J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 2 van de 2 Eerste 1 2

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Laurens66
    Maar ik ga ervanuit dat mensen in de beknopte handleiding met schema's kijken.
    Niet denken, de meeste mensen lezen geen handleidingen bij apparatuur maar willen direct aan de slag omdat ze denken het wel te weten. De handleiding is zoek dus ze kunnen het niet lezen en gaan het op de gok doen. Mensen hebben de balle verstand van schema's. Moet ik nog even doorgaan?

Verder moet jij een bedrijf adviseren die er niet veel verstand van heeft. Mag ik eerlijk zeggen dat jij ook niet echt overkomt als iemand die het allemaal al zo goed weet. Is niet beledigend bedoeld maar als tip want je kunt hier leren op het forum maar probeer geen mensen te adviseren als je zelf niet weet wat en hoe. Leer eerst zelf alles over het onderwerp sta je veel sterker in je schoenen en krijg je meer vertrouwen van de andere partij.

Toch succes met het geven van jou advies aan het bedrijf.
    Laatst gewijzigd door vasco; 23-03-07 om 13:52.

Standaard

Ja klopt, het is voor een bedrijf waar mijn vader werkt (directeur) en alles graag zelf wil doen.

Ik doe dit omdat ik het leuk vind en op deze manier erg leerzaam is en nu een perfecte kans voor heb. (Ben ook nog maar 16)

Uiteindelijk hebben wij toch besloten een tweede versterker er bij te kopen, als de ene kapot gaat, je weet maar nooit is er altijd nog een tweede.

De instaltie is netjes vast en weggewertk aangelegd en toch flexibel.
    Laatst gewijzigd door Laurens66; 23-03-07 om 14:28.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Laurens66
    Ik maar me daar ook echt geen zorgen om, kortsluiting zeg je, er staat dat de versterkers kortsluitbestendig is dus dan kapt hij er tijdelijk mee lijkt me.
    Als jij zegt dat hij het niet overleeft, niet zo mooi maar goed.
    Misschien toch even uitleggen:

Een kortsluiting is een verbinding met de + en - pool van een stroomkring waar vrijwel geen weerstand tussen zit.

Op de door jou aangehaalde versterker kun je luidsprekers aansluiten met een impedantie (=weerstand) van tenminste 4 Ohm. Een grotere weerstand is altijd mogelijk, echter moet je hierbij wel rekening houden dat je versterker dan steeds minder vermogen gaat leveren, voor elke verdubbeling van de weerstand is dat ongeveer een halvering van het vermogen.

Als je speakers parallel aansluit, dan wordt de weerstand kleiner, als je speakers in serie aansluit wordt de weerstand groter.

Als je meerdere speakers parallel aansluit krijg je dus een kleine weerstand, zo klein dat deze zelfs op kortsluiting kan gaan lijken, je versterker levert veel vermogen, maar wordt daar wel erg warm van. Niet iedere versterker kan daar tegen, en bij zo'n budget versterker als McCrypt kun je er gif op innemen dat hij dat niet leuk zal vinden.

Dus om je vraag te beantwoorden: 2 speakers van 8Ohm parallel aangesloten gaat goed, een derde erbij gaat niet goed. Je zou wel de 3 speakers in serie kunnen aansluiten, maar dan houd je nog maar weinig vermogen over.

Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Forum Rechten