J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 3 van de 4 Eerste 1 2 3 4 Laatste

Standaard

In Duitsland (bij bijvoorbeeld Music Store) is de boel meestal goedkoper. Als het haalbaar is het gekozen product daar te kopen moet je dat gewoon doen.

Persoonlijk zou ik niet gaan voor alles van één merk. Versterker en speakers kunnen zonder problemen van een ander merk zijn (tenzij het actief is natuurlijk ).
    Zelf vind ik LEM goed klinken (warme sound), maar dat is iets persoonlijks. Ga vooral zelf luisteren (de LEM importeur in Nederland is Heuff).
    Uit mijn (kleine) ervaring weet ik wel dat bepaalde merken mengtafels met een bepaald merk speakers beter klinken dan met een andere mengtafel. LEM kasten met een Mackie tafel vind ik goed klinken, en DAP kasten met een Behringer tafel ook. Diezelfde Behringer tafel op de LEM kasten heeft als resultaat dat er wat power lijkt te missen, en een Soundcraft zorgt weer voor een scheller geluid.
    Je zult dus moeten puzzelen en luisteren om een goede keus te maken. De meeste grote(re) winkels doen er niet moeilijk over als je vraagt om een setje eens mee te nemen en thuis op je gemakt te kunnen beluisteren, vraag dat en doe dat.

Last but not least: Kijk ook tweede hands. Soms kom je net dat setje tegen wat je graag zou hebben - maar waar je het budget niet voor hebt als je het nieuw koopt - tegen een leuke prijs.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Ingeschreven
    Apr 2007

Standaard reactie

Hoi René,

EEuuuhh, ik neem het leven wel serieus hoor!! hahahahahahahahahahahaah.

Nou, ik zoek dus inderdaad een actief systeem en probeer het maximale eruit te halen voor mijn budget. Tweede hands is niet zo mijn ding. Ik heb er wel eens nare ervaringen mee opgedaan. Daarbij is het voor een leek dubbel moeilijk te onderkennen of je een kat in de zak koopt. Dan bedoel ik het in technisch opzicht. Als een box stuk is kun je dat wel horen, idem met een versleten mengpaneel. Maar verder durf ik niet te gaan om oordelen te vellen over tweede hands spullen. Ik begrijp je insteek wel hoor!!

Lem...... Tja, dat was ook een van mijn favorieten in het begin. Maar ik vind dezen te scerp klinken (gehoord met een mackie en een Soundkraft tafel). Daarbij heb ik nog ergens een verhaal gelezen dat (vooral de D400) nog wel eens moeilijk wil doen met overdreven ruis e.d. Dus daar ben ik van afgestapt. DAP heeft ook al niet zo'n goede reputatie (veelvuldig gelezen). Dus ook daar ben ik van afgestapt. Op dit moment focus ik me op het merk dB systems... Maar ik wil nog veel horen en uitproberen. Over enkele weken ga ik weer naar RB sound (op afspraak) en kan daar bepaalde dingen uitproberen. Eens kijken hoe dat gaat.. Ergens anders kopen omdat het goedkoper is, is wel een optie. Maar als je 0 service hebt is dat het nadenken toch wel waard denk ik.

Ik dank je vriendelijk voor je deelname en tips.

Groet,

Celles

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lennartsound
    @Speakertje. Ik had gewoon adviesprijzen van de betrefende distributeurs gepakt.
    Electric Audio in Apeldoorn voor EV
    Loud voor Mackie
    Hoe je aan je prijzen komt.. geen idee.
    Heren,
    Ik lees nu pas dat mijn bericht is verwijderd. Had er geen winkel bij geplaatst, dus weet niet waarom. Wat ik eigenlijk alleen maar wil zeggen is dat je je ogen goed de kost moet geven, omdat de prijzen nogal kunnen verschillen.

Verder succes!
    M.v.g. Sander
    Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
    Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speakertje
    Heren,
    omdat de prijzen nogal kunnen verschillen.
    Werkelijke prijzen verschillen uiteraard per dealer. Afhankelijk van hun inkoopkortingen bij de distributeur, wat ze er zelf op willen verdienen en tevens afhankelijk van de kortingen die ze jou als klant willen geven. Het heeft dus weinig zin die hier neer te zetten. Als je de adviesprijs weet kan je zelf kijken of je accoord gaat met de prijs jouw dealer vraagt, of dat je verder zoekt naar een betere service/prijs verhouding. Vaak is het: hoe hoger de korting des te lager de service.

Standaard

Even een korte toelichting over dit onderwerp.

Wij zijn een gebruikersforum. Op dit forum kunnen deelnemers, binnen de grenzen van het toelaatbare zoals vastgelegd in de spelregels van het forum, met alkaar van gedachten wisselen.

Wat we niet zijn, is een prijsvergelijkingssite, eveneens geen vraag-aanbodsite en zeker niet het juiste podium om een scherpe deal te maken voor een setje.

Het vissen naar of het aanbieden van producten wordt derhalve NIET toegestaan, dat valt onder commercieële activiteiten en daar heb je andere podia voor, die podia noemen ze winkels!

Wij zijn op geen enkele wijze het verlengstuk van een winkel, merk, dealer, freelancer.
    Op geen enkele wijze worden op het forum het promoten van verkoop "die kan je bij die zaak voor die prijs kopen" of, ik mail je wel een leuke prijs door...activiteiten toegestaan.

Hiervoor hebben wij moverende redenen. Wil je die uitgelegd krijgen dan ben je van harte uitgenodigd voor een bak koffie en een persoonlijk gesprek.

Bovenstaande wil niet zeggen dat er niets besproken mag worden, juist wel. Het geeft wel aan dat er grenzen zijn. Grenzen die aangeven wat er wel en niet besproken kan worden.
    Wanneer je het daar niet mee eens bent, dan is dat uiteraard helemaal prima, we gaan daar geen discussie over voeren, die uitnodiging voor de koffie is dan speciaal voor jou bestemd.

Dit bericht ter verduidelijking van hetgeen niet voor een ieder duidelijk was, getuige het soort reacties in dit onderwerp.
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Standaard

Mod bedankt voor de uitnodiging, maar het is duidelijk. Ik zal me voortaan duidelijker uitdrukken en me richten op de advies prijzen. Wat mij betreft BOT.
    M.v.g. Sander
    Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
    Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Ingeschreven
    Apr 2007

Standaard reactie

Oeps,

Ik wilde niemand verleiden tot uitspraken die in strijdt zijn met dit forum. Als dit toch zo is overgekomen wil ik mij hier oprecht voor verontschuldigen. Ik ben een echte newbie en hoopte alleen op bruikbare en goed bedoelde adviezen. Iedereen wil graag een scherpe prijs. Maar ik was niet aan het vissen naar inlichtingen welke hier niet zijn toegestaan. Indien dit dan toch zo is overgekomen, > nogmaals sorry hier voor <.

Groet allemaal,

Celles

Ingeschreven
    Apr 2007

Standaard Titel

Dag Allemaal,

Als ik zo bezig ben met informeren en rond kijk bij diversen bedrijven komt er nog een vraag boven drijven. Zoals jullie al weten ben ik van plan mijn systeem ook op een carnavalswagen te zetten. Maar zoals vaker in Nederland hebben we vaak regen. Nu vraag ik me af hoe ik mijn systeem (met name de boxen) kan beveiligen tegen nat worden of zelfs stuk gaan door die nattigheid. Ik heb gelezen dat er hoezen en kisten zijn voor transport maar die kan ik niet gebruiken als het systeem moet werken. Gemakshalve ga ik ervan uit dat ik twee topjes en twee subjes ga aanschaffen. Weet iemand van jullie hoe ik dit materiaal kan beschermen tegen regen terwijl ik het systeem toch kan gebruiken? Zelf dacht ik er al aan om eigen hoezen maken van Sky-leer. Maar dat demt het geluid veel te veel, daarbij komt nog dat de subjes hun warmte niet kwijt kunnen. De ventilatoren zullen dan niet lang blijven leven. Buiten de keuze van het systeem is dit ook een item dat me bezig houdt. Ik wil namelijk zuinig zijn op deze kostbare spulletjes. Het kan goed zijn dat iemand wellicht nu gaat zeggen dat ik zo'n systeem dan niet op de carnavalswagen moet gebruiken als ik bang ben dat iets gebeurd. Dat kan wel kloppen, maar dat ik juist wel één van de dingen die ik graag met mijn systeem wil gaan doen. Tot slot het beroemde agregaat (die wordt overigens wel gehuurd). Hier heb ik ook heel veel over gelezen op dit forum en elders. Maar echt duidelijker wordt het er voor mij niet op. Ik wil dan ook niet echt heel diep hierop ingaan omdat het al vaker is behandeld. Helaas snap ik het nog steeds niet. Kan me iemand gewoon in één regel vertellen (zonder ingewikkelde formules) waar ik op moet letten? Laten we aannemen dat ik straks een syteem heb van 2X sub (actief) 250+50 watts RMS, 128 DB / 2X sub (actief) 800 watts RMS, 133 DB / live-mengpaneel soundkraft EPM 12 en een MD spelertje (mobiel systeem met 12V voeding). Iemand een serieus idee of tip????

Nog even voor de helderheid denk ik dat ik nu wel weet welk systeem het nu gaat worden. Mede door jullie tips en ervaringen en natuurlijk ook door gesprekken met andere mensen, zal het waarschijnlijk het merk dB worden voor de boxen, Soundkraft voor het mengpaneel en een JB dubbele CD/MP3 player. Over de microfonen ben ik het nog niet eens. Ook hier is weer een flinke (eigen) studie voor noodzakelijk. De verhalen van mensen in de techniek en de ervaringen van mensen uit "het veld" lopen erg ver uit elkaar. Iedereen heeft een eigen voorkeur. Natuurlijk ook afhankelijk van wat je er mee wilt doen. Wat er wel uit springt zijn de "top" merken als shure en seneizer (schrijf ik het goed?). Maar goed, dan loop je weer tegen een flink bedrag aan. Ook hier ga ik me flink ik verdiepen.

Met vriendelijke groet,

Celles

Standaard

Tegen lichte regen volstaat een plastic erover meestal wel (niet aan de voorkant natuurlijk). Zeker als je vooraan speakerschuim hebt zitten kan de regen niet direct aan je speakers. Slagregen icm wind kan je niks tegen doen = evenement afblazen.

Voor je aggregaat, tel al je maximum vermogens op die je aan het aggregaat wil hangen en doe dit x1,5 of zelfs x2 (= reserve inbouwen). Je weet dan hoeveel kW je aggregaat moet kunnen leveren. Doe dit getal x1,25 en dan weet je hoeveel kVA je aggregaat moet kunnen leveren. Je geeft niet genoeg specs, anders kon ik het even voorrekenen.
    Neem altijd een elektronisch gestabiliseerde en liefst ook geluidsgedempt natuurlijk, deze gaat z'n toerental proberen constant te houden naargelang de belasting die eraan hangt.
    In de kleinere steden en dorpen zie je dikwijls van die 1 of 2kVA benzine generatortjes op de wagens, deze zijn eigenlijk niet geschikt om elektronica aan te hangen. Degene die er zo of zo uitzien, blijf je beter af.

De e845 van Sennheiser is goed genoeg voor wat karaoke en zang en kost helemaal niet veel. Zelfs een SM58 kost meer ondertussen.
    Laatst gewijzigd door Dikke Foaf; 14-04-07 om 12:59.

Forum Rechten