Topic: stereo xlr
-
27-03-07, 18:25 #11
- Ingeschreven
- Aug 2002
Ik heb toch echt liever op beide overhead kanalen een aparte EQ.
Geen enkele mic klinkt het zelfde. De ene overhead zit dicht bij een overhead. De ander dicht bij een floor tom.
Je tom mic line verhaal snap ik niet?
Wil je nu toch een microfoon op een line ingang zetten?
Zoals eerder gezecht gaat dit niet werken. Deze kanalen hebben niet genoeg gain en dus zal je nooit genoeg niveau krijgen.
-
27-03-07, 18:31 #12
Oorspronkelijk geplaatst door Mathijs
ik heb al een sennheiser 504 met neutrik xlr-jack en dat werkt perfect. hij klinktDrummer en techniek freak.
27-03-07, 19:31 #13
Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme18
wedden voor een kratje bier dat die er niet zijn?
Tuurlijk jack naar xlr en dat twee keer...die bestaan, maar 1 xlr naar 2 mono jack.....ik ga voor een kratje bierModerator J&H Licht en Geluid Forums
-
27-03-07, 20:07 #14
Oorspronkelijk geplaatst door moderator
Anders zelf ff solderen, lijkt mij het probleem niet
Of verschillende kabeltjes in elkaar liggen prikken tot je de juiste combinatie hebt
natuurlijk kan het best zijn dat het niet werkt...
Ik zou zeggen: koop een grotere tafel (je had ze nog niet hé ?)
want 12 monokanalen is echt niet overdreven voor een groepje, stel dat je ooit een gastzanger krijgt... weer kanaaltje erbij
of koop zo'n drumstel met van die rubberen "troms" (ken de naam er niet van)
je kent het vast wel, zo'n elektrisch (digitaal) drumstel met hoofdtelefoon enzo
dan heb je mooi "mixer" van de drum voor jezelf en je hebt maar 1 (stereo?)kanaal nodig
al denk ik dat zo'n grotere mixer toch goedkoper is
grtzzz DJ nn... the sound of silence...
-
27-03-07, 20:20 #15
ik heb juist een grote tafel en wil naar een kleinere ivm ruimte. ik gebruik het alleen voor personal monitoring en dan is zon digtale promix toch n btje groot en overdadig vandaar
en zo n elecktronisch drumstel (zo heet dat met rubberen TOMS :P) heb ik al
wie had t trowuens over 1 xl naar 2 mono jack (dat laatste is ook xlr)
ik heb nu op de tafel 1 kick, 3 toms, 2 snares, 2 oh's, 2 mono lijntjes van de mono outs (l/r) van mn sampler/perc. station en een mp3 in de tape in.Laatst gewijzigd door MusiQmaN; 27-03-07 om 20:23.
Drummer en techniek freak.
27-03-07, 20:48 #16
- Ingeschreven
- Nov 2005
Een 600 ohm y sum. Kan je 2 micro's aansluiten op één micro input. Ook incl eventuele fantoom. Micro's die fantoom nodig hebben aansluiten op een stereo kanaal kan ook , moet je alleen even een fantoom voedingkje ertussen zetten.
Of het allemaal handig is laat ik aan jou over, maar het kan wel.
Succes
-
27-03-07, 21:13 #17
zoiets?
http://i18.ebayimg.com/02/i/000/82/7a/81ac_1_sbl.JPG
en ik begrjp dat stel ik dit zou aansluiten de phantom er niet doorkomt bij aansluiting op een van de mono kanalen?Laatst gewijzigd door MusiQmaN; 27-03-07 om 21:33.
27-03-07, 21:21 #18
Vriendelijk verzoek: doe eens een linkje i.pv. die onwijs grote, niets toevoegende plaatjes aub.
Moderator J&H Licht en Geluid Forums
-
27-03-07, 21:27 #19
grote? dat ding is bijna een thumbnail. En het voegt wel wat toe, het is mijn vraag of dhr vd Have dit bedoelde. maar goed
ik ben de slechste niet, dus ik zal m ff veranderen.
Laatst gewijzigd door MusiQmaN; 27-03-07 om 21:32.
27-03-07, 21:33 #20
- Ingeschreven
- Feb 2007
Dit snoer is niet bruikbaar, past niet! Maar de XLR input is "symetrisch"en mono!!! Lees het eerder gegeven commentaar waar alles in gezegd is.
Weet je het toch zelf: vernemen wij graag het resultaat. succes,. GvH-E