basislicht voor band in een kroeg

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • deglimlach
    • Apr 2007
    • 13

    basislicht voor band in een kroeg

    hallo,
    ik speel in een band en we willen voor in kroegjes de band wat meer in het licht zetten. het gaat hierbij om passief licht, dwz dat we geen geflikker willen en ook geen geluidsman die het licht bijstelt.

    ik heb wel gewerkt met 4 of 8 par56, maar voor een klein kroegje is dat veel te warm en veel te veel licht.

    wat raden jullie aan?
    uiteraard moet het zo min mogelijk kosten.
  • Timothy
    • Aug 2005
    • 175

    #2
    4 ledpars (bv 64). Geven geen warmte af en lichtopbrengst is ongeveer te vergelijken met gewone Par 56.
    Eventueel te fixeren op vaste kleuren (of met een zachte kleurenwisselaar)
    Wil geen reclame maken, maar JB Systems heeft voor jouw doel een toffe sturing: de Ledcon01 (weet alleen niet of die enkel geschikt is voor de ledpars van jb zelf of ook voor andere geschikt is...)
    Last edited by Timothy; 25-04-07, 11:30.

    Comment

    • LJKEVIN
      • Dec 2005
      • 426

      #3
      Ik zou gewoon voor led parren gaan,
      alleen dan geen RGB parren, maar gewone met witte leds, en daarvoor een filter plaatsen...
      Wanneer je met de parren wit maakt (R+G+B) vindt ik de kleur wit niet bijzonder mooi ofzo...
      Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

      Comment

      • deglimlach
        • Apr 2007
        • 13

        #4
        ledparren zijn zo te lezen erg duur.

        is het niet slimmer om 4 par 38 lampen te kopen?

        Of heeft iemand nog een beter idee met de volgende configuratie (die ik nu heb)
        4x par 56
        1x Showtech Multidim MKII
        2 statieven

        op welke manier kan je alle vier de lampen dimmen zonder weer een dure lichttafel aan te moeten schaffen?

        Comment

        • HR Soundproductions
          • Oct 2005
          • 650

          #5
          Originally posted by deglimlach

          op welke manier kan je alle vier de lampen dimmen zonder weer een dure lichttafel aan te moeten schaffen?
          Hmmm...enig idee waarom ze het een multidim noemen? Handmatig is deze tussen 0-100% in te stellen( eerst even alle 4 de kanalen kiezen ) Je moet dan wel steeds naar de knoppen toe als je wilt veranderen. Via een dmx-tafeltje ( misschien 2e-hands kopen? ) is dat veel makkelijker....

          Normaal zou ik zeggen, lees de handleiding eens door....maar die van Showtec blinkt niet uit in duidelijkheid ( uiteindelijk kom je er wel uit...).

          Comment

          • moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

            #6
            Er is een hele nette oplossing voor jouw wensen, die heet: SPAREN !!!

            Gezien je eerdere opmerkingen vindt je dit waarschijnlijk niet leuk om te lezen, maar ik wil het met de beste bedoelingen toch even aan je kwijt.

            8x 300W par wordt te warm...
            ...minder lampen gebruiken geeft te weinig spreiding/dekking
            ...ledparren geven minder warmte af, te duur
            ...een budget 8 kanaals lichtafeltje ....te duur.

            Eigenlijk weet je het antwoord al voordat je de vraag stelt, immers de showtec spulletjes zijn nette spullen voor het geld, maar nou niet direct Wereldklasse spul. Wat ik bedoel, voor het geld waarmee je een fordje koopt, rij je geen mercedes
            (bovenstaande metafoor niet bedoeld om een merkenreactie uit te lokken!)

            Kortom, ga je spaarvarken vullen en dat moet lukken als je een paar keer per jaar speelt, je koopt ook instrumenten, dit hoort ook bij je hobby!
            Last edited by moderator; 25-04-07, 14:03.
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

            Comment

            • showband
              • May 2001
              • 4524

              #7
              een 4bar par 56 is echt duurder dan twee ledparretjes.
              Led parretjes voor frontlicht in een kroegje doen 90 euri/st
              trekt 20 watt en is precies wat je zoekt.
              lekker belangrijk!

              Comment

              • deglimlach
                • Apr 2007
                • 13

                #8
                tja, ik weet het, ik weet het...
                doorsparen had ik ook al aangedacht.

                maar dan nog een vraagje: aangezien ik de werking van die dimmers echt niet snap.

                als ik 2 statieven wil gebruiken met aan elke kant 2 lampen, dan moet ik de stroom van de ene kant naar de andere kant leiden. Kan je de twee parren ook op 1 stekkerblok zetten, en hem dan aan de andere kant in één ingang van de dimmerpack inpluggen, of gaat het dan goed mis?

                dit scheelt me namelijk wel de aanschaf van een extra dimmerpack

                Comment

                • Mark-LED
                  • May 2004
                  • 822

                  #9
                  Zo'n multidim is toch 4 kanaals? Dus als je 2 keer een 230vac snoertje trekt naar het tweede statief dan ben je er.

                  2 parren op 1 dimmer kanaal gaat wel goed, alleen kan er niet meer ampere geleverd worden dan de zekering kan geven. De vraag overschrijd dus het aanbod.

                  //edit: een 2e hands showtec tafeltje kost je geen hol. Die 50 tot 100 euro verdien je zat met een optreden (of je doet iets niet goed).

                  Comment

                  • stekelvarke
                    • Dec 2004
                    • 1062

                    #10
                    Over DMX en DMX-dimmers is veel info te vinden op dit forum en op het internet.

                    Je kan op 1 ingang van het DMX-dimmerpack 2 parren(of meer) aansluiten, wel moet je rekening houden met het maximale vermogen (stroom) per kanaal, en het maximale vermogen(stroom) van het hele dimmerpack.
                    exit night into LIGHT

                    Comment

                    • 4uss
                      • Aug 2005
                      • 578

                      #11
                      Voor een MultiDIM geldt (naar mijn weten) 5A per kanaal, en 16A max voor het packje.

                      5A x 230V = 1150W.
                      16A x 230V = 3680W.


                      Aangezien één PAR-56 lamp 300W is kun je dus maximaal 3 PAr-56'ers op één kanaal zetten (3x300=900), en maximaal 12 per dimmerpack (12x300=3600W).

                      Genoeg informatie omtrend dit?

                      Comment

                      • peternotermans
                        • Oct 2003
                        • 156

                        #12
                        Originally posted by deglimlach
                        hallo,
                        ik speel in een band en we willen voor in kroegjes de band wat meer in het licht zetten. het gaat hierbij om passief licht, dwz dat we geen geflikker willen en ook geen geluidsman die het licht bijstelt.

                        ik heb wel gewerkt met 4 of 8 par56, maar voor een klein kroegje is dat veel te warm en veel te veel licht.

                        wat raden jullie aan?
                        uiteraard moet het zo min mogelijk kosten.
                        Wij hebben vorig jaar hetzelfde "probleem" gehad en vonden indertijd de goedkope LEDlampen niet fel genoeg om fatsoenlijk in het licht te staan. Dure LEDpar's wel, maar die waren te duur...

                        Wij gebruiken nu 2 stuks Showtec Quatro als frontlight en zijn daar super-tevreden over.
                        Showtec Quatro Light DMX
                        Als je naar de foto's van de filters kijkt zou je denken: dit ziet er niet uit maar geloof me: dit ziet er goed uit in een kroeg. Wij vonden dit beter dan onze vorige oplossing (2 x fourbar met PAR56) voor onze kroegoptredens.

                        Compact, weinig gewicht, geen geklooi met uitrichten (floodlight), stukken "koeler" dan PAR-lampen en veeel licht.

                        Samen met een goedkoop tweedehands dmx-tafeltje dat je vanaf het podium kunt bedienen en je bent klaar.

                        PS: er staat "lampen niet bijgeleverd" maar bij mij zaten ze er gewoon bij (ook via "hier" besteld)... Even goed informeren..
                        Last edited by peternotermans; 26-04-07, 10:46.
                        --Hoe [FONT=Verdana]langer [/FONT]hoe beter--

                        Comment

                        Working...