J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 4 van de 4 Eerste 1 2 3 4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M'Elodie
    3x XL-8 + een heleboel Alcons LR-16 en een heleboel microfoons dat is wat Hof gaat doen bij de EO Nederland zingt dag in het Gelredome.
    150 alcons om precies te zijn hadden ze. niet alleen voor zaalmix, maar ook voor monitoring voor het koor. 150 alcons zijn meer dan er in Ned. aanwezig zijn, dus moesten er nog een paar uit Duitsland komen. Het was trouwens geweldig mooi, 3 xl-8en, dat is nog nooit in de wereld gebeurt. was erg mooi. En dan halverwege ff je mengtafeltje ontkoppelen en alles blijft lekker doorspelen. prachtig is dat.

Standaard

Hallo allemaal.

Ik heb even een vraagje over de gezinsdag, en het daarop volgende concert afgelopen Zaterdag in het Gelredome.
    Aangezien dit topic over ongeveer het zelfde gaat wilde ik de website niet vervuilen met weer een nieuw topic.

Ik was benieuwd naar de bedrijven die het licht, geluid en video deden.
    En wat er zoal neer gezet is.

Als ik dit zo allemaal lees lijkt me dit een logische indeling:
    Geluid: HOF (apparatuur? Hingen 6 clusters van 10,15 en 20 per kant?)
    Licht: Rentall (apparatuur?)
    Video: Dutchview (Zag een Regi wagen staan).

weet iemand het zeker? En meer info qua apparatuur?

Wat ik me verde rnog af vraag.. Zit er iemand van Dutchview op dit Forum?
    Het viel mij namelijk op dat ze tijdens het concert óf een slechte camera man hadden, of de regiseur zat te slapen...
    Er waren namelijk ook grote schermen waarop ze lieten zien wat er op het podium gebeurde. Er hingen er 3 in de zaal, en 1 grote achter het podium.
    Het meeste werd gefilmd met een vaste camera vanaf de FOH.
    Maar nu was er ook een camera man met een losse camera die continu over het podium liep.
    Die beste man wist het echter te presteren om gedurende het concert alleen al 54 (!!!)x door het beeld te lopen!
    Ik weet het..had meer op de concert moet letten maar anyway..

Ik snap niet dat die camera man én de regiseur niet door hadden dat die man er continu doorheen liep! Of waren ze ook een dvd aan het opnemen en namen ze daar door het beeld lopen (wat dus iederene in het Gelredome ziet) maar voor lief?

Iemand een verklaring?
    Licht show was geweldig trouwens!
    Vond het Geluid bij de eerste artiest, Darlene, maar matig. Ze was nauwelijks te verstaan omdat de basedrum erg hard stond.
    Het volume viel voor het eerst sinds jaren weer eens mee. Dat gaat op de EO-Jongerendag alstijd zo knettershard... had afgelopen jaar 3uur erna nog suizende oren..

Iemand extra info?

Ingeschreven
    Oct 2004

Standaard

Hee Martijn, ik werk bij dutchview maar was niet bij de gezinsdag. Hoogstwaarschijnlijk zal het geschakelde beeld alleen zijn gebruikt voor het aanwezige publiek. Wanneer deze camera echter ook nog eens geschakeld wordt voor de opnames, dan zal het beeld ongetwijfeld cameraman vrij zijn geweest.

Ik denk dat het zo gegaan is, maar kan er natuurlijk verder niks over zeggen. 9 van de 10 keer weet men gewoon heel goed waar men mee bezig is....

Standaard

Uiteraard werken er mensen bij Dutchview die precies weten waar ze meebezig zijn... Maar het viel me toch wel op dat de camera man het presteerd om (echt serieus waar) 54x door het beeld te lopen!
    Ik ben niet de enige die het opgevallen is.. er waren meer mensen die zagen dat ie vaker door het beeld liep.. die waren alleen niet zo gek om het te tellen... ik dan weer wel
    Er was wel te zien dat er 2 opnames gemaakt werden, aangezien er vaak 2 camera's tegelijk aanstonden (rode lampjes) maar je zag steeds maar 1 beeld op het scherm in het Gelredome. Vandaar dat ik verwacht dat er een DVD opname is gemaakt oid... maar daarbij is de Video lijn voor in de zaal niet genoeg in de gaten gehouden...
    Afgelopen jaren is dit nooit voorgekomen op een jongerendag oid! Maar het was s'middags bij de Gezinsdag al, en s'avonds bij het concert dus nóg erger...
    Dit kan toch niet per ongeluk gebeuren?

Forum Rechten