Goedkope Enkele Cd speler

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj_mvandis
    • Apr 2006
    • 47

    Goedkope Enkele Cd speler

    Hallo,
    voor school moest ik even kijken voor 2 enkele cd-spelers.
    We bezitten nu al een Behringer Geluid setje (B1800X pro, B1220 Pro, bi-amped 2 x EP2500)
    Als mixer hebben we net nieuw een Beat 6 van JB systems, dit is voor de prijs volgensmij een goed mixertje...

    Nu moeten er nog ff 2 enkele cd-spelers bij komen, schrik niet van de dingen die ik nu neerzet, veel budget is er niet, alles word bij elkaar gesprokkeld...

    Ik heb zelf 2 cd spelers op het oog:
    Koolsound CDS 125 Koolsound CDS125 (info: linkje )
    Dap DS-2200S Dap DS-2200S (info:linkje )

    Dit is ongeveer het budget per cd speler dus, rond de 150-200 euro, als jullie nog suggesties hebben, heb op het forum niks kunnen vinden over de koolsound (specefiek deze), ook niet over de dap.
    (al het geld word verkregen door kaartverkoop van de feesten [onderbouwfeesten, middelbare school, Amersfoort])

    Edit: Het mixertje+setje cd spelers, word tijdens de schoolfeesten eigenlijk alleen maar gebruikt, dit is maar 5 keer per jaar. Daarbuiten kan soms een keer een extra activiteit komen, maar dat zijn er ook niet heel veel.
    De set komt in een zelfgemaakte flighcase (mixer+cd spelers), dus stof heeft weinig kans op.
    Last edited by dj_mvandis; 07-04-07, 09:15.
    Hier staat nog niks nee....
  • sompi
    • Mar 2003
    • 200

    #2
    kijk eens voor JB SYSTEMS MCD200

    Comment

    • dj_mvandis
      • Apr 2006
      • 47

      #3
      Ik wou die in eerste instantie ook aanschaffen, alleen deze is gelijk weer €349 eruo, meer dan het dubbele dan die andere Linkje
      Als de spelers echt niks zijn, dan word het toch waarschijnlijk een mcd200...

      heeft iemand ervaring met de Dap / Koolsound? ik zag op n*wl*ne een review van de Dap, alleen was dat een snelle test, hoe doet hij op iets langere termijn presteerd Linkje, sorry dat ik hem hier noem, voor de rest niks kunnen vinden over de speler...

      Alvast bedankt

      edit: Heb even rondgezocht, en zag de Reloop 800s voor 215 euro bij een "concullega" staan, volgensmij is dit echt niet duur, voor wat je krijgt? Het is exact dezelfde als de Jb systems, kwa uiterlijk, alleen het lichtje van de display is een andere kleur
      Ik denk dat dit een kwalitatief betere speler is, klopt dit? Zoja, heeft iemand ervaring met deze?
      Last edited by dj_mvandis; 07-04-07, 11:52.
      Hier staat nog niks nee....

      Comment

      • laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

        #4
        Ga voor een simpele CD-speler van JB. Daar heb je achteraf ook nog een snelle en betaalbare service. Reloop wil ik nooit meer iets mee te maken hebben wegens zeer slechte service.
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

        Comment

        • jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3150

          #5
          Kijk eens naar 2de hands Pioneer cdj-100, die worden vaak per 2 weggedaan voor een schappelijke prijs (heb voor je op Marktplaats gekeken, zag al een set voor 375 euro).

          Stuk betere kwaliteit, heb je langer plezier van dan een nieuwe DAP of Koolsound of vergelijkbaar.

          Comment

          • dj_mvandis
            • Apr 2006
            • 47

            #6
            Bedankt voor alle tips!

            Ik ga na 20 april even kijken of er dan nog mooie 2e hands pioneertjes op mp staan (20 april volgende inkomstenbron)

            Als er geen pioneers meer staan, word het waarschijnlijk dan de jb systems (MCD 200), of even wachten, tot er wel weer pio cdj100 op internet staan

            Zijn er eigenlijk nog meer mensen, die slechte ervaringen met reloop's service zijn, of was het gewoon puur toeval (klinkt best raar maarja )

            Everybody: Thanks !

            p.s. als het setje compleet is, post ik nog wel ff foto's ervan (natuurlijk in het foto-topic)
            p.s.2. heef iemand nog een idee voor een simpele flight voor 2 cd spelers (ongeveer pio of jb) en een 19" mixer (beat 6)?
            Heb nog niet echt ideën hoe ik dit precies kan doen. (Dit word zelfbouw)
            Hier staat nog niks nee....

            Comment

            • jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3150

              #7
              Originally posted by dj_mvandis
              p.s.2. heef iemand nog een idee voor een simpele flight voor 2 cd spelers (ongeveer pio of jb) en een 19" mixer (beat 6)?
              Heb nog niet echt ideën hoe ik dit precies kan doen. (Dit word zelfbouw)
              Dat hangt heel erg af van je kwaliteitseisen. Wil je een flightcase met prachtige metalen profielen, een stevige houtsoort met strakke HPL-laag en het mooiste inlegschuim, dan moet je toch naar een echte flightcaseboer (of een standaardformaat kistje kopen). Of ga je voor een paar ongeschilderde plankjes vastgemaakt met lijm en 2 spijkertjes die al uit elkaar valt als je er naar kijkt?

              Flightcases zijn dingen waar je ook niet op moet besparen, als je spullen heel vaak trappen op en af moeten. Anders kun je ze net zo goed in originele verpakking met piepschuim eromheen vervoeren.

              Comment

              • dj_mvandis
                • Apr 2006
                • 47

                #8
                Over de flighcase:
                De flight word niet zo heel vaak gebruikt, maar moet wel tegen een stootje kunnen, hiervoor leek mij berken multiplex stevig genoeg... (las poosje geleden thread, waarin iemand zn binnencases [voor stolp] hiervan had gemaakt) (gevonden: Binnenracks in aanbouw)

                Ik zat te denken om hem van Berken multiplex te maken, 12 mm.
                Deze eventueel een laagje verf + lak geven, en dan gewone hoekjes erop.

                In het techniek team, zit een techniek docent (nu natuur techniek maarja ). Dus de stevigheid moeg gaan lukken.

                Heeft iemand ideën voor het model?
                Ik zat te denken om een rechthoekige baseplaat te maken, waarop een schuin plankje komt. dat je mixer schuin staat, maar dat je cd speler recht blijft staan (lijkt me iets fijner voor m)

                Hier een tekeningetje van m'n idee wat ik tot nu toe heb (afbeelding zegt meer dan 1000 woorden :P) Linkje

                Hierbij komt er achterin geen 19" paneel met D-size gaten, maar 2 schotels waar in de ene: Powercon in en Powercon uit gaat, en in de andere 2 XLR male voor geluid uit.
                Dat luikje is, om als je even b.v. laptop erbij wilt prikken, deze er gewoon in kan steken, zonder dat je je hele flight moet openschroeven

                Als iemand tips heeft voor[LIST][*]sloten[*]scharnieren[*]de helling van de mixer (wat werkt fijn?)[*]handvaten (mij lijken de handvaten die terugklappen nogal handig, de inbouw variant.[/LIST]Alvast heel erg bedankt

                Maarten
                Last edited by dj_mvandis; 08-04-07, 15:16.
                Hier staat nog niks nee....

                Comment

                • jurjen_barel
                  • Jun 2003
                  • 3150

                  #9
                  Tip: neem losse cases voor cd-spelers en mixer, in plaats van alles-in-een. Als je bijv een keer een open podium hebt, hoef je niet de hele DJ-set neer te zetten, maar kun je ook een losse cd-speler nemen.

                  Comment

                  • moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5950

                    #10
                    Tp2: plaats je aansluitpaneel niet daar waar de dj komt te staan, met een beetje pech staat hij dan tegen 2*xlr, een powercon in en doorlus te werken met z'n benen.
                    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                    Comment

                    • dj_mvandis
                      • Apr 2006
                      • 47

                      #11
                      @ mod: bedankt voor de tip!, mijn idee was om dan de aansluitingen aan de achterkant te maken (wel even zorgen dat niet een of andere *** de stekkers aan de achterkant er uit trekt )

                      @ jurjen: voor de techniek van toneel / open podia, is een ander team (zelfde mensen eigenlijk, op 2 na ) maar het gemak leek mij juist, dat je in een keer, je hele set heb staan, en dat je kabels ook weggewerkt zitten.

                      Nog even een vraagje, als ze toch nog los nodig zijn, hoe zit de powercord achter op de CDJ100 / MCD 200? zitten deze vast, of zijn dit gewoon euro stekkers?

                      Maarten
                      Hier staat nog niks nee....

                      Comment

                      • moderator
                        Moderator
                        • Apr 2001
                        • 5950

                        #12
                        Zijn losse stekkers, eurootjes, bij de 200 van die tweeaderige kabeltjes.
                        Maakt voor het wegwerken geen b*l uit toch?
                        goed gebruik om een stekkerblokje te voorzien in je kist. Daat steek je een apparaatsnoer in.
                        Knippen in snoeren is niet handig!
                        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                        Comment

                        • dj_mvandis
                          • Apr 2006
                          • 47

                          #13
                          Originally posted by moderator
                          Zijn losse stekkers, eurootjes, bij de 200 van die tweeaderige kabeltjes.
                          Maakt voor het wegwerken geen b*l uit toch?
                          goed gebruik om een stekkerblokje te voorzien in je kist. Daat steek je een apparaatsnoer in.
                          Knippen in snoeren is niet handig!
                          Ok, komt een stekkerblokje in, ik denk dan gewoon zo'n ding van 5 stopcontacten, kan je nog eens iets erbij pluggen (of niet handig?)

                          Iemand nog commentaar op mn ontwerp?
                          Welke hoek is handig voor je mixer?

                          Bedankt, Maarten
                          Hier staat nog niks nee....

                          Comment

                          • moderator
                            Moderator
                            • Apr 2001
                            • 5950

                            #14
                            Welke hoek handig is....
                            Ligt helemaal aan de hoogte waarop de kist komt te staan.

                            Heb "vroegah"in cafe's gewerkt waar de mixer tegen de muur geschroefd zat, ging prima.
                            In shows waar de mixer zo'n 20 grfaden stijl zit ingebouwd in een meubel, ook best.

                            Persoonlijk heb ik grote voorkeur voor gewoon een plat liggende mixer, maar nogmaals: als het anders is, dan klint de muziek daar echt niet anders door!

                            stekker aan de achterkant: dat ziet er niet uit joh!
                            Althans, als je met achterkant de publiekskant bedoeld.
                            Als de dj kant de achterkant is, dan loopt de dj dus steeds met z'n cohones tegen die pluggen en kabels aan te klussen....
                            ff voorbeeld van 2x cdj100 en mixertje in een kissie derbij zoeken...

                            edit, gevonden: http://www.licht-geluid.nl/verhuur/i...s/VGSDJM06.jpg
                            Last edited by moderator; 09-04-07, 11:12.
                            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                            Comment

                            • dj_mvandis
                              • Apr 2006
                              • 47

                              #15
                              Ok, word dan waarschijnlijk gewoon plat, wel zo makkelijk
                              Het leek mij handig, gewoon de cd spelers intern aan te sluiten, dat je alleen dus je powercon + xlr uit aan de achterkant van je flight ziet (achterkant = publiek) er komt nog een dj booth omheen, zodat je ook die plugjes niet meer ziet.

                              Als laatste (waarschijnlijk):
                              Wat voor scharnieren + sloten zijn hiervoor makkelijk?

                              thx voor de tips
                              Maarten
                              Last edited by dj_mvandis; 12-04-07, 14:22.
                              Hier staat nog niks nee....

                              Comment

                              Working...