Pinout Rookmachine Connector

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wouter Verlinden
    • Dec 2000
    • 263

    Pinout Rookmachine Connector

    Hey,


    op mijn GLP Light Operator 48 (compatibel met Showtec Showmaster 48, Elation Scenesetter 48, ...) zit een DIN-connector voor aansluiting van een rookmachine... analoog, niet via DMX...

    Heeft iemand de pinout van deze connector?


    Dank,

    Wouter
    Wouter Verlinden
    Creative Sound & Light Development
  • 4uss
    • Aug 2005
    • 578

    #2
    Ik heb ook al gezocht in het verleden, maar ook niets kunnen vinden. Dus ook ik ben zeer benieuwd!
    Ik vermoed dat het een anologe verbinding is op een volt of 10 of iets dergelijks, maar ik heb nog nooit ergens informatie over dat ding kunnen vinden. Sowieso is het een 'zend' en een 'return', want de machine kan melden of hij aan het opwarmen of dat hij klaar is om te roken, en natuurlijk kun je met de knop de rookmachine activeren. Er zit natuurlijk geen regeling op over hoe hard de machine moet spuiten, maar dat komt omdat de rookmachines die over deze aansluiting beschikken vermoedelijk niet echt heel duur zijn.

    PS: Wouter, heb jij ook last van het feit dat de tafel traag reageert t.o.v. de 24-kanaals versie? De Showmaster 48 die ik heb liggen (ligt al een jaar stil, maar dat terzijde) is echt heel traag... als je de fader open schuift gaat dat niet vloeiend maar echt met grote stappen. Ik weet wel hoe dat komt, namelijk omdat er één AD converter wordt gebruikt om álle faders één voor één te converten, maar dit probleem zou dan bij alle 48-kanaals tafels van dit fabrikaat moeten voorkomen.
    Last edited by 4uss; 17-04-07, 08:02.

    Comment

    • Dave
      • Jan 2001
      • 757

      #3
      Ik heb zo'n tafel eens ter reparatie open gehad. Het rookmachine-gedeelte staat helemaal los van de rest van de tafel in ieder geval. De ledjes worden dan ook aangestuurd door de rookmachine. Ik geloof 1 ground pin, 2 pinnen voor de ledjes, rood en groen, en nog 1 voor de schakelaar. De ledjes zijn al voorzien van een voorschakelweerstand.
      Je kan het redelijk eenvoudig meten met een multimeter.
      Let er wel op dat je geen 230V op dat gedeelte gaat zetten! Het is echt bedoeld voor laagspanning.
      Succes!
      U x I = Boem.

      Comment

      • Wouter Verlinden
        • Dec 2000
        • 263

        #4
        Dan wordt het kiezen tussen uitmeten met multimeter of tafel even opsmijten en pinout nakijken....

        PS: Ik heb niet de indruk dat de tafel traag is...tenzij ik mijn speed-fader omlaag haal natuurlijk...


        Greetz,

        Wouter
        Wouter Verlinden
        Creative Sound & Light Development

        Comment

        • Wouter Verlinden
          • Dec 2000
          • 263

          #5
          Hier is de pinout dan... na opensmijten van de tafel...

          Din 5-polig 180° (de 5 pinnetjes staan in halve cirkel)
          - 1&2 hangen samen, aan één zijde van de druktoets en aan de anodes van de 2 leds (via voorschakelweerstand van 2k2 natuurlijk)
          - 3 hangt aan de cathode van de rode led
          - 4 hangt aan de cathode van de groene led
          - 5 hangt aan de andere zijde van de druktoets


          Greetz,

          Wouter
          Wouter Verlinden
          Creative Sound & Light Development

          Comment

          Working...