Prolan geluidsystemen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dexter
    • Jul 2005
    • 433

    Prolan geluidsystemen

    Ik was laatst in een discotheek en daar zag ik een geluidsset van Prolan.
    Na wat gegoogled te hebben kwam ik helaas niet verder met info over deze set.

    Weet iemand waar of door wie deze systemen gemaakt worden?
    En misschien heeft iemand ooit met deze speakers gewerkt en wil hij zijn bevindingen posten.

    groet Dexter
    Last edited by dexter; 26-12-07, 16:49.
  • jakkes72
    • Dec 2003
    • 1015

    #2
    Hoogstwaarschijnlijk betreft het het merk LAN, en daar is oa dit topic over:

    Comment

    • cobi
      • Aug 2002
      • 1083

      #3
      Originally posted by dexter
      Ik was laatst in een discotheek en daar zag ik een geluidsset van Prolan.
      Na wat gegoogled te hebben kwam ik helaas niet verer om info over deze set te vinden.

      Weet iemand waar of door wie deze systemen gemaakt worden?
      En misschien heeft iemand ooit met deze speakers gewerkt en wil hij zijn bevindingen posten.

      groet Dexter
      Prolan werd begin jaren 90 geimporteerd door Eigenhuysen in Nijmegen, tegenwoordig Eig.

      Het is eigenlijk een systeem van Musicson uit Spanje. Mijn eerste bandje wat ik mixte had zo'n setje. Rond de omgeving Nijmegen zwerven er nog wel wat rond bij bandjes.

      Het setje waar ik destijds op draaide was een 3 weg set, bestaande uit een dubbel 18" sub per kant en een coaxiale hoorngelade top. Het amprack was niet te huften en er zaten analoge processors bij.

      Voor zover ik met kan herinneren klonk het setje erg OK, al zou ik nu waarschijnlijk wel voor andere ampen en processing hebben gekozen.

      Ze hadden destijds ook nog een kleiner setje (volgens mij enkel 18" subje met een 12" topje met een hoorntje) en 2 type monitoren (een passief aangestuurd coaxiaaltje en een 15" floortje met een hoorntje) de monitren waren ook zeker niet verkeerd.
      Spelingvouten onder voorbehout...

      Comment

      • SMT
        • Jun 2007
        • 1

        #4
        Ik heb deze set te koop voor een prikkie
        superset voor Disco
        zie marktplaats bij Musicson geluidsinstallatie
        gr SMT

        Comment

        Working...