Kabeltje

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj luuk cobus
    • Mar 2007
    • 50

    Kabeltje

    Mijn vriend en ik hebben allebei een muziekinstallatie, maar we willen twee versterkers op een mengpaneel aansluiten maar er zit maar een master aansluiting op en ik zou niet weten hoe we die moeten splitsen.
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

    #2
    ff een snelle reactie...

    1. onderwerpnaam dekt niet echt de lading.
    2. heeft niets met live te maken, dus ff verhuisd
    3. antwoord:

    Wat jullie hebben is: één uitgang, twee ingangen.
    simpele oplossing: y splittertje

    Nu de vraag: wat voor uitgang heeft het mengpaneel, wat voor ingang hebben de versterkers?

    lees weer graag!
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

    Comment

    • gertgeluid
      • Dec 2006
      • 520

      #3
      En alvast een tip om eventueel meteen aan de slag te kunnen, zonder dat je morgen (zondag) baalt omdat je nergens een kabeltje kunt kopen. Er even van uitgaande dat de "muziekinstallatie" een "huiskamermodel" betreft en de mixer ook van dat kaliber is (en dus tulp aansluitingen biedt)

      Sluit het mengpaneel aan op de eerste installatie/versterker. Neem een ingang als "aux" of iets dergelijks. Pak nu een standaard tulp snoertje en lus die vanaf de eerste installatie/versterker door via de "tape out" of "rec out". Op de tweede installatie/versterker pak je dan weer een "aux" of soortgelijke input.

      Kanttekeningen:
      1) Op de eerste installatie moet je niet de "tape in" nemen, omdat deze het signaal niet doorstuurt naar de "tape out" of "rec out".
      2) Neem in geen geval de "phono" ingang. Voor uitleg: Google.

      Succes met de hobby.

      Comment

      • dj luuk cobus
        • Mar 2007
        • 50

        #4
        Ik heb dus een y splittertje nodig bedankt voor de tip ik zal eens kijken of ze hem hebben in de winkel
        Bedankt

        Comment

        • LJKEVIN
          • Dec 2005
          • 426

          #5
          of de line-out (onversterkte uitgang) op je versterker
          doorlussen naar je signaal in van je andere versterker...?
          Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

          Comment

          • dj luuk cobus
            • Mar 2007
            • 50

            #6
            Ben eruit, ben naar de winkel gegaan en ik heb dus gevonden wat ik zocht dus sluit dit topic maar.

            Comment

            Working...