bedrijfsfeest op een boot - PA zekeren?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • world sound
    • Jan 2007
    • 77

    bedrijfsfeest op een boot - PA zekeren?

    Hoi ik heb binnenkort een bedrijfsfeestje op een boot en deze gaat ook varen nu is mijn vraag kan ik mijn luidsprekers gewoon op statief zetten of zou dezen kunnen omvallen.
    Andere ideen zijn welkom, de luidsprekers zijn d400 van lem
    alvast bedankt

    Mvg world sound.
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

    #2
    Als je daar bang voor bent trek je er toch gewoon een spanbandje omheen?
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

    Comment

    • Stage-Q
      • Sep 2007
      • 389

      #3
      heerlijk, die makkelijke en simpele antwoorden

      Een beetje technicus moet toch creatief zijn.
      Mag ik wat meer laag in 't hoog?

      Comment

      • moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

        #4
        Een spanbandje om een speaker die op een staife staat, doe mij ff een voorbeeld aan de hand van een foto, ben reuze benieuwd.

        Als je geen windkracht 8, open zee, ijsselmeer, vaarroutes voor beroepsscheepvaart in de tocht opneemt, lekker op statief plaatsen.

        Wordt het van dat weer waarbij je pet van je kop waait, je jezelf aan de reling van de boot vast moet houden om te voorkomen dat je overboord kiepert; klus afbellen en ze een fijne middag wensen.

        Als jouw statief het gewicht van de speaker aan kan, dan is het geen enkel probleem om deze netjes neer te zetten.

        Ondernemen is voor 90% logisch nadenken...
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

        Comment

        • laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

          #5
          Nou, zelfs met een grote boot is windkracht 6 meer dan voldoende om statiefjes met een hoog zwaartepunt (want was is een statief met een LS erop anders?) heel onveilige dingen te maken.
          Wij hebben ze altijd vastgezet met stevige sjorbanden aan tafeltjes (die op een boot ook stevig zijn vastgeschroefd!) of metalen balken. Tenslotte wil een vertrek met windkracht 2 niet zeggen dat je niet met windkracht 6 terug kunt keren!

          Ondernemen is voor 90% logisch nadenken...
          en die overige 10% is vooruitzien
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

          Comment

          • gertgeluid
            • Dec 2006
            • 520

            #6
            Ola,

            Informeer even naar wat voor boot het is en wat voor spannende dingen er gaan gebeuren. Hoe groter de boot, hoe "trager" deze is en hoe minder "krachten" er op je paaltjes werken. Ik kan me echter voorstellen dat bij een bedrijfsfeest mensen niet zitten te wachten op schommelpraktijken. De cateraar zal ook graag wat stabiliteit wensen, anders kun je beter een paar Marsen en Snickers als garnituur aanbieden en dat lijkt me voor een bedrijfsfeest niet echt lekker.

            Tip: zet de pootjes van je statieven op maximale "breedte", zodat je vloeroppervlak zo groot mogelijk is. Wel even met wit tape afbakenen anders gaan die volgegoten accountmanagers op hun smoel en dan moet je even Apeldoorn bellen.

            Informeer ook even naar spanning als je van plan bent om nog wat lampen mee te nemen. En vraag of de DJ per se met vinyl gaat werken... Draaitafelarmen zijn nu eenmaal wat gevoeliger voor bewegingen (hoewel het vaak aardig lukt).

            Comment

            • flash-a-new-generation
              • Nov 2006
              • 228

              #7
              dis wel een leuk onderwerp.

              ik kan me nog herrineren dat Purple een keer heeft gehad dat duikers een setje d&B c6??? ofzo uit de maas hebben kunnen vissen. hoe het verhaal precies was weet ik niet meer, maar het was wel vervelend!!

              dus even on toppic.. ja, zekeren ofzo idd.. maar daar hebben de mede forumers al tal van oplossingen op gegeven.

              succes!
              EAW SB850 en DVA T-4 array:D

              Comment

              • sparky
                • Apr 2002
                • 2104

                #8
                Originally posted by moderator
                Een spanbandje om een speaker die op een staife staat, doe mij ff een voorbeeld aan de hand van een foto, ben reuze benieuwd.

                Je doet alsof ik iets raars zeg, heb jij nooit buiten tegen een boompje of lantaarnpaal een speaker op statief vastgesjord? Ik wel, de meesten hier met mij denk ik.

                Helaas, ik maak niet overal een foto van hoor...
                Last edited by sparky; 05-10-07, 22:28.
                Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                Comment

                • Stage-Q
                  • Sep 2007
                  • 389

                  #9
                  ehh tegen een boom ?

                  nee..!!
                  Mag ik wat meer laag in 't hoog?

                  Comment

                  • moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5950

                    #10
                    Nee, in die gevallen plaats ik geen speakerstatief. Dan komt er een andere oplossing.

                    Afgelopen week toevallig wel de een driepoot statiefje aan twee kanten de aarde in staan scheppen, om zodoende dit statief verticaal te kunnen plaatsen.

                    Op een boot zie ik geen mogelijkheden om een statief te zekeern, als het statief gaat schuiven dan komt het spanbandje los...
                    Wanneer ik iets zeker tegen een spant, poot, noem maar op, dan gaat de buis er strak tegenaan....Bijkomend nadeel is dan dat het speakertje er niet meer bovenop past

                    Vandaar dat ik ook benieuwd was naar een voorbeeldje, ik zie namelijk niet hoe je een driepoot statiefje kunt zekeren en er ook nog iets op plaatsen wat breder is dan de buis.
                    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                    Comment

                    • showband
                      • May 2001
                      • 4524

                      #11
                      Ik wel. Wij spelen best vaak op de ameland. Dat is toch een forse boot. (vijf meter binnenhoogte!)

                      Als je daarmee op de maas bij de zwaan rondvaart dan moet je jezelf als muzikant goed vasthouden op het podium wanneer er een duwboot voorbij scheurt. In boten dus geen truss op VMB´s

                      Het voordeel van boten is wel dat er bijna altijd een punt is waarnaar je een sjorbandje of touw kunt zetten. Dat voelt toch veiliger als je weet dat ze bij problemen niet naar het publiek toe kunnen. Mooiste is een ouderwetse flightcase tussen sub en top. En dan om de hele stack een sjorband. Dan krijg je een mooi stabiel geheel.
                      lekker belangrijk!

                      Comment

                      • moderator
                        Moderator
                        • Apr 2001
                        • 5950

                        #12
                        @Showband,
                        Dat is exact wat ik in mijn eerste reactie ook aangeef, dank voor de bevestiging.
                        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                        Comment

                        • sparky
                          • Apr 2002
                          • 2104

                          #13
                          Op een boot zie ik geen mogelijkheden om een statief te zekeern, als het statief gaat schuiven dan komt het spanbandje los...
                          Wanneer ik iets zeker tegen een spant, poot, noem maar op, dan gaat de buis er strak tegenaan....Bijkomend nadeel is dan dat het speakertje er niet meer bovenop past
                          Ik zei toch niet dat hij een spanbandje om het statief heen zou kunnen trekken? Ik had het over de speaker zelf... en idd op een kistje zetten kan ook en dat ook strappen. en zo kun je terplekke waarschijnlijk vast ook nog wel wat verzinnen, je hebt vast vaker een speaker ergens neergepoot, een beetje creativiteit bezit je vast wel..
                          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                          Comment

                          • world sound
                            • Jan 2007
                            • 77

                            #14
                            Bedankt voor jullie reactie's ik denk dat het wel gaat lukken zo het is een kleine rondvaartboot maar hij zou niet snel varen heb ik vernomen.

                            Gr worldsound.

                            Comment

                            • Stage-Q
                              • Sep 2007
                              • 389

                              #15
                              heb toevallig nu 2 dagen congressen van Rijkswaterstaat op een boot.

                              Beamer, scherm, x-tal monitoren, ev's op statief e.d.

                              na en de boot vaart de hele dag rond...echt niks aan het handje...vastzetten?...waarvoor?
                              Mag ik wat meer laag in 't hoog?

                              Comment

                              Working...