Aanschaf X-15B en Versterker

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wazzzie
    • Apr 2007
    • 5

    Aanschaf X-15B en Versterker

    Een goede nacht.

    Op dit moment heb ik op geluid het volgende tot mijn beschikking.

    1 x Behringer CX2310 in de stereo 2 weg modus
    2 x Dap X-10 @ Dap P900 [High]
    2 x Dap X-12 @ Dap P1200 [Low/Mid]
    1 x Dap X-15B @ Dap P500 Bridged mode [Submover]

    Nu zit ik alleen met het volgende.
    Ik wil een Dap X-15B er bij gaan halen maar is het nu verstandiger om die Dap P500 amp eruit te gooien en er een Dap P1600 er tussen te hangen of gewoon nog een Dap P500 er bij doen.

    Ivm stroom want zal de stop dan niet springen o.i.d. want soms doet hij het nu al en da is nie echt .....

    Groetjes Carlo.
  • djbirdie
    • Oct 2002
    • 509

    #2
    Je hebt je crossover 2 weg staan maar je hebt 3 weg geluid?
    grtz, Niels

    Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

    Comment

    • sntho0
      • Sep 2003
      • 196

      #3
      Wazzzie: zoals je wel zult merken krijg je nog niet veel response. Dit komt naar mijn mening gewoon omdat het de antwoorden vrij logisch zijn. Maar ach, ik heb toch even niets te doen dus……………
      Wat vermogen betreft maakt het (volgens de specs) niet veel uit. Verder zijn er natuurlijk wel voor en nadelen. Dit zul je zelf toch ook wel hebben gezien. Dus zul je naar deze voor en nadelen moeten kijken en voor je zelf beslissen wat je het liefst hebt.
      Als je een extra P500 zou nemen heb je wel 4 versterkers mee tillen. Met elkaar kom je dan op zo’n 90 kilotjes!!! Oeps!
      Aan de andere kant heb je dan wel altijd versterkers genoeg om evt. defecten op te vangen. Maar ach, als je een P1600 zou nemen heb je ook 3 versterkers bij je, en zul je je ook wel redden en kom je op 68 kilo. (toch een heel verschil) En je zou dan de P500 die je dan over hebt altijd in de auto/kar kunnen laten liggen. Het kost je alleen 140,- euries meer.
      Als je die wilt besparen en je wilt wel een dikke 20 kilo meer tillen, dan…………
      Of je verkoopt die P500 weer.

      Wat stroom betreft maakt het ook al niet uit. 2 P500’s nemen net zoveel als 1 P1600. Of de stop zal gaan springen? Dit laat ik liever aan iemand anders over, die daar meer verstand van heeft dan ik.
      [FONT='Times New Roman']Succes met je keuze![/FONT]
      Don't take life too seriously -- you'll never get out of it alive.

      Comment

      • GvH-E
        • Feb 2007
        • 122

        #4
        Eens met sntho0, plaats die 1600 maar i.v.m. gewicht.
        En dat totaal moet nog net op een 16 Amp. onbelaste groep kunnen.
        Dan moet die groep dus niet elders belast zijn met een koffiezetapparaat of bijv. verlichting.
        En moet je (waarschijnlijk?) de versterkers niet allen tegelijk inschakelen met de totaalvoeding.
        Uitproberen dus. GvH-E

        Comment

        • renebiemans
          • May 2006
          • 156

          #5
          Originally posted by Wazzzie
          Een goede nacht.

          Ivm stroom want zal de stop dan niet springen o.i.d. want soms doet hij het nu al en da is nie echt .....

          Groetjes Carlo.
          Als die nu als soms eruit springt dan zal hij als je er een grotere versterker er in gooit nog sneller er uit springen.....

          Comment

          • Wazzzie
            • Apr 2007
            • 5

            #6
            ja maar dat is als ik de versterkers aanzet soms wel eens.
            Verder springt de stop niet.

            Verder toch bedankt.

            Ik gooi die 500 eruit en doe er een 1600 voor in de plaats.
            als het iets duurder is maakt niet zo uit.

            ik denk alleen dat 2 x p500 beter zou zijn omdat als een uitvalt of kapot gaat ik altijd een soord van backup heb.

            Dat was mijn punt.

            Comment

            • ronny
              • Dec 2002
              • 2139

              #7
              Dan zit er gewoon geen inschakelvertraging op die versterkers. die trekken dus de volle startstroom bestaande uit magnetiseringstroom voor de transfo en oplaadstroom voor de condensatoren( in ontladen toestanden een kortsluiting). Dit is dus de enigste reden waarom je rack bij het opstarten wel eens een automaat laat springen.

              Dat rackje moet in bedrijf makkelijk op een 16A kunnen, zelfs al steek je er nog 2 versterkers bij, zoveel vermogen vreet dat setje van je niet.

              versterkervermogen is geen elektrisch opgenomen vermogen uit het net hé. Ja ok bij constante sinus, maar dat is muziek nu net niet.

              mvg
              ronny
              niet zagen, gewoon doen!

              Comment

              • DJ_marc
                • May 2004
                • 130

                #8
                Wazzzie.??....

                ik heb een vraagje...

                is dat zet waarmee jij draait dus zeg maar de 2 bass boxen en de 2 top boxen van DAP een goed set om mee te draaien..

                omdat ik wel eens lees van dat DAP niet het al te best spul is.????

                mvg
                marc
                Marc {The Soundboys}

                Comment

                • Wazzzie
                  • Apr 2007
                  • 5

                  #9
                  Originally posted by DJ_marc
                  Wazzzie.??....

                  ik heb een vraagje...

                  is dat zet waarmee jij draait dus zeg maar de 2 bass boxen en de 2 top boxen van DAP een goed set om mee te draaien..

                  omdat ik wel eens lees van dat DAP niet het al te best spul is.????

                  mvg
                  marc
                  Persoonlijk vind ik de x12 en x15b's samen een leuk setje voor het geld.

                  Maar dat is mijn mening daarover

                  Comment

                  • hugovanmeijeren
                    • Oct 2004
                    • 1436

                    #10
                    Originally posted by DJ_marc
                    Wazzzie.??....

                    ik heb een vraagje...

                    is dat zet waarmee jij draait dus zeg maar de 2 bass boxen en de 2 top boxen van DAP een goed set om mee te draaien..

                    omdat ik wel eens lees van dat DAP niet het al te best spul is.????

                    mvg
                    marc
                    Ehmmmmm.... Wat moet je hier nou van maken...

                    Zou je misschien even wat meer om je spelling kunnen denken, dan blijft het leesbaar..?!

                    Groeten Hugo
                    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

                    "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

                    Comment

                    Working...