Dap rw-18b

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • party-style
    • Sep 2006
    • 11

    Dap rw-18b

    hallo

    ik heb 2x dap rw-18b nu is er een van op geblaze naar mijn vermoeden er komt geen kraakje meer uit toen ik hem er uit haalde stonk hij heel erg. dus ga er van uit dat hij overleden is. maar nu die vraag wat kan ik er voor in de plaats in zetten dus een beter keb er een p-1600 achter staan. er is ook behoorlijk haast bij aangezien volgende week carnval is wie o wie kan mij vertellen welke er in moet al vast bedankt.

    mvg mathijs
  • Drive inn tnt
    • Sep 2003
    • 1082

    #2
    ik zou een speaker uit de duurdere serie van dap bestellen en de crossover er uit halen. Ik had er een speaker uit de stageblaster serie in zitten.
    Foutje bij bestelling bij highlite, wat ik helemaal niet erg vond
    Vette boksuh meneer

    [FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

    Comment

    • Dr. Edie
      • May 2003
      • 671

      #3
      Het is een beetje op goed geluk, ik hoor maar dat iedereen andere speakers erinzetten gaat waar de kast helemaal niet op berekent is...

      Overweeg ook om wat meer uit te geven en fatsoendelijke speakers aan te schaffen... Nu is de kast van de RW18 nog best redelijk (wel een mix van Spaanplaat en MDF, maargoed) dus snap de keuze nog wel, maar om er een speaker van meer dan 100 Euro in te pleuren begrijp ik niet echt, echt niet.. (Enja; een beetje 18" driver gaat al snel over de 100 € )
      Mit freundliche grube,

      Edie

      Comment

      • party-style
        • Sep 2006
        • 11

        #4
        de origineele speakers kosten rond de 100/130 euro heb van de plaatselijke boor de ab-18b aangeboden gekregen voor een schappelijk prijsje is dit wat ??

        mvg mathijs

        Comment

        • Rookie
          • Nov 2004
          • 104

          #5
          ben je zeker dat je speaker kapot is want de filters durven nog al eens dikwijls te sneuvelen. Heb ik ondervonden zeker omdat je zegt dat die stinkt...
          Er is altijd iets wat je kan bij leren

          Comment

          • Dr. Edie
            • May 2003
            • 671

            #6
            AB-18b's, bestaan die?

            De 15b is voor 't geld wel een leuke speaker ja...
            Mit freundliche grube,

            Edie

            Comment

            • party-style
              • Sep 2006
              • 11

              #7
              ja blijk baar wel staat er op kan er aleen niks over vinden geld net zo voor de speaker die er in zit zal zo even type nummer geven maar kan er weinig over vinden vindt ze op zich wel beter klinken maar dat is natuurlijk mijn mening.

              mvg mathijs

              Comment

              • Dr. Edie
                • May 2003
                • 671

                #8
                Originally posted by party-style
                ja blijk baar wel staat er op kan er aleen niks over vinden geld net zo voor de speaker die er in zit zal zo even type nummer geven maar kan er weinig over vinden vindt ze op zich wel beter klinken maar dat is natuurlijk mijn mening.

                mvg mathijs
                Je hebt de AB-18's al ingebouwd/gekocht dus?
                Mit freundliche grube,

                Edie

                Comment

                • party-style
                  • Sep 2006
                  • 11

                  #9
                  Originally posted by Dr. Edie
                  Je hebt de AB-18's al ingebouwd/gekocht dus?
                  ja ze hebben mij verteld dat ze een stuk beter waren en ik ze zondag nodig heb zat er haast achter en heb ik ze maar gekocht. mijn gevoelens zeggen dat er niet heel veel verschil in zit.

                  mvg mathijs

                  Comment

                  • Dr. Edie
                    • May 2003
                    • 671

                    #10
                    Originally posted by party-style
                    ja ze hebben mij verteld dat ze een stuk beter waren en ik ze zondag nodig heb zat er haast achter en heb ik ze maar gekocht. mijn gevoelens zeggen dat er niet heel veel verschil in zit.

                    mvg mathijs
                    Oké, zou je later een plaatje posten kunnen? Wel erg benieuwd naar een mogelijke AB-18b !
                    Mit freundliche grube,

                    Edie

                    Comment

                    • party-style
                      • Sep 2006
                      • 11

                      #11
                      ja zal ik in de loop van volgnede week doen dan komt de 2e binnen zal dan meteen eenplaatje posten.

                      mvg mathijs

                      Comment

                      • Rookie
                        • Nov 2004
                        • 104

                        #12
                        de woofers die er inzaten orgineel kosten 103 en nog iets ex btw.
                        Heb ik vernomen.
                        Er is altijd iets wat je kan bij leren

                        Comment

                        • party-style
                          • Sep 2006
                          • 11

                          #13
                          hallo,

                          ik had gezecht nog een foto te posten van de speaker ik heb de nieuwe er in gezet maar er zit verder geen type plaatje of iets dergelijks op hij is naar mij weten gewoon het zelfde als de ab-15 aleen dan een 18 inc maar dat is logics verder bevalt ie mijn zeer goed en is de kwalietijd hoger naar mijn vermoeden nu was ik aan het kijken naar de ab-15 deze is als ik het goed heb 600 watt rms. ik ga er van uit dat de ab18b ook daar ergens in de buur zit als ik het dan goed bekijkt zal mijn p-1600 te licht zijn en zal ik een p-2000 moetten aan schaffen of is dit overdereven.

                          mvg mathijs

                          Comment

                          • Dr. Edie
                            • May 2003
                            • 671

                            #14
                            De AB15 is 400 Watt RMS, al belast ik ze wel wat zwaarder af en toe hoor Als je de cut-off wat hoger zet kan hij best het dubbele verwerken voor even. Heeft de 18" ook een alluminium korf, poolgat-koeling en aansluitklemmen?

                            Had geen foto van het typeplaatje gehoeven, meer van de speaker zelf Mja..
                            Mit freundliche grube,

                            Edie

                            Comment

                            • party-style
                              • Sep 2006
                              • 11

                              #15
                              ja hij is precies het zelfde als de ab15 helaas sorry heb ik geen foto kunnen maken. ik heb de speakers wel bekeken de ab18 ziet er gewoon een stuk proffesioneeler uit zoals aan sluit klemmen geen ijzere frame ik weet niet wat het is lijkt wel gied ijzer en de magneet/spoel of hoe het heet is veel groter en kwa gewicht is hij natuurlijk ook een stuk zwaarde kwa kwalitijd ben ik er zeker op vooruit gegaan en ik denk dat ik ze wel een stuk je zwaarder kan aan stuuren maar heeft iemand hier ervarig mee

                              Comment

                              Working...