J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 3 van de 4 Eerste 1 2 3 4 Laatste

Standaard

Goeie spraakverwarring ja Ik doelde op het eerste, alhoewel het tweede dan waarschijnlijk automatisch ook zal volgen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sammy8306
    Goeie spraakverwarring ja Ik doelde op het eerste, alhoewel het tweede dan waarschijnlijk automatisch ook zal volgen.
    Gokje dan maar:
    Paul van Baasbank???

Standaard

Tsja, ik zou ook mijn nieuwe speelgoed zo vaak mogelijk gebruiken. Waarschijnlijk gaat dit dus over de Nederland Zingt dag (overigens niet de meest spannnende klus om op die Midas te draaien :-) )

En het is niet Paul v B., weet ook niet of het op prijs wordt gesteld dat ik namen ga noemen, dus dat doe ik niet.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rolanddeg
    3 of 4 weken geleden heb ik een theatershowtje samen gewerkt met Auke Meijer (HOF Audio). Die vertelde me dat hij de shows in Gelredome gaat mixen met een Midas XL8. Uit eerste hand...
    3x XL-8 + een heleboel Alcons LR-16 en een heleboel microfoons dat is wat Hof gaat doen bij de EO Nederland zingt dag in het Gelredome.

Standaard

Citaat:
    Origineel gepost door Jochem Pastoor
    Zover ik weet doet HOF in april wel een klus voor de EO

Vandaag de EO Visie er eens op los geslagen (kom maar met het commentaar.....) en daar staat een artikel over het Nederland Zingt festijn in het GelreDome. (EO - Activiteiten portal - Nederland Zingt - homepage). En dat is op 21 april.

Nederland Zingt is normaal inderdaad een klus die HOF deed/doet voor de EO.
    Grote kans dat dat deze keer dus ook weer het geval is.

He jakkes je hebt gelijk hoor dat hof deze klus gaat doen.

Standaard

Beste Collega's,

HOF doet dit jaar inderdaad de productie Nederland zingt. Tijdens deze dag zal tevens het 40-jarig bestaan van de EO gevierd worden. Tijdens deze productie gebruiken we 3x Midas XL-8. 1x FOH, 1x Monitors en 1x koormix.

De Main PA bestaat uit 4 clusters van 21x Alcons Audio LR-16 + 3x LR-14 en 1x cluster 6x LR-14. Aangevuld met SR-9, QR-36 en subs. Systeem wordt aangestuurd met Lake en ingeregeld met Smaart. Daarnaast gebruiken we als koormonitors 5 clusters Alcons Audio LR-14.

Dutchview gaat de opnames verzorgen.

Auke

Standaard

De eerste grote productie met zoveel XL8's dus... Is het verstandig om die testcase op zo'n evenement neer te zetten ? Kan me 1 tafel voorstellen, maar ik weet van alle andere grote shows met XL8, dat er altijd een spare aanwezig was. Aangezien ik niet geloof dat jullie 6 van die bakken gaan aan laten slepen, neem ik aan dat je nagedacht hebt over de " what if" case ?
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

Ingeschreven
    Mar 2001

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AJB
    De eerste grote productie met zoveel XL8's dus... Is het verstandig om die testcase op zo'n evenement neer te zetten ? Kan me 1 tafel voorstellen, maar ik weet van alle andere grote shows met XL8, dat er altijd een spare aanwezig was. Aangezien ik niet geloof dat jullie 6 van die bakken gaan aan laten slepen, neem ik aan dat je nagedacht hebt over de " what if" case ?
    de vaklui roepen dattie bugfree is. En hof kennende uitvoerig getest

Standaard

Hoi Arvid,

Ik heb de XL-8 zelf al veel gebruikt op shows en een "what if" scenario was niet nodig. Alle drie XL-8 systemen hebben prima gefunctioneerd. Uiteraard zijn er wel bepaalde punten van aandacht maar die waren al bekend. Het systeem is stabiel en werkt. In de komende maanden werkt Midas aan de fine tuning aan de hand van suggesties van diverse technici.

Klankmatig was het, zoals je zou mogen verwachten, erg goed om met dit systeem te werken en door het grote aantal in-outputs is het systeem erg flexibel.

Ook de Alcons systemen hebben prima gewerkt en gedaan wat we ervan hadden verwacht. De geluids dekking was prima evenals het frequentie-spectrum. Dit was een goede configuratie voor dit evenement.

Tot slot hebben we ook de Lake LP4D12 tijdens dit evenement voor het eerst toegepast in combinatie met Smaart en een aantal kanalen XTA. Alles werd aangestuurd vanuit een Tablet PC (wireless) Dit werkte ook erg goed. In de hele zaal goede wireless ontvangst en uiteraard erg flexibel.

Concreet hebben alle systemen gedaan wat we ervan hebben verwacht en was het een goede keuze om het op deze manier te gaan doen.

Forum Rechten