J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 4 van de 4 Eerste 1 2 3 4

Standaard

De meeste dingen die je van LEM audio tegenkomt zijn net als DAP, Limit, the T.Box, HK, etc. goedkope afkooksels van elkaar.
    De 'grotere' systemen van LEM zijn zonder twijfel beter, net als HK audio. Wellicht zit je dan ook boven de Mackie SRM's wat betreft klankkwaliteit, maar dan zal je de prijs ook weer zien omhoog schieten.
    HK audio is ook zo'n merk dat grote rommel heeft, maar de duurdere sets zijn dan weer best te pruimen.[/quote]

Waarom sta je het merk Lem te vegelijkenn met DAP... ? Beetje slechte vergelijking lijkt mij. DAP EN LEM Gaan vergelijken. Lem is in dit opzicht toch altijd wel beter als DAP. Als we het bijvoorbeeld alleen al hebben over geluidskwalilteit. Is lem veel aantrekkelijker als DAP.

Ik werk zelf met Lem Titanium set. Een prima set voor het geld.

Ingeschreven
    Apr 2007

Standaard reactie

Hoi soundwave,

Ik weet niet of jou opmerking naar mij is gericht, doch in probeer appals niet met peren te vergelijken. Je moet weten dat ik nog ontzettend groen ben achter mijn oortjes mbt de PA techniek.

In de eerste plaats ging ik plat voor DAP... Juist ja, de prijs was dus lokker. Maar na een tijdje lezen vergelijken en menig forum te hebben bezocht kwam ik toch tot de conclusie dat ik beter van deze jongens moet afblijven. Dit als ik tenminste een heel klein beetje kwaliteit wil hebben en het systeem wat jaartjes goed wil houden.

Daarna ben ik gaan loeren naar de Lem, maar ook hier ben ik van terug gekomen. Zeker de laatste neiuwe toppen van Lem (d400) kunnen mij niet bekoren. Het is een persoonlijk kwestie, doch na ze een paar maal gehoort te hebben liep ik er niet warm voor.

Op dit moment staat mijn keuze vast. Het worden toppen en subjes van db (geen dap!!). Dezen zijn geproduceerd bij RCF (ook niet de eerste en de beste). Gezien mijn budget lijkt me dit echt een goede keuze te zijn. Ook de sound is heerlijk te noemen. En afgezet tegen waar ik ze voor wil gebruiken, prima spulletjes. Uiteraard zullen anderen nu met hun wengbrauwen fronsen. Maar ergens zal ik als newbie een keus moeten gaan maken. Privé zou ik ook heel graag een CORVETTE willen rijden. Doch de centjes ontbreken. Tot slot (en ook niet onbelangrijk) ga ik het systeem niet inzetten voor commercieele doeleinden. Dus het mag allemaal wel een tikkie minder zijn.

Mijn wenslijstje ziet er nu als volgt uit:

2X db live 405 (250+50 RMS) actief
    2X db sub 15 (800 RMS) actief
    Soundcraft epm 12 (mengpaneel)
    2X Shure SM 58 (microfonen)

Dan mis ik alleen nog een leuke dubbele CD/CR/MP3 speler. Misschien doe ik het wel via een simpele CD-player en mijn laptop of wellicht een systeem zonder MP3 of juist een systeem met MP3.

Ik weet het nog niet.. Maar het systeem op zich heb ik nu helder. Het enige is nu de plaats waar ik het ga aanschaffen (voor mij kwa afstand haalbaar). Hier is een grote en goed georganiseerde firma actief met een vrij goede service. Alleen dat betaal je daar natuurlijk flink. Je ziet dat in alle prijzen terug! Musik store in Köln is ook wel aantrekkelijk. Daar krijg ik hetzelfde voor een heel stuk minder. Natuurlijk is daar dan ook de service ver te zoeken. Tenminste als ik de topics van anderen moet geloven. Ervaring heb ik zelf uiteraard nog niet.. Het zal nog wel even puzzelen worden voordat ik mijn rekening ga plunderen...

Tot zover iedereen van harte dank voor jullie aandeel aan mijn vragen en opmerkingen... Je kunt overal iets van opsteken.. Dus een woord van dank is wel op z'n plaats..

Groetjes,

Celles

Standaard

Er is wel een verschil tussen de db live 405 (250+50 RMS) actief en de zwaardere versie. Het zou kunnen zijn dat je voor de balans bij de live uitvoering voldoende hebt aan een sub 15 (800 RMS) actief

Misschien wordt je systeem wel erg bassheavy met twee van die subs onder de live-toppen.
    lekker belangrijk!

Ingeschreven
    Apr 2007

Standaard reactie

Hoi Showband,

Ik heb je tekst 2X moeten lezen om het te begrijpen. Jij bedoeld natuurlijk dat ik voldoende zou hebben met één sub 15" (800 RMS) bij twee topjes.

Dat klopt inderdaad, toch de sound is met twee van deze subjes heerlijk warm.. Ik heb de verschillen gehoord en was er echt zéér van onder de indruk. "standaard" staan onder deze topjes, subjes van 15" (400 RMS) onder. Maar toen ik die anderen had gehoord was ik verkocht.

En omdat mijn budget het toelaat kies ik voor twee van zulke "zware" jongens... Daarbij kan ik ze ook nog separaat knijpen aan de achterzijde als zou blijken dat het bij sommige zaken een beetje TE zou zijn.

Ook heb ik combinatie's gehoord met 12" toppen.. En hoe ik het ook went of keer, de combinatie die ik voor ogen heb klinkt gewoon heerlijk....... Als ik technisch iets over het hoofd zie mbt jou opmerking dat het een beetje
    veel BASSHEAVY zou zijn verneem ik dat graag.. Elke tip of ervaring is altijd welkom.

Showband, dank je voor je mededeling.

Groet,

Celles

Standaard

Te veel laag heb je niet snel
    trouwens je kan altijd je signaal knijpen

beter op half gas draaien dan op 99% zonder headroom

ik denk dat je een goede keuze maakt door db en 2 subjes te gebruiken
    echter vind ik db erg prijzig voor hetgeen je krijgt
    maar dat is persoonlijk

veel suc6

m.v.g.
    Luke

Ingeschreven
    Apr 2007

Standaard reactie

Dag Luke,

Ja inderdaad, zó dacht ik er ook over. Je kunt het immers op de achterzijde van de luidsprekers knijpen. Zo kun je zelf bepalen hoe sterk je de bas wenst.

Nu vraag ik me af waar je argumentatie ligt bij je opmerking dat het prijzig zou zijn voor wat je krijgt. Hoe denk jij er dan over ?

Ik ben al een tijd op zoek naar een leuk systeem binnen mijn budget. Ook heb ik al met veel mensen op dit forum van gedachten gewisselt en veel tips gekregen. Het is gewoon verdomde moeilijk als leek iets leuks te zoeken waar je wat aan hebt en wat ook nog betaalbaar is. Om die reden heb ik al flink zitten blokken mbt merken, techniek, en prijzen. Op dit moment had ik de overtuiging dat db de beste keus zou zijn (voor mij althans).

Het zou fijn zijn nog een reactie van jou te krijgen met je persoonlijke mening. Misschien heb je nog andere suggesties voor mij. Een ding wil ik het liefste niet doen, en dat is om iets 2e hands aan te schaffen. Ik wens dus een nieuw systeem te kopen.

Alvast bedankt voor je reactie en groetjes,

Celles

Standaard

deze serie van dB is alles behalve duur op het moment. Ik bedoel een serieuze powered en processed 800watt sub met een max output van meer dan 130dB tot 40 Hz rond de 800euri.....

Wat is hier duur aan? Dat is qua prijs peavey terrein
    lekker belangrijk!

Ingeschreven
    Apr 2007

Standaard reactie

Hoi Showband,

Bedankt voor je support,

Groet,

Celles

Ingeschreven
    Apr 2007

Standaard Opnieuw een vraag

Beste mensen,

Graag zou ik van jullie willen weten welke aktieve box voor jullie de beste is, en vooral waarom jullie dat dan vinden. Het gekke is dat beide boxen dezelfde prijs hebben (in Duitsland).

1) db Technologies Opera Live 405 15"/1", 250W+50W/RMS
    2) Mackie SR 1521 z 15"/1", 300W+250W/RMS

Je zou gelijk voor de Mackie gaan ivm het merk, maar ze kosten alle twee
    EURO 444,-. (uiteraard in de aanbieding). Vreemd!!!!

Graag jullie mening.

Celles

Forum Rechten