJ_Thomas_
                • Apr 2009
                • 10

                #8
                De beringers lijken dus toch niet zo goed te zijn.
                Spijtig van die genelecs maar die zijn boven mijn budget.

                Die alesis monitors lijken dan wel iets voor mij.

                Deze heb ik van alesis gevonden, ze kosten wel 200 euro maar daar kan ik mee leven: alesis m1 active 520
                Is deze goed? verdere ervaringen reacties?

                nog even een domme vraag maar wat zijn audiofiele rewiews?

                Comment

                • partydrivein
                  • Jul 2008
                  • 389

                  #9
                  adiofiele je moet het lezen als audio-fiel-e, oftewel mensen die er veel mee bezig zijn die hun commentaar geven
                  deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

                  Comment

                  • DJ_Thomas_
                    • Apr 2009
                    • 10

                    #10
                    ah, oké, bedankt, dit wist ik niet.

                    Nu hopen dat er nog mensen mij kunnen verder helpen me de keuze van mijn monitors.

                    Alvast bedankt voor alle reacties!!

                    Comment

                    • djspeakertje
                      • Oct 2008
                      • 1912

                      #11
                      Originally posted by DJ_Thomas_
                      ah, oké, bedankt, dit wist ik niet.

                      Nu hopen dat er nog mensen mij kunnen verder helpen me de keuze van mijn monitors.

                      Alvast bedankt voor alle reacties!!

                      misschien is het handig als we weten wat voor muziek je maakt, bijv. dance of klassiek, want bij dance en electro heb je veel lage bassen, dan kan je misschien beter kijken naar een monitor met een grotere woofer (bijv. een 8", of een losse sub) maar luister vooral zelf, ga naar een grote winkel waar ze veel verschillende merken hebben staan, in verschillende prijsklasses, zodat je eventueel kan besluiten om nog even door te sparen voor grotere (woofers/vermogen) of beter klinkende monitoren.

                      Daan

                      (ik heb niet gezegd dat een 5" te klein is, luister zelf!)
                      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

                      Comment

                      • DJ_Thomas_
                        • Apr 2009
                        • 10

                        #12
                        om er echt een genre op te plakken dat is moeilijk.
                        aangezien ik qua muziek maken in het beginstadium sta.
                        Eigenlijk zoek ik een goede monitor die zowel klassieke als electro en dance goed kan weergeven. Natuurlijk is het één beter voor dance en het ander beter voor klassiek, maar gewoon een kwalitatief goede monitor die voor verschillende genres kan dienen.

                        Is dit te doen met de alesis M1 active 520?

                        Comment

                        • djspeakertje
                          • Oct 2008
                          • 1912

                          #13
                          Originally posted by djspeakertje
                          maar luister vooral zelf, ga naar een grote winkel waar ze veel verschillende merken hebben staan, in verschillende prijsklasses, zodat je eventueel kan besluiten om nog even door te sparen voor grotere (woofers/vermogen) of beter klinkende monitoren.

                          Daan

                          (ik heb niet gezegd dat een 5" te klein is, luister zelf!)


                          luister zelf!

                          Daan

                          (het liefst in de ruimte waar je ze wilt gaan gebruiken i.v.m. akoestiek e.d.)
                          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

                          Comment

                          • showband
                            • May 2001
                            • 4524

                            #14
                            Qua monitors zijn de KRK's echte aanraders.

                            Belangrijk is het kijken of het actieve monitors zijn. Als je alesis koopt moet je ook voor een eindversterker budgetteren.
                            lekker belangrijk!

                            Comment

                            • SoundOfSilence
                              • Mar 2007
                              • 766

                              #15
                              Originally posted by showband
                              Qua monitors zijn de KRK's echte aanraders.

                              Belangrijk is het kijken of het actieve monitors zijn. Als je alesis koopt moet je ook voor een eindversterker budgetteren.
                              Kan... je hebt ze actief en passief.

                              Persoonlijk houd ik ervan om een externe amp te gebruiken in onze "studioruimte". Deze doet ook dienst als TD dus is wel zo handig als je eenvoudig het volume kan regelen en andere bronnen kan selecteren.
                              Daarnaast... het is bijna koninginnedag en dan koop je voor een tientje een mooie Onkyo o.i.d.
                              It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

                              Comment

                              Working...