J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 2 van de 3 Eerste 1 2 3 Laatste

Standaard

Wel, als ik van jou was zou ik voor de meyer gaan. Dit merk in namelijk ook heel makkelijk bij te huren (er zijn meyer-boeren genoeg in de buurt, normaal gezien), het is een zeer gerenomeerd merk, het is absolute internationale standaard voor theaters en spraakverstaanbaarheid, dus in jou geval zou ik niet twijfelen. Dat je het setje nog nooit hebt gehoord voor je het koopt is ook geen waar: ga gewoon even langs een verhuurbedrijf/improteur en leg je probleem/ behoefte uit. Dan krijg je vast en zeker wel een demo-setje mee/kan je er eentje huren. Verder zou ik nog willen aangeven dat Meyer veel bekender en gewaardeerder is, dus ik zou niet te hard twijfelen, in jou geval. Als het zich kan terugverdienen met de jobs die je doet: kopen die hap.
    "En Go"

Ingeschreven
    Mar 2001

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hermes
    ....................is dat de AP iets warmer van geluid is en de meyer iets agressiever klinkt wanneer ze op dezelfde eindtrap en processor draaien (Chevin Q6):
    he, ho ff , wel de originele processor van meyer ertusen knopen, als je t niet erg vind.. daar zit m nou net de truuk van die dingen...

Standaard

ik zou voor de mwyer gaan :P nou heb ik deze kast nooit gehoord maar ik ben verlieft op de complete milo en melody set

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rickvangils
    ik zou voor de mwyer gaan :P nou heb ik deze kast nooit gehoord maar ik ben verlieft op de complete milo en melody set
    Je zou voor meyer gaan maar je hebt de kast nog nooit gehoord en toch ben je er verliefd (met een D dus) op
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Ingeschreven
    Mar 2001

Standaard

goed, dan eindelijk maar enkele wijze woorden...

Ooit bracht AP de SL-2 series uit, die een fotokopie waren van de msl-3. Zelfde kast, opstelling, zelfde processor, enne, niet onbelangrijk: dezelfde problemen.
    Toen ik ooit ergens een stel sl-2en bij-in moest knopen vroeg de chef-syssteem wat voor kasten dat waren, waarop ik antwoorde : They're twins to the msl3. Wist ik veel dat die meneer een personeelslid was van Meyer... Vervolgens nooit weer gehoord van de Sl-2en van AP.
    Verder kun je hier en daar nog comleet afgeragde Meyersystemen kopen van 25 jaar, en ouder zelfs. Maar die dingen doe het nog steeds. En leveren in de occasionhoek ook nog steeds hun geld op.
    AP was de leuke tegenhanger, maar heeft het nooit zover gebracht.

ZIE OOK BIJV http://www.forums.licht-geluid.nl/fo...rformance.html
    Laatst gewijzigd door Gast1401081; 14-05-07 om 23:19.

Ingeschreven
    Mar 2001

Standaard

jazeker, dat gaat je prima lukken

Standaard

2 UPA's per kant met een 650 eronder is een heerlijke set voor een band of disco. Zeer eenvoudig in gebruik! Of het voldoende is voor 500 man is natuurlijk een klein beetje natte vingerwerk. Maar het zal zeker in een hoop gevallen goed toereikend zijn.

Ingeschreven
    Oct 2006

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ************** Bekijk Posts
    he, ho ff , wel de originele processor van meyer ertusen knopen, als je t niet erg vind.. daar zit m nou net de truuk van die dingen...
    tuurlijk dat stond er ook met processor ik heb t zowel met de twee op de AP 112 proc geprobeert als met de twee op de meyer en da gewoon gelinkt op 4 ohm dus ook de kanaalinstellingen waren hetzelfde met beide processoren was het resultaat hetzelfde meyer klonk agressiever op het hoog
    Hermes

er bestaat geen iritanter geluid dan dat van een hamer op truss

Standaard

Beste lezers,

Ik zal kort proberen uit te leggen wat de link is tussen AP en Meyer. Meneer meyer en meneer AP (om ze zo maar even te noemen) zijn in de jaren 80 samen werkzaam geweest. Beide werkte toen nog in Zwitserland. In die tijd hebben ze dan ook samen de SD2 en SL2 ontwikkeld. Echter is meneer meyer op een gegeven moment zijn geluk gaan beproeven in de U.S.A. en dat is niet zonder succes gebleken. AP is in Zwitserland speakers blijven ontwikkelen, en doet dat tot op de dag van vandaag nog. Het is een kleiner merk, maar zeker niet minder goed dan meyer. De verhalen dat de speakers dus gekopieerd zijn is dus niet waar, ze hebben simpelweg beide de rechten van de (Meyer)SL en de SD2 omdat ze deze samen hebben ontwikkeld.
    Laatst gewijzigd door Audio Performance; 09-10-09 om 15:52.

Forum Rechten