Skytec Aktieve speaker 12" of 15"

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Patricia35
    • Mar 2007
    • 5

    Skytec Aktieve speaker 12" of 15"

    Ik ben een tape artiest en ik heb interesse in de Skytec Actieve speakers. Deze wil ik aansluiten op een Phonic Helix board 17 USB. Volgens de gegevens hebben deze speakers een vermogen van respectievelijk 300 en 400 watt. Nu heb ik ze nodig voor zalen van 200 a 250 man. Weten jullie of deze speakers daarvoor geschikt zijn? En zo nee, welke raden jullie mij dan aan?
  • HR Soundproductions
    • Oct 2005
    • 650

    #2
    Hee, welkom op dit forum. Voor dit soort speakers geldt; alle waar naar zijn geld...als het niet veel kost, is het ook meestal niet veel.

    Verder krijg je een beter advies als je het specifieker maakt door er bijv. typenummers bij te vermelden.

    Soms kun je met de zoekfunctie best wel het e.e.a. terugvinden, probeer het maar eens.

    In ieder geval ga je niet het aantal halen wat je wilt, zeker niet als het maar twee van deze speakers betreft.... Je moet er dan zeker een setje bassen bij hebben. Het is ook sterk afhankelijk van welk soort feest het is, wat voor soort zaal etc....
    Last edited by HR Soundproductions; 20-03-07, 15:59.

    Comment

    • Patricia35
      • Mar 2007
      • 5

      #3
      Originally posted by HR Soundproductions
      Hee, welkom op dit forum. Voor dit soort speakers geldt; alle waar naar zijn geld...als het niet veel kost, is het ook meestal niet veel.

      Verder krijg je een beter advies als je het specifieker maakt door er bijv. typenummers bij te vermelden.

      Soms kun je met de zoekfunctie best wel het e.e.a. terugvinden, probeer het maar eens.

      In ieder geval ga je niet het aantal halen wat je wilt, zeker niet als het maar twee van deze speakers betreft.... Je moet er dan zeker een setje bassen bij hebben. Het is ook sterk afhankelijk van welk soort feest het is, wat voor soort zaal etc....
      Dank je wel. De typenummers weet ik overigens, dat zijn de [FONT=Arial]Skytec 170.316 Aktiev speaker 15" en de Skytec 170.313 Aktiev speaker 12" Maar ik kon hierover niks vinden. [/FONT]
      [FONT=Arial]De zalen zijn doorgaans restaurants en kwa feesten zijn het meestal recepties van bruiloften, ik zing jazz maar ook danceclassics. Dus er moet ook gedansd kunnen worden. Het geluid moet dus lekker vol zijn. Ik heb zelf een sennheizer EW100 en een aardig volle stem. Ik ben dus echt op zoek naar goede advies qua speakers. [/FONT]
      [FONT=Arial]</B>[/FONT]</B>

      Comment

      • nielsjanssennl
        • Aug 2004
        • 101

        #4
        Originally posted by Patricia35
        Dank je wel. De typenummers weet ik overigens, dat zijn de [FONT=Arial]Skytec 170.316 Aktiev speaker 15" en de Skytec 170.313 Aktiev speaker 12" Maar ik kon hierover niks vinden. [/FONT]
        [FONT=Arial]De zalen zijn doorgaans restaurants en kwa feesten zijn het meestal recepties van bruiloften, ik zing jazz maar ook danceclassics. Dus er moet ook gedansd kunnen worden. Het geluid moet dus lekker vol zijn. Ik heb zelf een sennheizer EW100 en een aardig volle stem. Ik ben dus echt op zoek naar goede advies qua speakers. [/FONT]
        [FONT=Arial]</B>[/FONT]</B>
        Ik zou zeggen, ga naar een goede muziek(instrumenten)winkel met een uitgebreide PA afdeling. Neem je microfoon en overige spullen mee en probeer het eerst live uit. Binnen elk budget is wel iets te vinden, maar over smaak valt niet te twisten en is moeilijk uit te leggen. Of iets wel of niet goed is: is ook kwestie van smaak/budget en kijk ook eens naar praktische zaken zoals is het kompact, gewicht en/of makkelijk te vervoeren. Zou zeggen laat je eens voorlichten in een goede muziekzaak en probeer eens uit.
        Succes.

        Comment

        • lightzone
          • Oct 2006
          • 261

          #5
          deze dus:

          Melodie Muziekinstrumenten

          Melodie Muziekinstrumenten
          jumping is not a crime

          Comment

          • Lennartsound
            • Dec 2006
            • 269

            #6
            Imitatie van de JBL Eon.
            Ik snap wel waarom je geinteresseerd bent in die speakers want je hebt naar de prijs gekeken. Dit soort aankopen zet je meestal niet lang daarna weer op marktplaats. Dit is ook wel heeeel erg goedkoop voor wat het zou moeten doen.
            Ik zou even doorsparen voor merken als:
            -Electro Voice (bel Electric Audio in Apeldoorn voor een demo en advies)
            de SXa 360 is mischien wel wat met 1 of 2 SBA760 subs. Wel wat krap maar dan heb je in ieder geval iets. Als je een feestje
            -JBL (bel Audio XL in Utrecht) De Eon is wel een veel gebruikte reeks voor budget/instap dingen.
            -Mackie (alleen te vinden in muziekwinkels) De SRM reeks is vrij populair in de VS. Heb er zelf geen ervaring mee. Helaas wordt alles tegenwoordig in China gemaakt.
            -EAW (FR is een redelijk betaalbare serie maar is niet versterkt dus eindversterkers nodig, HPA in Amsterdam)

            bespaar jezelf de moeite van merken zoals:
            Behringer, DAP, Skytec, Omnitronic etc. Jij wordt er niet blij van en je publiek ook niet. dit alles natuurlijk volledig IMHO
            Last edited by Lennartsound; 20-03-07, 17:56.

            Comment

            • laserguy
              • Jun 2003
              • 2755

              #7
              Een aanrader die mij aangenaam verbaasde: Alto SRM400A! Duidelijke en open klank met een warme ondertoon (zeer warm als je weet dat dit een 12"-er is). Door de ingebouwde DSP kun je veel klankinstellingen kiezen en hem ook als monitor gebruiken als je naar een grotere setup doorgroeit. Dit systeem kan later ook nog uitgebreid worden met een actieve subwoofer om het geheel nog meer power te geven.
              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

              Comment

              • Patricia35
                • Mar 2007
                • 5

                #8
                Dank jullie wel alvast. Hier heb ik veel aan. We gaan zaterdag ook naar een echte muziekzaak om luidsprekers te bekijken en te beluisteren. Mackie is zeer interessant, hebben we ook naar gekeken. Maar raden jullie dan de Mackie SRM350 of de SRM450 aan voor het gene wat ik wil doen.

                Comment

                • ronny
                  • Dec 2002
                  • 2139

                  #9
                  Dan zou ik voor de srm450 gaan. Meer vermogen, meer headroom en kan zonder sub a behoorlijk laag produceren...

                  Maar, je zegt zelf dat je gaat luisteren, dus de keuze is aan jou!
                  Ik vind het wel goed dat je open staat voor advies en inziet dat je beter iets goeds koopt dat wat duurder is, dan iets goedkoops waar je snel spijt van zou krijgen.

                  mvg
                  ronny
                  niet zagen, gewoon doen!

                  Comment

                  • STINO
                    • Feb 2004
                    • 93

                    #10
                    Misschien is een setje van HK audio iets voor jou?

                    Iets van de LUCAS serie?

                    HK Audio - Portable Sound.
                    Skyline forever

                    Comment

                    • Patricia35
                      • Mar 2007
                      • 5

                      #11
                      Originally posted by STINO
                      Misschien is een setje van HK audio iets voor jou?

                      Iets van de LUCAS serie?

                      HK Audio - Portable Sound.
                      Bedankt Stino, maar dat is niet de prijsklasse waar ik in zoek. Te duur dus... Mackie is wat dat betreft goedkoper en kwalitatief dus heel goed als ik iedereen moet geloven op deze forum..

                      Comment

                      • Rolandino
                        • Mar 2007
                        • 1451

                        #12
                        mss de nieuwe aktieve Master systeempjes ..............

                        Gaat als een speer en zuiver geluid.

                        Ligt er ook aan waar je koopt want de prijs is overal anders.
                        Tis natuurlijk wel belangrijk dat je iets bij je in de buurt koopt zeker vanwege de afstand en service ( het is ook aan te raden dat je bij bv een winkel koopt die je ook bij stukken op lokatie je kan helpen )
                        Deze zaken zijn er niet veel.

                        Ik bedoel hiermee dat er weinig zaken zijn die buiten de 9 tot 5 mentalteit nog een verhuur hebben en voor storingen 24u bereikbaar zijn ( is best fijn hoor in deze wereld )

                        Ik bedoel hiermee dat als je tijdens een optreden problemen hebt er op kort termijn een oplossing is.
                        EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                        Comment

                        • Opgewekt
                          • May 2005
                          • 13

                          #13
                          Of Powerworks, ook van HK maar dan de low budget serie.

                          Aart
                          Boot

                          Comment

                          • GoTMoRe
                            • Aug 2005
                            • 350

                            #14
                            Originally posted by Opgewekt
                            Of Powerworks, ook van HK maar dan de low budget serie.

                            Aart
                            Alleen zou ik de Mackie SRM450 toch écht boven ieder powerworks setje kiezen!

                            Je zegt het zelf al 'budget serie'

                            De Mackie's kun je eventueel ook leuk uitbreiden met een subje
                            lala..

                            Comment

                            • luc2366
                              • Jul 2002
                              • 1161

                              #15
                              Originally posted by laserguy
                              Een aanrader die mij aangenaam verbaasde: Alto SRM400A! Duidelijke en open klank met een warme ondertoon (zeer warm als je weet dat dit een 12"-er is). Door de ingebouwde DSP kun je veel klankinstellingen kiezen en hem ook als monitor gebruiken als je naar een grotere setup doorgroeit. Dit systeem kan later ook nog uitgebreid worden met een actieve subwoofer om het geheel nog meer power te geven.
                              De Alto's zijn inderdaad perfecte kasten. Had vroeger een aantal SRM-450's. Heb er ondertussen zelf en ook al 4 actieve subs onder (ook van Alto). Is echter 1 probleempje mee: de lintkabel laat nogal eens los. Is op te lossen met een schroevendraaier of gewoon vastsolderen

                              Comment

                              Working...