meyer of audio performance?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hermes
    • Oct 2006
    • 7

    meyer of audio performance?

    beste heren

    ik heb nog niet zo heel lang geleden een meyer UPA 1c set gekocht zoals jullie weten zijn de UPA's van meyer identiek aan de SD2 toppen van audio performance. ik ben "opgegroeid" tussen de audio performance maar omdat dit nogal weinig te koop wordt aangeboden heb ik uiteindelijk voor de UPA's gekozen. nu de vraag: welke speakerrange is beter om mee door te gaan meyer of AP? wat zij de voor en of nadelen van het een en het ander ik ken veel audio performance mensen maar niet niet veel meyer gebruikers dus ben eigenlijk benieuwd wat jullie hiervan zeggen.

    groet Philippe Mulders
    Hermes

    er bestaat geen iritanter geluid dan dat van een hamer op truss
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

    #2
    Had een heel verhaal getypt, maar dat plaats ik nog maar ff niet. Ik zeg ff niks

    Comment

    • hermes
      • Oct 2006
      • 7

      #3
      hoezo? ga voor
      Hermes

      er bestaat geen iritanter geluid dan dat van een hamer op truss

      Comment

      • Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

        #4
        iedereen weet mn voorliefde voor die M-rommel...

        Comment

        • marciano
          • Feb 2006
          • 164

          #5
          Aan z'n verhaal heeft hermes toch niks ik zeg nog even niks? Je hebt het niet zo op meyer. OK daar is niks mis mee maar zeg dan waarom je het niet goed vindt.

          Comment

          • jakkes72
            • Dec 2003
            • 1015

            #6
            Ik denk dat Mac het sarcastich bedoeld.

            De search levert dit op als je zoekt op ********sound en meyer:

            Comment

            • Upgrading your system
              • May 2003
              • 1684

              #7
              Dat is kont in, kont uit met Gerard en Meyer..


              zeer sarcastisch dus idd
              Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

              Comment

              • neeltje
                • Apr 2003
                • 295

                #8
                ik wil absoluut niets zeggen, maar mac, als je niets te zeggen hebt, doe dat dan ook niet (please).
                Verder, in welk marksegment wil je je gaan bewegen, waarvoor moeten de speakers dienen, werk je er enkel zelf op, of ook andere techneuten, doe je vooral theater of toch ook stevige rock'n'roll of is het playback time?
                Met de info die we hebben kunnen we enkel zeggen dat meyer een goed, groot en gerenomeerd merk is waarmee iedereen tevreden gaat zijn (indien goed ingeregeld natuurlijk), terwijl ik die andere kastjes nog nooit op een technische rider ben tegengekomen.
                Dus geef even wat meer info aub, dan kunnen een duidelijker en nuttiger antwoord geven. Geef ook even weer wat je eigen overwegingen zijn om voor een of ander merk te kiezen, dan kunnen we die rustig afschieten (hebben ze hier de gewoonte om te doen) /bekrachtigen/ nuanceren (hopelijk).
                "En Go"

                Comment

                • Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

                  #9
                  Originally posted by neeltje
                  ik wil absoluut niets zeggen, maar mac, als je niets te zeggen hebt, doe dat dan ook niet (please).
                  ).
                  Heb zat te vertellen, deze discussie is al ens eerder geweest/.. zoek machine?

                  Comment

                  • hermes
                    • Oct 2006
                    • 7

                    #10
                    zoals gezegd is dit de eerste set die ik koop waar ik ook trots op durf te zijn omdat voor een beginner het niet betaalbaar is om gelijk 200 kastjes aan te schaffen zoek ik een merk waar ik een zo'n breed mogelijk berijk mee heb.
                    voornamelijk ben ik werkzaam in de presentatie/theater wereld toch merk ik meer en meer dat er vraag ontstaat naar het steviger disco en bandwerk kortom behoorlijk blazen.
                    voor mij is belangrijk dat mensen aankomen op een partij en echt versteld staan van de helderheid en "compleetheid" van het geluid. dit hoorde ik zelf in mijn DAP periode bij een paar bedrijven zo ben ik op AP en meyer gekomen de keuze is voor mij moeilijk omdat ik zoals boven al gezegd veel Audio performance mensen ken (veel expertise achter de hand en makkelijk bijhuren) toch krijg ik meer en meer het idee dat Meyer een completer scala aan speakers heeft en dat ik er een beetje een "wat de boer niet kent eet hij niet" mentaliteit op na hou en zodoende beetje bang ben om een meyerset aan te schaffen die ik nog nooit gehoord heb en waar ik ook weinig mensen ken die het wel gehoord hebben. Wat mij verder opvalt aan de twee speakers (AP SD2 en meyer UPA1c) die ik wel naast elkaar heb kunnen horen is dat de AP iets warmer van geluid is en de meyer iets agressiever klinkt wanneer ze op dezelfde eindtrap en processor draaien (Chevin Q6) ik hoop hiermee een paar van jullie vragen beantwoord te hebben
                    Hermes

                    er bestaat geen iritanter geluid dan dat van een hamer op truss

                    Comment

                    • neeltje
                      • Apr 2003
                      • 295

                      #11
                      Wel, als ik van jou was zou ik voor de meyer gaan. Dit merk in namelijk ook heel makkelijk bij te huren (er zijn meyer-boeren genoeg in de buurt, normaal gezien), het is een zeer gerenomeerd merk, het is absolute internationale standaard voor theaters en spraakverstaanbaarheid, dus in jou geval zou ik niet twijfelen. Dat je het setje nog nooit hebt gehoord voor je het koopt is ook geen waar: ga gewoon even langs een verhuurbedrijf/improteur en leg je probleem/ behoefte uit. Dan krijg je vast en zeker wel een demo-setje mee/kan je er eentje huren. Verder zou ik nog willen aangeven dat Meyer veel bekender en gewaardeerder is, dus ik zou niet te hard twijfelen, in jou geval. Als het zich kan terugverdienen met de jobs die je doet: kopen die hap.
                      "En Go"

                      Comment

                      • Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

                        #12
                        Originally posted by hermes
                        ....................is dat de AP iets warmer van geluid is en de meyer iets agressiever klinkt wanneer ze op dezelfde eindtrap en processor draaien (Chevin Q6):
                        he, ho ff , wel de originele processor van meyer ertusen knopen, als je t niet erg vind.. daar zit m nou net de truuk van die dingen...

                        Comment

                        • rickvangils
                          • Nov 2006
                          • 13

                          #13
                          ik zou voor de mwyer gaan :P nou heb ik deze kast nooit gehoord maar ik ben verlieft op de complete milo en melody set

                          Comment

                          • sis
                            • Jul 2003
                            • 3305

                            #14
                            Originally posted by rickvangils
                            ik zou voor de mwyer gaan :P nou heb ik deze kast nooit gehoord maar ik ben verlieft op de complete milo en melody set
                            Je zou voor meyer gaan maar je hebt de kast nog nooit gehoord en toch ben je er verliefd (met een D dus) op
                            sis
                            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                            Comment

                            • Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

                              #15
                              goed, dan eindelijk maar enkele wijze woorden...

                              Ooit bracht AP de SL-2 series uit, die een fotokopie waren van de msl-3. Zelfde kast, opstelling, zelfde processor, enne, niet onbelangrijk: dezelfde problemen.
                              Toen ik ooit ergens een stel sl-2en bij-in moest knopen vroeg de chef-syssteem wat voor kasten dat waren, waarop ik antwoorde : They're twins to the msl3. Wist ik veel dat die meneer een personeelslid was van Meyer... Vervolgens nooit weer gehoord van de Sl-2en van AP.
                              Verder kun je hier en daar nog comleet afgeragde Meyersystemen kopen van 25 jaar, en ouder zelfs. Maar die dingen doe het nog steeds. En leveren in de occasionhoek ook nog steeds hun geld op.
                              AP was de leuke tegenhanger, maar heeft het nooit zover gebracht.

                              ZIE OOK BIJV http://www.forums.licht-geluid.nl/fo...rformance.html
                              Last edited by Gast1401081; 14-05-07, 23:19.

                              Comment

                              Working...